پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۹۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: با تعامل جایگاه داران و همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بازرسی ادواری جایگاه‌های CNG استان به پایان وجایگاه‌های CNG استان ایلام موفق به دریافت تأییدیه ادواری استاندارد شدند.

شعارسال: مدیرکل استاندارد ایلام گفت: با تعامل جایگاه داران و همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بازرسی ادواری جایگاه‌های CNG استان به پایان وجایگاه‌های CNG استان ایلام موفق به دریافت تأییدیه ادواری استاندارد شدند.

مهناز همتی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازرسی‌های به عمل‌آمده بر اساس چک لیست استاندارد، تمامی عوامل بحرانی خاص این جایگاه‌ها با استانداردهای ملی شماره 12054 و1-7829 مطابقت داشته است.

مدیرکل استاندارد ایلام عنوان داشت: در راستای برطرف کردن نواقص بحرانی و استانداردسازی جایگاه‌های CNG , همه جایگاه‌های CNG مشمول طرح مذکور با همکاری مسئولین و مالکین جایگاه‌های CNG استان ایلام موفق به اخذ تأییدیه ادواری استاندارد شدند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح که منطبق با چک لیست‌های تنظیم‌شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و توسط شرکت‌های تایید صلاحیت معرفی‌شده از سوی این سازمان انجام پذیرفت، نواقص بحرانی جایگاه‌ها شناسایی و پس از برطرف کردن موارد اعلامی، گواهینامه مربوطه برای جایگاه‌ها صادر شد.

مهناز همتی همچنین تصریح کرد: به‌کارگیری ابزارها و قطعات استاندارد در تجهیزات جایگاه‌های CNG, انجام تعمیرات و بهره‌برداری جایگاه‌ها توسط شرکت‌های دارای صلاحیت و صحت کارکرد سیستم‌ها و تجهیزات ایمنی جایگاه‌های CNG از مهم‌ترین موارد بررسی‌شده در طرح مذکور است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران با اجباری کردن استانداردهای ملی 7829 و 12054 که در خصوص جایگاه‌های تک منظوره و چند منظوره سوخت‌گیری است از مرداد ماه سال 92 به حوزه نظارت بر اجرای استاندارد جایگاه‌های عرضه سوخت CNG واردشده است که مرحله نخستین این بازرسی‌ها در سال های گذشته انجام شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام بیان کرد: روزانه هزاران مترمکعب گاز طبیعی فشرده در این جایگاه‌ها عرضه می‌شود که باعث صرفه‌جویی در مصرف بنزین شده است.

وی اعلام کرد: سازمان ملی استاندارد ایران، نظارت بر اجرای استاندارد جایگاه‌ها را به شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده سپرده و برای آزمون مخازن ذخیره مستقر در جایگاه‌ها نیز با آزمایشگاه‌های واجد شرایطی به عنوان آزمایشگاه همکار که در مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران تأییدشده‌اند، همکاری می‌کند.

همتی یادآوری کرد: با در نظر گرفتن ابعاد وسیع استانداردسازی جایگاه‌ها در سراسر کشور، حساسیت و پیچیدگی‌های این کار، تعامل با ارگان‌های ذی‌ربط به‌ویژه وزارت نفت به عنوان سرمایه‌گذار نخستین و صاحب اصلی این طرح ملی یک ضرورت است به‌ویژه مسئولان ذی‌ربط باید کمک کنند یک سری ایرادات ساختاری که از نخست راه‌اندازی جایگاه‌ها وجود داشته است به نحو مطلوبی برطرف شود.

مدیرکل استاندارد استان تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در راستای برطرف کردن نواقص بحرانی جایگاه‌ها با فوریت و حساسیت فراوان و به‌طور مستمر و به صورت شایسته در جهت برآورده امنیت مالی و جانی هم استانیهای عزیز تلاش دارد.

همتی گفت: تجهیزات CNG با دارا بودن ابزارآلات و تجهیزات دقیق از قبیل حسگرها، گیج‌های فشار، شیرهای اطمینان، مخازن تحت‌فشار، مخازن ذخیره در فاصله زمانی تنظیم‌شده و مطابق با استانداردها، بازرسی تأیید می‌شوند.

همتی اظهارکرد: از مهم‌ترین آسیب‌های استاندارد نبودن جایگاه‌ها می‌توان به کاهش سطح کنترل امنیت جانی، افزایش حوادث و آسیب‌ها به پرسنل و مراجعه کنندگان به جایگاه، خرابی‌های ناشی از استاندارد نبودن جایگاه، افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداشت و بسیاری موارد و آسیب‌های دیگری است که بیانگر ضرورت این امر بوده و در صورت استانداردسازی جایگاه از بروز آن ها جلوگیری میشود.

وی با اشاره به خطرات ناشی از غیراستاندارد بودن جایگاه‌های CNG اظهار داشت: وجود جایگاه‌های CNG غیراستاندارد تهدیدی بزرگ محسوب می‌شود زیرا در صورت بروز حادثه در این جایگاه‌ها خطرات جبران ناپذیری به همراه دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 آذر 1396، کدخبر: 1603037، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
یعنی اول سی ان جی میزنن بعد استانداردش میکنن؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین