پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۸۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
فرماندار تهران در جلسه مشترک مسئولان استانی با اعضای شورای شهر تهران خواستار در نظر گرفتن یک پارک یا مکان دیگری مخصوص تجمعات و اعتراضات مردمی در این شهرستان شد.

شعارسال: فرماندار تهران در جلسه مشترک مسئولان استانی با اعضای شورای شهر تهران خواستار در نظر گرفتن یک پارک یا مکان دیگری مخصوص تجمعات و اعتراضات مردمی در این شهرستان شد.

عیسی فرهادی شامگاه سه شنبه در جلسه مشترک مسئولان استانی با اعضای شورای شهر تهران، طی سخنانی گفت: نیم درصد از عوارض شهرداری تهران مربوط به ساخت و ساز کتابخانه‌های عمومی باید اختصاص یابد.

وی افزود: متاسفانه در سال ٧٠ میلیارد از حساب شهرداری برداشت و در سطح کشور هزینه می‌شود، اما شهرداری این نیم درصد را برای ساخت و ساز کتابخانه در اختیار انجمن قرار نداده است که امیدواریم شورا این پرداخت‌ها را انجام دهند.

فرماندار تهران با اشاره به وجود ۳۰۳ هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران، گفت: ۱.۵ میلیون نفر جمعیت شهرستان تهران در بافت فرسوده سکونت دارد، زلزله ها نیز ایرانگردی را شروع کرده و همه جای ایران زلزله داریم، باید برای پیشگیری از خسارات زلزله شورای شهر نوسازی بافت فرسوده را در برنامه خود بیاورد، تا در ۴ سال این شورا ۱۰ یا ۲۰ درصد از این بافت فرسوده نوسازی شود.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود به ساختمان پلاسکو و انتظارات برای بازسازی آن اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در صدور پروانه های ساخت پلاسکو با همکاری شهرداری تهران با سرعت بیشتری انجام شود.

وی به مشکلات شهرک زیتون تهران اشاره کرد و گفت: سال ۷۲ و ۷۴ وزیر وقت مجوزی برای ساخت این شهرک داده است که بعد از آن در منطقه ممنوعه و ریه تهران قرار گرفته است، پیشنهاد می کنم، صفر تا ۱۰۰ این شهرک در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد، تا یک پارک بزرگ در آن احداث کند و سپس از اعتبارات شهرداری به تدریج مالکان این شهرک را از آن مکان نجات دهند.

فرماندار تهران گفت: پیشنهاد می دهم یک محل یا پارکی برای اعتراضات و تجمعات تهران در نظر گرفته شود، که هرکس قصد اعتراض دارد به آن پارک برود و مدیر مربوطه را نیز به آن محل دعوت کنیم، این اتفاق برای تخلیه اعتراضات مردمی ضرورت دارد و در بسیاری از کشورهای دنیا انجام شده است.

فرهادی افزود: ۱۳۵ مدرسه در منطقه ۲۲ شهر تهران کم داریم، برای این کاستی ها باید چاره اندیشی کنیم.

وی به بحث متکدیان و معتادان متجاهر تهران اشاره کرد و افزود: این افراد یک جمعیت ۳۰ هزار نفری دارند، باید برای این افراد فکری کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 آذر 1396، کدخبر: 4170565، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین