پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۸۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
طراح سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه اگر 98 درصد پول سپرده گذاران پرداخت شده، پس این همه تجمع برای چیست؟، گفت: ادعای رئیس جمهور مبنی بر پرداخت پول 98 درصد پول سپرده گذاران نادرست و مبهم است.
شعارسال : علی وقف چی نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجمع مکرر و متعدد سپرده گذاران در جلوی موسسات و حتی جلوی مجلس نشان دهنده این است که مشکلات همچنان باقی است و پول مردم پرداخت نشده است، گفت: اگر دولت این ظرفیت و توانایی را دارد که پول 98 درصد سپرده گذاران را پرداخت کند، پس چرا از حل مشکل 2 درصد بقیه ناتوان است.

وی با بیان اینکه در خصوص پرداخت پول سپرده گذران ابهامات اساسی وجود دارد، افزود: بر اساس اطلاعات و گزارشاتی که به ما نمایندگان می رسد، محرز است که پول سپرده گذاران پرداخت نشده است.

طراح سوال از رئیس جمهور تصریح کرد: حدود 90 درصد سهم ریالی این موسسات مربوط به همان 2 درصد سپرده گذارانی است که رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی می گویند هنوز پول آنها پرداخت نشده است.

وقف چی تاکید کرد: انتظار ما از رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی این است که با صداقت با مردم رفتار کنند.

وی با بیان اینکه فقط سپرده گذاران موسسه کاسپین نیستند که مشکل دارند، افزود: مسئولین باید تکلیف تمام موسسات مالی – اعتباری از جمله آرمان، البرز، وحدت و ... را مشخص کنند.

طراح سوال از رئیس جمهور تاکید کرد: همه این موسسات از بانک مرکزی مجوز دارند و مسئولین باید پاسخگو باشند.

وقف چی با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور افزود: ما همچنان پیگیر این سوال و خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس هستیم و این طرح به قوت خود باقی است.

طرح سوال از رئیس جمهور خرداد امسال در مجلس کلید خورد و دارای 130 امضاء است.

محورهای این طرح مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری است.

155 نماینده در جلسه روز چهارشنبه 19 مهر در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار ارجاع طرح سوال از حسن روحانی رئیس جمهور به کمیسیون مربوطه شدند که بعد از یک هفته این امضاها به 180 نفر رسید.

حسن روحانی رئیس جمهور روز یکشنبه در هنگام ارائه لایحه بودجه در صحن مجلس، با اشاره به مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری گفت که 98 درصد پول سپرده گذاران پرداخت شده و تنها 2 درصد سپرده گذاران باقی ماندند.

این ادعا قبلا از سوی سیف رئیس کل بانک مرکزی هم در مجلس بیان شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی افکار نیوز، تاریخ انتشار: 22آذر 1396 ، کدخبر: ۶۹۲۳۵۷،www.afkarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین