پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
فراهم کردن بستر مشارکت بخش خصوصی در حوزه آثار و ابنیه تاریخی از جمله موضوعاتی است که می تواند به توسعه صنعت گردشگری استان ایلام کمک کند.

شعار سال: در گوشه گوشه های استان ایلام بناهای تاریخی باشکوهی چشم نوازی می کند وفراهم کردن بستر مشارکت بخش خصوصی در حوزه آثار و ابنیه تاریخی از جمله موضوعاتی است که می تواند به توسعه صنعت گردشگری استان کمک کند.

رویا ارجمندی معاون میراث صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در گفتگو باخبرنگار مهردر این زمینه می گوید: در استان ایلام به دلیل وجود دوره های مختلف تاریخی ما توانستیم بیش از ۱۵۰۰ اثر تاریخی را شناسایی کنیم.

وی ادامه می دهد: توریستی بودن مناطق مختلف استان باعث شده تا آثار و ابنیه های تاریخی برای رونق گردشگری به بخش خصوصی واگذار شود.

واگذاری قلعه میرغلام هاشمی دره شهر به بخش خصوصی

سید مجتبی فرهادی رئیس میراث فرهنگی وصنایع دستی شهرستان دره شهر نیز در گفتگو باخبرنگار مهراظهار داشت: هدف ما این است که با مشارکت بخش خصوصی از این آثار تاریخی به عنوان اقامتگاه های بوم گردی و معرفی آداب و رسوم برای گردشگران استفاده کنیم.

وی گفت:قلعه میرغلام هاشمی در شهرستان دره‌شهر با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: تغییر کاربری و واگذاری این آثار به بخش خصوصی باعث می شود تا مزاج گردشگران بیش از پیش شیرین تر شود.

فرهادی تصریح کرد:قلعه میر غلام هاشمی یکی از بناهای دوران قاجاریه در شهرستان دره شهر است که طبق سنگ نوشته نصب شده بر دیوار ورودی بنا، در سال ١٣٠٣هجری قمری، توسط میر غلام هاشمی، حاکم وقت در روستای فرهاد آباد ساخته شده است.

استقبال گردشگران از بوم گردی

عباس ملکی یکی از گردشگران در گفتگو باخبرنگار مهردر این زمینه می گوید: اقامت در خانه های تاریخی به دلیل بافت قدیمی که دارند می تواند برای گردشگران خاطره انگیز باشد همچنین می توانند مکان بسیار خوبی برای اتراق مسافران و گردشگران باشند.

وی افزود: در این میان مهمترین رسالت میراث فرهنگی و گردشگری حفظ این بناها است.

بهره برداری از بناهای تاریخی به رونق گردشگری استان کمک خواهد کرد

عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایلام در گفتگو باخبرنگار مهراظهار داشت: بهره برداری از بناهای تاریخی به رونق گردشگری در سطح استان کمک می کند چرا که علاقمندان زیادی برای استفاده از بناهای تاریخی به‌عنوان واحدهای اقامتی و به عنوان واحدهای سنتی هستند.

وی گفت: جذب بخش خصوصی در حوزه گردشگری موجب رونق در صنعت توریست و افزایش درآمد ارزی در استان می شود.

یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این باره بهخبرنگار مهرگفت: ما می خواهیم در قالب طرح های گردشگری مکان های تاریخی استان را به یک قطب گردشگریتبدیل کنیم که شهرستان دره شهر نقطه شروع کار ما است، همچنین سعی بر این داریم که به زودی دیگر نقاط استان که ناشناخته و بکر و دست نخورده است را به جریان اندازیم.

به منظور رونق گردشگری در استان تا پایان سال شش اثر تاریخی در مناطق مختلف استان به بخش خصوصی واگذار می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 22آذر 96، کدمطلب:4170778، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین