پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نقش علما و روحانیون را در آگاه سازی خانواده های از ماهیت اینترنت و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بسیار حائز اهمیت برشمرد.

شعار سالعلیرضا آشناگر روز شنبه در کارگاه آموزشی روحانیون همکار ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان بر لزوم برخورد مناسب علما و روحانیون اهل سنت و تشیع استان با موضوع شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: شبکه های اجتماعی و فضای مجاری امروزه بعنوان یک پدیده جدید در جامعه رواج یافته اند و باید با بررسی دقیق همه جوانب آن، در نهایت این پدیده را بعنوان فرصت یا آسیب اجتماعی به دقت مورد بررسی قرار داد.
آشناگر تاکید کرد: در حال حاضر هر لحظه میلیاردها اطلاعات و داده های اینترنتی در بین کاربران رد و بدل می شود و این پدیده تاثیر فراوانی در انتقال جریان اطلاعات و آگاهی در جامعه دارد.
معاون استاندار کردستان یادآور شد: توسعه علم و دانش بخصوص در عرصه شبکه های اینترنتی شتاب گسترده ای گرفته است بطوریکه اگر قبلا برای کسب اطلاعات علمی باید مستقیم به منابع و مراکز علمی مراجعه می شد اما امروزه در کوتاهترین زمان با مراجعه در فضای مجازی به سهولت به این منابع دسترسی پیدا می کنیم.
وی با بیان اینکه باید از شبکه اینترنت استفاده بهینه صورت گیرد، اضافه کرد: هم اکنون از مجموع 80 میلیون جمعیت کشور بیش از 40 درصد به شبکه اینترنت متصل هستند و حجم عظیمی از ارتباطات در فضای مجازی رد و بدل می شود.
آشناگر گفت: جوانان و نسل امروز همواره مورد تهدید هستند در این راستا علما و روحانیون نیز می توانند برای ارشاد و هدایت جامعه و جوانان با استفاده ازظرفیت شبکه اینترنت و فضای مجازی به وظیفه هدایتگری خطیر خود به نحوه احسن عمل کنند.
وی به ضریب نفوذ 49 درصدی اینترنت در کشور اشاره کرد و افزود: این وضعیت در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه مناسب است ولی باید برای افزایش سرانه نفوذ اینترنت و بهره مندی از این شبکه و ارتقا جایگاه کشور در منطقه تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای سواد رسانه ای علما اظهار کرد: جامعه تشنه فراگیر معنویات است مشروط به اینکه علما با روش های علمی و نوین ارتباط صحیحی با مخاطبان برقرار کنند که در این راه می توانند از ظرفیت های اینترنت و فضای مجازی به بهترین شیوه ممکن استفاده کنند.
وی یادآور شد: از سوی دیگر استفاده از شبکه اینترنت و فضای مجازی دارای تهدید نیز است که باید به بررسی دقیق نقاط ضعف و قوت پرداخته و در این زمینه مانع از سوء استفاده افراد فرصت طلب شد.
آشناگر به وضعیت خدمات رسانی دولت تدبیر و امید در استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود حجم عظیمی از عقب ماندگی های ناشی از کم کاری در ادوار گذشته، وضعیت بودجه استان توان تحقق اهداف توسعه همه جانبه را ندارد.
وی اضافه کرد: با وجود همه کمبودهای موجود در چند سال اخیر، دولت یازدهم و دوازدهم با عنایت ویژه ریاست جمهور تلاش خود را مضاعف کرد و قدم های خوبی برای تسریع روند توسعه این استان برداشته است.
وی گفت: در سفر مقام معظم رهبری و نیز سفرهای دکتر روحانی ریاست جمهوری به کردستان اعتبارات قابل ملاحظه ای به استان تخصیص داده شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و اجتماعی استانداری کردستان تاکید کرد: در سال 96 نیز بیش از یک هزار میلیارد تومان در همه زمینه ها به صورت اعتبار به استان اختصاص یافته و در طرح ها هزینه شده که افتتاح و بهره برداری از این طرح ها تاثیر فراوانی در مسیر توسعه استان می گذارد.
وی همچنین به اجرای طرح های زیربنایی از جمله در بخش توسعه راه های استان نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از طرح های در دست اقدام بویژه در بخش راه ها و راه آهن، اعتبارات مورد نیاز تامین شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد که با بهره برداری از آنها توسعه چشمگیری را در این بخش ها شاهد خواهیم بود.
آشناگر به موضوع بومی گزینی مدیریتی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: نهایت تلاش دولت در استان این بود تا از نیروهای بومی در مدیریت استان استفاده شود و در حال حاضر نیز از نیروهای کرد اهل سنت و اهل تشیع زیادی در سطح مدیریتی استان استفاده شده است.
به گفته وی، طبق آمار موجود از مجموع 186 پست مدیریتی ادارات کل و نیروهای نظامی و انتظامی استان کردستان، 60 درصد اهل سنت و 40 درصد اهل تشیع هستند و در مجموع مدیران کل استان 88 درصد نیروهای بومی و 12 درصد را افراد غیر بومی تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: در بخش مدیریتی استانداری نیز 77 درصد مدیران اهل سنت و 23 درصد اهل تشیع هستند، فرمانداران تابعه را نیز 50 درصد اهل سنت و 50 درصد اهل تشیع را تشکیل می دهد که در این میان تنها یک فرماندار غیر بومی انتخاب شد که با توجه به سوابق بیش از 20 سال خدمت صادقانه در استان، این فرد هم بومی تلقی می شود ضمن اینکه 94 درصد بخشداران نیز بومی هستند.
آشناگر شایسته سالاری را از اولویت های مهم در تعیین نیروهای مدیریتی استان دانست و گفت: معتقدیم شایسته سالاری اصل و اساس انتخاب ها است و بدون هیچ گونه تبعیض جنسیتی و مذهبی مدیران شایسته بکارگیری می شوند و از نظر اعتقادی هم تقوای افراد در امر انتخاب مد نظر بود و مباحث جنسیتی و مذهبی در انتخاب این افراد تاثیر گذار نبود.
وی از سهم کم بانوان در مدیریت اجرایی و سیاسی استان انتقاد کرد و افزود: سهم بانوان در عرصه مدیریت اجرایی و سیاسی استان کم است و در پایین ترین سطح خود قرار دارد که باید برای این موضوع چاره اندیشی کرد.
معاون سیاسی استاندار کردستان در خصوص توجه دولت به مناطق مرزی و معیشت مردم مرزنشین نیز یادآور شد: در حقیقت این مناطق به نسبت با دیگر مناطق استان و کشور کمتر توسعه یافته اند ولی از زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید، توسعه این مناطق در اولویت قرار داده شد و دولت برنامه توسعه محور و اساسی مناسبی را برای ارتقای سطح زندگی آنها اجرا کرده است.
به گفته وی، یکی دیگر از تحولات مهم در مناطق مرزی استان ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان است که با تصویب نهایی این طرح تحولی اساسی در منطقه و استان ایجاد می شود که با تلاش دولت در مرحله نهایی تصویب هستیم که امیدواریم در آینده نزدیگ به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.
آشناگر اضافه کرد: برای مبارزه با قاچاق سوخت در مناطق مرزی استان هم با واگذاری فروش سوخت به مرزنشینان بیش از شش میلیارد و 600 میلیون تومان سود حاصل به صورت مستقیم به حساب بیش از 21 هزار خانوار مرزنشین استان واریز شد که تاثیر مثبتی به بر اقتصاد این خانوارها داشت.
وی ساماندهی معابر کولبری استان را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام و تاکید کرد: معابر و مناطق کولبری در حال حاضر بدون هیچ گونه مشکل امنیتی و بر اساس طرح ساماندهی در اختیار کولبران است و داد و ستد به خوبی در این معابر انجام می شود.
معاون استاندار کردستان گفت: دولت با تمام توان با افراد فرصت طلب و سودجو که به عنوان کولبر اقدام به قاچاق اقدام ممنوعه کنند برخورد می کند و در حقیقت این امر قاچاق محسوب می شود که امنیت مرزها را به مخاطره انداخته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 25آذر 96، کدمطلب: 82765657 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین