پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
پنجاه و سومين جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار،نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رییس اتاق بازرگانی و سایر اعضای شورای گفت و گو برگزار شد.

شعار سال: محسن مهرعليزداه در اين جلسه كه امشب ( پنجشنبه)در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد،گفت: بسيار خرسندم در استاني مامور به خدمت شده ام كه همه اقشار آن از جمله فعالان اقتصادي از فرهيختگان ايران هستند و اصفهان تمام پتانسيل ها و توانمندي هاي لازم براي الگو شدن را در اختيار دارد.
وي افزود: حتي اگر دولت به شرايط فعلي گرفتار نبود و منابع و مصارف با هم تعادل داشت،زيبنده نبود كه كشور ما هميشه به درآمدهاي نفتي متكي باشد
استاندار اصفهان ادامه داد: فشارهاي سال هاي اخير باعث شد كه بسياري از رويه ها و سياست ها در برخورد دولت با بخش خصوصي اصلاح شود و اين بخش مانند همه كشورهاي توسعه يافته به عنوان موتور محرك اقتصاد پذيرفته شود.
مهرعليزداه با اشاره به منويات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتي،تاكيد كرد: مقطع زماني خاص فعلي و تغيير مسير اقتصادكشور از درآمدهاي نفتي به سمت درآمدهاي حاصل از فعاليت هاي اقتصادي بخش خصوصي بسيار حساس است و همه بايد براي تحقق اين برنامه متحد شويم.
مهرعليزده افزود:اتاق بازرگاني و شوراي گفتگو بهترين مكان براي تدوين نقشه راه اين تغيير مسير است و از همه مديران مي خواهم بروكراسي سنگين حاكم بر سيستم سازمان ها و ارگان هاي دولتي راكاهش دهند و از حداكثر اختيارات خود در اين مسير استفاده كنند.
سيد عبدالوهاب سهل آبادي نيز در اين نشست با اشاره به فعاليت ها شوراي گفتگوي استان اصفهان گفت: شوراي گفتگوي استان اصفهان از لحاظ تعداد جلسات،تعداد مصوبات و همچنين اجرايي شدن آن هادر رتبه اول كشور قرار دارد و ٧٠ درصد مصوبات اجرايي شده است.
وي افزود: حضور منظم و تعامل مناسب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي،رييس دادگستري و دادستان،مديران دستگاه هاي دولتي، روساي سه اتاق اصناف،تعاون و بازرگاني،رييس خانه صنعت،معدن و تجارت، رييس كانون كارفرمايان و نمايندگان حوزه هاي مختلف بخش خصوصي از مهمترين عوامل اين موفقيت بوده است.
رييس اتاق بازرگاني افزود:جلسات كارشناسي اين شورا نيز به صورت منظم و دقيق برگزار مي شود و نتايج اين كارگروه به شورا براي نتيجه گيري نهايي انتقال مي يابد.
سهل آبادي ادامه داد: با سوابقي كه از جناب آقاي دكتر مهرعليزاده سراغ داريم بي شك مسير ترسيم شده براي فعاليت هاي اين شورا با سرعت بيشتري ادامه خواهد يافت.
دكتر حميد رضا فولادگر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه گفت: شوراي گفتگو در برنامه پنجم تشكيل گرديد و در قانون بهبود فضاي كسب و كار و احكام دائمي ثبيت و دائمي شد و اميدوارم جلسات ماهيانه اين شورا به صورت منظم ادامه يابد و رتبه برتر اصفهان در كشور حفظ گردد.
وي افزود: بيشتري حسن اين جلسات كه با ابتكار و پيشنهاد مجلس شوراي اسلامي و اتاق بازرگاني تشكيل شد، تعامل و تبادل نظر نزديك نمايندگان سه قوه با فعالان اقتصادي و بخش خصوصي است و به همين علت مصوبات اين جلسات با سهولت بيشتري در استان و كشور مد نظر قرار مي گيرد.
موسوي لارگاني رييس مجمع نمايندگان استان اصفهان در اين ديدار گفت: مجمع نمايندگان استان اصفهان از فعال ترين مجمع نمايندگان كشور مي باشد و درخواست ما از استاندار اصفهان اين است كه به صورت منظم در مجمع شركت نمايند.
وي افزود: در خصوص ماليات بر ارزش افزوده جلسات مستمري در كميسيون اقتصادي برگزار شده است و ما با پيشنهاد دولت براي تمديد روال پرداخت فعلي مخالف هستيم.
وي افزود: با تصويب قانون صندوق هاي الكترونيك، بهانه اي براي دريافت اين ماليات از خريدار آخر باقي نمانده است و شيوه فعلي بسياري از فعالان اقتصادي و توليد كنندگان را فلج كرده است.
لارگاني افزود:تنها راه نجات كشور حمايت از بخش خصوصي است و تا طرح پنجره واحد اجرايي نشود، اين حمايت در حد حرف باقي خواهند ماند.






شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری بازنیوز، تاریخ 23 آذر 96، کد مطلب: 14401: www.baznews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین