سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
سرپرست روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: مذاکره برای انتخاب تامین کننده مالی برای خرید هواپیماهای جدید از شرکت های ایرباس و بوئینگ به نتایج خوبی رسیده است.

شعار سال: « معصومه اصغرزاده» عصر سه شنبه در حاشیه نشست با اصحاب رسانه افزود: هر چند که شرکت های ایرباس و بوئینگ برای تامین مالی خرید( فاینانس) این هواپیماها اعلام آمادگی کرده اند، اما ایران ایر ترجیح می دهد از تامین کننده مالی داخلی با مشارکت شرکت های خارجی استفاده کند.

وی با اشاره به سفر اخیر مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر به اتریش برای نهایی شدن تامین مالی این هواپیماها اظهار کرد: استفاده از تامین کننده مالی داخلی با مشارکت شرکت های خارجی این اطمینان را به ما می دهد که در پرداخت هزینه های خرید این هواپیماها در آینده به مشکلی بر نخوریم.

سرپرست اداره کل روابط عمومی هما با بیان این که تاکنون چند شرکت داخلی برای تامین منابع مالی خرید این هواپیماها اعلام آمادگی کرده اند، گفت: به احتمال زیاد نمایندگان ایرباس و بوئینگ هفته آینده برای مذاکره در این خصوص به ایران سفر می کنند.

اصغرزاده افزود: هیچ تغییری در قراردادهای خرید این هواپیماها به وجود نیامده و طرفین با هماهنگی لازم در حال انجام این قراردادها هستند تا تمام مسایل فنی ایران ایر در تولید این هواپیماها مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی ، هدف ما از مذاکرات با شرکت های داخلی و خارجی انتخاب بهترین فاینانسر با روش های مالی مناسب است و انتظار داریم این مذاکرات در آینده نزدیک به نتایج خوبی برسد.

با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های ظالمانه همزمان با سفر دکتر حسن روحانی اواخر سال 94 به پاریس، پیش قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای ایرباس در فرانسه بین ایرباس و ایران ایر منعقد شد.

با امضای نهایی قرارداد ایران ایر با ایرباس برای خرید 100 فروند هواپیما در تهران نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده اواخر دی ماه 95 و پس از آن یک فروند هواپیمای 330 در اسفند ماه و یک فروند دیگر در اوایل فروردین ماه سال 96 وارد کشور شد تا در مسیرهای داخلی و بین المللی پروازهای خود را آغاز کنند.

همزمان با امضای این قرارداد ایران ایر قرارداد دیگری را با شرکت بوئینگ امریکا در تهران منعقد کرد تا از این شرکت نیز 80 فروند هواپیما خریداری کند که اولین فروند آن در سال 2018 به ایران ایر تحویل خواهد شد.

در سومین قراردادی که ایران ایر با شرکت ای. تی. آر زیر مجموعه ایرباس منعقد کرد قرار است از این شرکت 20 فروند هواپیمای 72 نفره خریداری شود و با ورود شش فروند آن به ناوگان هوایی ایران ایر هم اکنون این هواپیماها پروازهای عملیاتی خود را در بین فرودگاه های کم برخوردار آغاز کرده اند.

پس از شرکت هواپیمایی ایران ایر، شرکت هواپیمایی آسمان نیز قرارداد خرید ( 30 + 30 ) فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس را امضا کرد و طبق قراردادی که به امضا رسیده شرکت هواپیمایی آسمان برای خرید 60 فروند هواپیما باید مبلغ سه میلیارد دلار به شرکت بوئینگ پرداخت کند که پنج درصد آن را شرکت هواپیمایی آسمان پرداخت خواهد کرد و 95 درصد دیگر از طریق فایناس خارجی تامین خواهد شد.

قرار است تحویل نخستین هواپیما بوئینگ 737 مکس به شرکت هوایی آسمان در سال 2022 آغاز شود و ظرف 2 سال بوئینگ باید همه این 30 فروند هوایپما را به شرکت آسمان تحویل دهد.

در اقدامی دیگر در اوایل تیرماه 96، شرکت هواپیمایی قشم ایر در حاشیه نمایشگاه بین المللی هوایی پاریس، پیش قرارداد خرید 10 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس را با شرکت بوئینگ امضا کرد و پس از آن شرکت هوایی ایران ایرتور نیز در این نمایشگاه موفق شد تفام نامه خرید 45 فروند هواپیمای ایرباس از خانواده 320 را به مبلغ 4.5 میلیارد یورو با شرکت ایرباس به امضا برساند.

با ورود این هواپیماها به کشور( 260 فروند ) در مجموع از محل خرید این ناوگان هوایی بیش از 60 هزار صندلی هوایی وارد صنعت هوانوردی ایران می شود که با اشتغالزایی بیش از 240 هزار نفری، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و سطح بین المللی در صنعت هوانوردی بیش از پیش تقویت می شود.

در مجموع با ورود 200 فروند هواپیما به ناوگان هوایی ایران ایر بیش از 50 هزار صندلی به ظرفیت ناوگان هوایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اضافه می شود و به گفته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با این قراردادها بیش از 20 هزار شغل فقط در صنعت هوانوردی در امورفنی، خلبانی، مهمانداری، مهندسی و تعمیرات ایجاد می شود و ده ها هزار شغل غیرمستقیم دیگر در زمینه‌های بازرگانی، گردشگری و امور وابسته به آن ها و همچنین خدمات متعدد حمل ‌و نقلی در مبدا و مقصد شکل می گیرد.

وی افزود: در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوع های دیگری چون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری های جدید و هماهنگی مقررات رگولاتوری گنجانده شده است.

وی تاکید کرد: مبنای کار ما در ارتباط با استفاده از ظرفیت های ایران، افزایش قدرت و رقابت پذیری در صنعت هوانوردی است تا بتوانیم سهم کشورمان در صنعت حمل و نقل منطقه و جهان را پس بگیریم و این نشاندهنده عزم جدی ما برای نوسازی ناوگان هوایی ایران است.

وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: قرارداد بوئینگ منجر به اشتغالزایی بیش از هشت هزار نفری در صنعت هوانوردی کشور از جمله در مشاغلی چون فنی، خلبانی، مهمانداری، مهندسی و تعمیرات خواهد شد و افزون بر این ده ها هزار شغل غیرمستقیم در مبدا و مقصد و در شهرهای دور دست ایران شکل خواهد گرفت.

جمهوری اسلامی ایران در شاهراه شرق - غرب و شمال - جنوب در کره زمین قرار دارد و باید از این مزیت نسبی جغرافیایی خود در جهان به نحوه احسن استفاده کند، لذا با ورود ناوگان هوایی جدید و افزایش قدرت رقابت پذیری، ایران به دنبال باز پس گیری جایگاه صنعت هوانوردی خود از رقبای منطقه ای خود است.

بدون شک فعالیت‌های زیربنایی عمدتا اشتغالزا بوده و با توسعه بخش زیربنایی در کشور زمینه برای شغل‌های بیشتری فراهم می شود به گونه‌ای که برخی از کارشناسان معتقد هستند که با خرید یک فروند هواپیما حدود صد شغل به صورت مستقیم در این بخش زیربنایی ایجاد و به تبع آن شغل‌های فراوانی در زمینه فعالیت‌های گردشگری و خدماتی فراهم می کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری خبر پرواز، تاریخ انتشار 21 آذر 96، کد مطلب: -، www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین