پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
تنها خاک است و خورشید. گاه هم بادی می‌وزد و خاکی برمی‌خیزد. سکوت همه جا را فرا گرفته و حتی می توانی صدای آرامی را از چندین متر دورتر بشنوی. گویی همه چیز در زمان منجمد شده. اینجا کویر لوت ایران است، جایی که وقتی پنجه خورشید از پشت ابرها بیرون می زند تلألؤی نورش، فضایی مسحور کننده به کویر می‌دهد که باید نشست، سکوت کرد و اندیشید.

شعار سال: تنها خاک است و خورشید. گاه هم بادی می‌وزد و خاکی برمی‌خیزد. سکوت همه جا را فرا گرفته و حتی می توانی صدای آرامی را از چندین متر دورتر بشنوی. گویی همه چیز در زمان منجمد شده. اینجا کویر لوت ایران است، جایی که وقتی پنجه خورشید از پشت ابرها بیرون می زند تلألؤی نورش، فضایی مسحور کننده به کویر می‌دهد که باید نشست، سکوت کرد و اندیشید.

می‌گویند میلیون‌ها میلیون سال پیش وقتی که همه کره زمین را آب فرا گرفته بوده، اینجا از عمیق‌ترین بخش‌های اقیانوس بوده که حالا پس از این همه سال یک شگفتی طبیعی را برای ما به جا گذاشته‌اند. جایی که پست‌ترین و بلندترین بخش زمین در کویر لوت ایران کنار هم قرار گرفته است. حالا هم اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید فسیل‌های دریایی را در این کویر پهناور پیدا کنید.
کلوت‌های ایران که در مجموعه کویر لوت قرار گرفته‌اند در فهرست آثار جهانی یونسکو نیز جای دارند. سالانه هزاران نفر به میانه کویر می‌آیند تا این کلوت‌ها را که کوه‌هایی عظیم و خاکی هستند در دل بیابان، از نزدیک ببینند. کلوت‌ها یادگارهای زمین‌شناسی از میلیون‌ها سال پیش هستند، زمانی که هنوز انسان و حیوانی وجود نداشت. حالا باید به این پیرهای دوست داشتنی احترام گذاشت و آنها را برای آیندگان حفظ کرد.
کویر لوت که در سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان قرار دارد، غیر از کلوت‌ها شگفتی‌های دیگری دارد، گرم‌ترین نقطه جهان به نام گندم بریان، رود شور و همین‌طور آب معدنی برای درمان از دیگر چیزهایی است که سبب شده لوت ایران جهانی شود.

کلوت‌های تنها

کلوت‌های تنها

کلوت‌های تنها

کلوت‌های تنها



سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ----، کدمطلب:242944، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
کویر هم زیبایی هم مخصوص به خود را دارت ، به ویژه آسمان آن که واقعا نمیشود از آن گذشت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین