پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۸۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش طبق استانداردهای مصوب آزمون نهایی برگزار می‌کند، عنوان کرد: اگر نمایندگان مجلس ضعفی در عملکردها برای حذف کنکور شاهد هستند باید به دنبال اصلاح قانون باشند.

شعارسال:رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش طبق استانداردهای مصوب آزمون نهایی برگزار می‌کند، عنوان کرد: اگر نمایندگان مجلس ضعفی در عملکردها برای حذف کنکور شاهد هستند باید به دنبال اصلاح قانون باشند.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش در خصوص اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس مبنی براینکه برگزاری امتحانات سراسری دروس پایه دبیرستان تنها راه حذف کنکور است، اظهار کرد: برگزاری امتحانات سراسری دروس پایه تنها در برخی کد-رشته محل‌ها می‌تواند موثر باشد برای مثال برای رشته دندانپزشکی و یا پزشکی تهران که جزو رشته‌های پرطرفدار است، نمی‌توان با امتحانات دوران مدرسه جذب دانشجو کرد، بلکه این افراد باید در فضای دیگری به رقابت با یکدیگر بپردازند.

وی افزود: مطابق مصوبات شورای عالی آموزش‌و‌پرورش امتحانات نهایی دانش‌آموزان مطابق با استانداردهای تعیین برگزار می‌شود اما باید گفت محتوای این آزمون‌ها با آنچه در کنکور اجرا می‌شود، متفاوت است بنابراین برخی افراد نباید ضعف قانون‌های مربوط به حذف کنکور را به امتحانات نهایی و عملکرد وزارت آموزش‌و‌پرورش ارتباط دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش در ادامه در پاسخ به اظهاراتی مبنی براینکه برای ملاک قرار دادن معدل دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه باید نظام آزمونی منسجمی برگزار شود تا بتوان براساس آن دانش‌آموزان را مورد سنجش علمی نظام‌مندی قرار داد و این درحالی است که وزارت آموزش‌و‌پرورش به رسالت خود عمل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این اظهار نظرها نشان بی‌اطلاعی افراد است، زیرا آموزش‌و‌پرورش طبق قانون به وظیفه خود عمل کرده است. در واقع آموزش‌و‌پرورش موظف است امتحانات نهایی را مطابق استانداردها برگزار و نتایج وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را تحت عنوان سابقه تحصیلی به سازمان سنجش اعلام کند که این روند سال‌ها به درستی در حال اجرا است بنابراین قصوری از سوی وزارتخانه رخ نداده است.

عمادی افزود: اگر نمایندگان ضعفی در عملکرد شاهد هستند باید به دنبال اصلاح قانون باشند، زیرا‌ آنچه در حال اجرا است مطابق با قانون است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار23آذر 96،کدخبر: 316552، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین