پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
رئيس کل دادگستري استان اصفهان از عزم جدی مدیریت دستگاه قضایی استان در ساماندهی و کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌ها خبر داد.

شعار سال: احمد خسروی‌وفا در گردهمایی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی دادگستری استان از عزم جدی مدیریت دستگاه قضایی در اجرای دستورالعمل قوه قضاییه در خصوص ساماندهی و کاهش آمار جمعیت کیفری زندان خبر داد.

وی افزود: عدم تناسب امکانات و فضای مناسب زندان‌ها با حجم فزاینده ورودی زندانیان و آثار و تبعات مخرب آن برای مددجویان و خانواده‌های ایشان و به تبع آن آسیب‌های جبران‌ناپذیر آن برای اجتماع لزوم توجه هر چه بیشتر مسؤولان و قضات را در اقدام سریع و چاره‌اندیشی و هم‌فکری سازنده در این خصوص می‌طلبد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان به بیان برخی راهکارهای مهم و قابل اجرا در این خصوص پرداخت و خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح ورودی‌های زندان با تکیه بر محور قانون و نظارت عالیه دادستان‌ها بر صدور قرارهای صادره از سوی قضات دادسرا، احصا و تعیین تکلیف دقیق و مشخص رد مال‌ها در پرونده‌های محکومیت و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از مهمترین راهکارها در این خصوص است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بسیار خوب و اثرگذار قانونی مجازات‌های جایگزین حبس که بی‌شک نتایج مثبت بهتر و بیشتری نسبت به مجازات زندان دارد، کمتر مورد عنایت و توجه قرار گرفته است.

خسروی‌وفا در پایان خطاب به رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تأکید کرد: اجرای مفاد دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان را به صورت جدی پیگیری و مدیریت کرده و گزارشی از اقدامات صورت گرفته را به مرکز استان منعکس کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 26آذر 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۹۲۶۰۰۰۱۸۱، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین