پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ۴۰ منطقه ویژه گردشگری عشایر استان اصفهان شناسایی می‌شود.

شعارسال: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ۴۰ منطقه ویژه گردشگری عشایر استان اصفهان شناسایی می‌شود.

فریدون اللهیاری در دیدار با مدیرکل امور عشایر استان اظهار داشت: با توجه به استقرار سه ایل بزرگ از عشایر کشور شامل: عشایر بختیاری، قشقائی و عرب جرقویه در استان اصفهان و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از شمال غرب، غرب، جنوب و بخشی از شرق استان محل استقرار عشایر استان به شمار می‌رود، لزوم توجه ویژه به این قشر از هموطنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به نقش عشایر در فرهنگ و تمدن فلات مرکزی ایران تصریح کرد: بدون شک نقش عشایر در فرهنگ و تمدن ایران به ویژه منطقه مرکزی ایران به‌ویژه در تاریخ معاصر ایران بر کسی پوشیده نیست، روی همین اصل در سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای در راستای حفاظت از میراث فرهنگی، ترویج صنایع دستی و توسعه گردشگری عشایر به انجام رسیده است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: اگر چه عشایر استان در بخش‌های مختلف استان استقرار یافته‌اند، اوج فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان به ویژه در حوزه فعالیت‌های صنایع دستی در شهرستان سمیرم تمرکز یافته است. هم اکنون توسعه کمپ‌های عشایری، حمایت از توسعه صنایع دستی عشایر و همچنین ثبت ملی میراث عشایر در این شهرستان بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده و این در حالی است که برخی هنرمندان صنایع دستی عشایر استان، در سطح ملی شناخته شده هستند.

وی با اشاره به گستردگی حوزه زندگی اجتماعی عشایر در سطح استان تصریح کرد: در سه سال گذشته با توجه به استقرار بخش قابل توجهی از عشایر استان در شمال غرب و غرب استان و با عنایت به ویژگی‌های مطلوب طبیعی و تاریخی منطقه، تلاش کردیم تا گردشگری را به ویژه در راستای توسعه گردشگری عشایر، در غرب استان فعال کنیم.

اللهیاری افزود: در طول چند دهه اخیر برای نخستین‌بار گردشگری به صورت رسمی و پایدار در مناطق شهری، روستائی و حتی عشایر غرب استان جدی گرفته شده و فعالیت‌های ارزنده‌ای در این حوزه صورت پذیرفته است و ما هم اینک شاهد رشد روز افزون تقاضاهای مردم محلی برای تاسیس مراکز گردشگری در غرب استان هستیم.

وی با اشاره به نیاز به فعالیت‌های بیشتر در حوزه عشایر استان تصریح کرد: با همکاری اداره کل عشایر استان تلاش می‌کنیم تا در راستای حفاظت از میراث ارزشمند عشایر از یکسو و همچنین برای گسترش گردشگری فرهنگی در حوزه زندگی اجتماعی و فرهنگی عشایر، 10 پرونده میراث ناملموس عشایر استان اصفهان تا پایان سال 1396 تهیه و به ثبت ملی برسد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تفاهم در راستای توسعه آموزش صنایع دستی عشایر با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و امور عشایر استان از یکسو و همچنین تشکیل یک کمیته مشترک میان دو سازمان در راستای شناسائی حداقل 40 منطقه در پهنه استان در راستای توسعه گردشگری عشایر در زمینه احداث کمپ عشایری و مواردی از این دست صورت گرفت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25 آذر 1396، کدخبر: 1602497، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین