پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۴۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
استاندار هرمزگان گفت: عملیات اجرایی آزادراه بندرعباس - سیرجان دو ماه آینده آغاز می شود.

شعار سال: فریدون همتی صبح پنجشنبه در دومین گردهمایی استانداران ادوار هرمزگان با موضوع اقتصاد دریا محور که در سالن جلسات استانداری هرمزگان در حال برگزاری است، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با همفکری و بهره گیری از تجربیات تمامی استانداران ادوار گذشته استان هرمزگان که تجربیات خوبی حتی در سطح مدیریت کلان کشور دارند اقدامات خوب و موثری در جهت توسعه و آبادانی استان هرمزگان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جادری استاندار سابق هم همچنان نقش مهمی در همراهی و همیاری ما خواهد داشت و می تواند ما را در این راه پر فراز و نشیب همراهی کند. قبل از ورودبه استان هرمزگان موفق شدم با اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور و رئیس هیئت مدیره شستا ملاقات داشته باشم و اطلاعات خوبی در مورد استان هرمزگان کسب کنم.

همتی با بیان اینکه هرمزگان با ۷۲ هزار کیلومتر مساحت و یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر جمعیت و دارا بودن دو منطقه آزاد قشم و کیش، و دو منطقه ویژه صنعتی و بندر شهید رجایی شرایط خاصی در کشور دارد. عنوان کرد: خوشبختانه بر خلاف سایر استان ها نسبت جمعیت روستایی نسبت به شهری مناسب است و به دنبال نگهداری همین نسبت جمعیتی هستیم.

وی اظهارداشت: هرمزگان سه برابر سواحل در شمال کشور ظرفیت و فرصت ایجاد بسترهای گردشگری دارد. اما این ظرفیت ها کمتر دیده شده است و یکی از اشکالات این است که هرمزگان را به خوبی معرفی نکرده ایم و ظرفیت های گردشگری ناشناخته مانده اند.

استاندار هرمزگان افزود: استان هرمزگان نقش برجسته ای در تامین بودجه کشور دارد، سالانه ۱۶ هزار میلیارد تومان از گمرک و بنادر استان هرمزگان مستقیما وارد خزانه کشور می شود و متاسفانه بودجه ای که سالانه دریافت می کنیم با درآمد تناسب ندارند.

وی ابرازداشت: بخش عظیمی از اشتغال صنایع از استان نیست. بعضی به دلیل کمبود نیروی تخصصی جذب نیرو از خارج استان را بهانه کرده اند و همچنین برخی ها دفاتر آنها خارج از استان است و از مالیات و ارزش افزوده آن بهره نمی گیریم که بدنبال حل این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک حوزه لایحه تشکیل سازمان مکران بعد از تصویب در دولت به مجلس خواهد رفت. شهرستان های سیریک، میناب و جاسک با مدیریت مناطق آزاد در حوزه این سازمان قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ امنیتی دریا یکی از مرزهای مهم استان است که به خاطر قدرت نیروهای دریایی سپاه و ارتش اقتدار کامل را در تامین امنیت دریا داریم.

همتی با اشاره به معضل قاچاق کالا و مواد مخدر در استان هرمزگان بیان داشت: به لحاظ قاچاق متاسفانه شرایط خاصی داریم و قاچاقچیان از دریا استفاده می کنند. و بخش عظیمی از قاچاق مواد مخدر از خشکی به دریا منتقل شده است، همچنین قاچاق کالا هم یکی دیگر از مشکلات در این حوزه است.

استاندار هرمزگان افزود: بخشی از توان ما برای مبارزه با قاچاق صرف می شود. وقتی آمار را نگاه می کنیم می بینیم سه هزار صیاد مجاز و پنج هزار صیاد غیرمجاز داریم همین امر موجب افزایش قاچاق و گرایش صیادان به قاچاق است.

وی افزود: علیرغم حجم عظیم صادرات و واردات در استان روزانه حدود سه هزار وسایل نقلیه سنگین وارد و خارج می شوند و زیرساخت های ما متاثر از این حمل و نقل سنگین است.

به گفته وی، حمل و نقل هوایی استان متاثر از این صادرات و واردات کشور است. با ورود ای تی آر ها پروازهای کوتاه به کرمان، شیراز، عسلویه، سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: از ظرفیت سواحل جنوب در بحث گردشگری نتوانسته ایم استفاده مناسبی کنیم و بیشتر مردم به شمال سفر می کنند. با برقی کردن ریل و سریع السیر کردن قطارها می توانیم هزینه های سفر را کاهش دهیم و گردشگری استان را رونق دهیم.

همتی افزود: توسعه جاده ها یکی از بحث های مهم در رونق اقتصادی و گردشگری استان است، بحث آزادراه بندرعباس به سیرجان در دستور کار است و عملیات این آزاد راه از دو ماه دیگر آغاز می شود. در حوزه استان فارس هم اقدامات خوبی در حوزه راه سازی شده است. بزرگراه ساحلی هم از سیستان و بلوچستان تا خوزستان اقدامات خوبی در حال انجام است .

وی تصریح کرد: در توسعه صنایع انرژِی بر در پارسیان زیرساخت ها در حال احداث است و در آینده سالانه ۴۰ میلیون تن کالاهای صنعتی و نفتی در این منطقه تخلیه و بارگیری خواهد شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تا پایان نیمه اول سال ۹۷ فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: علی رغم شرایط آب و هوایی خاص و موقعیت استان کسی تصور نمی کند کشاورزی در هرمزگان رونق خوبی داشته باشد اما با تلاش های صورت گرفته در بحث باغات مرکبات، خرما و لیمو نیز خسارات فراوانی در سال های گذشته وارد شده است و از ۳۷ هزار هکتار نخیلات نیز ۲۳ هزار هکتار غیر استفاده هستند که باید فکر جدی برای این ضوعیت کرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه عدم تدبیر در بهره برداری از سدها، سبب معضلاتی در دشت میناب شده و نگرانی مردم را در پی داشته است، تصریح کرد: با پیشرفت در شیرین سازی آب دریا، مجموعه ۱۰۰ هزار مترمکعبی و همچپنین پروژه مشترک با استان کرمان و یزد نیز سبب خواهد شد تا به سمت تأمین آب شرب شهرها و روستاها از شیرین سازی رفته و آب سدها را برای بخش کشاورزی آزاد کنیم و این موضوع بستر مناسبی برای مدریت آب و توسعه کشاورزی ایجاد خواهد کرد.

همتی با انتقاد از عدم توسه صنعت شتر و توجه به اقتصادی بودن آن، افزود: اگر در سایه یک برنامه مدون و صنعتی به شتر نگاه کنیم این موضوع می تواند گردش اقتصادی مناسبی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه پساب استان هرمزگان به ویژه بندرعباس کار ویژه ای صورت نگرفته و اکنون فاضلاب به راحتی وارد دریا می شود، اضافه کرد: باید از خورها به یک فرصت نگاه کنیم تا سبب توسعه اقتصادی و گردشگری شود اما اکنون به محلی با بوی تعفن و چهره ای زشت تبدیل شده است.

همتی با اشاره به اینکه در گذشته در بخش هایی از ساحل آسیب های جدی به ساحل استان وارد شده است، تصریح کرد: اجازه هیچ گونه ساخت و ساز جدیدی در ساحل در حریم ۶۰ متری دریا نخواهیم داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 23 آذر 96، کد مطلب: 4171844: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
امیدواریم که زودتر هم تموم شه و عمرمون قد بده که کامل شدن طرح رو ببینیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین