پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
رئیس پارلمان عراق در گفتگو با یک روزنامه سعودی مدعی شد عربستان بر خلاف ایران در امور داخلی عراق مداخله نکرده است.

شعارسال : سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق، در گفتگو با با روزنامه الریاض گفت که عربستان هرگز در امور داخلی عراق مداخله نکرده و از این کشور در جنگ علیه داعش پشتیبانی کرده است.

به نوشته عراقی نیوز، الجبوری گفت: «حکومت عربستان سعودی آشکارا به بازگشت عراق به عنوان یک تصمیم ساز عرب کمک کرده است و ادامه این حمایت برای ساختن دولت عراق، به ویژه با عدم دخالت پادشاهی [عربستان] در امور داخلی ما، برایمان مهم است».

رئیس پارلمان عراق با بیان این که کشورش در دوره های گذشته از حضور و مداخله کشورهای دیگر در امور داخلی آن رنج برده است، و با نادیده گرفتن مشارکت ایران در مبارزه با داعش مدعی شد «ایران دخالت می کرد، و ترکیه درجه ای از حضور را داشت».

او دیروز هم با «عبدالعزیز الشمری» سفیر ریاض در بغداد دیدار و گفتگو کرده بود.

بر اساس گزارش «النشره» لبنان، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص راهکارهای تقویت روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

طبق اعلام دفتر رئیس پارلمان عراق، در این دیدار همچنین در خصوص تحولات سیاسی و امنیتی عراق بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار، الجبوری از نقش عربستان سعودی در برقراری ثبات دائم در عراق قدردانی کرد.

عربستان سعودی که همواره از روابط نزدیک ایران و عراق هراس داشته، با مشارکت نیروهای شیعی حشد الشعبی در نبرد با داعش هم مخالفت کرد که این موضع سبب افزایش تنش میان بغداد و ریاض شد.

با این وجود، در سال گذشته تحولات تازه ای در روابط دو کشور صورت گرفت و با سفر مقامات عالی رتبه دو کشور به پایتخت های دیگری همراه شد.

در ماه جولای دو کشور یک شورای هماهنگی مشترک برای تقویت روابط در همه سطوح تشکیل دادند و ماه اکتبر هم بیش از 60 شرکت سعودی در نمایشگاه بین المللی بغداد شرکت کردند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی  پارسینه، تاریخ انتشار:27آذر 1396، کدخبر: ۳۹۹۱۲۰،www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین