پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک یک میلیون یورویی (تقریبا معادل 2/1 میلیون دلار) دولت جمهوری فدرال آلمان که صرف ارائه کمک غذایی به 30،000 نفر از آسیب پذیرترین پناهندگان افغان و عراقی ساکن مهمانشهرهادر جمهوری اسلامی ایران خواهد شد، استقبال می نماید.
شعارسال:دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک یک میلیون یورویی (تقریبا معادل 2/1 میلیون دلار) دولت جمهوری فدرال آلمان که صرف ارائه کمک غذایی به 30،000 نفر از آسیب پذیرترین پناهندگان افغان و عراقی ساکن مهمانشهرهادر جمهوری اسلامی ایران خواهد شد، استقبال می نماید.

 به دنبال کمک یک میلیون یورویی در اوایل سال میلادی، کمک یک میلیون یورویی اخیردولت آلمان نمایانگر حمایت مستمر این کشور از فعالیت های برنامه جهانی غذا است. کمک جدید دولت جمهوری فدرال آلمان WFP را قادر می سازد تا نیازهای اولیه غذایی و تغذیه ای پناهندگان ساکن 20 مهمانشهر واقع در 13 استان کشور برای 4 ماهه اول سال 2018 میلادی را برآورده نماید.

نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: "حمایت به موقع دولت آلمان ما را در تامین نیازهای اولیه غذایی خانواده های پناهنده خصوصا زنان و کودکان که کاملا وابسته به این کمک ها هستند، یاری می نماید.

جمهوری فدرال آلمان همواره به عنوان یکی از پنج کشور برتر اهدا کننده این سازمان در ایران بوده و ما بی نهایت از حمایت مستمر این کشور از سال 2014 میلادی قدردانی می نماییم."

برنامه جهانی غذا این مبلغ را صرف ارائه کمک های غذایی و نقدی به خانواده های پناهنده خواهد کرد تا به تامین مایحتاج ضروری خود بپردازند. کمک نقدی زنان و مردان پناهنده را قادر خواهد ساخت تا موادغذایی مورد نیازخود را طبق میل وذائقه خود تهیه نمایند و در رژیم غذائی خود تنوع ایجاد نمایند. همچنین با این روش اقتصاد محلی به ویژه در بازارهای اطراف مهمانشهرها تقویت خواهد شد.

میشائیل کلور-برشتولد، سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: " کشور آلمان درحالیکه برای از میان برداشتن عوامل مهاجرت اجباری تلاش می نماید، به مهاجرینی که نیازمند حمایت، مراقبت کافی و فرصت هستند نیز یاری می رساند.

با حمایت از برنامه جهانی غذا، کشور آلمان در تلاش است تا از آلام آسیب دیده ترین افراد بکاهد. ما از طریق حمایت های مستمر می کوشیم تا سهمی در مقابله با وضعیت دشوار و طولانی مدت پناهندگان که کشورایران بیش از سه دهه با آن مواجه بوده است، داشته باشیم."

جمهوری اسلامی ایران با حدود 980،000 پناهنده افغان و عراقی ثبت شده در کشور چهارمین کشور پناهنده پذیر در جهان است.

برنامه جهانی غذا از اواخر دهه 1980 میلادی، زمانیکه اولین گروه پناهجویان از افغانستان و عراق وارد ایران شدند کمک های غذایی خود را به پناهندگان آغاز نمود.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار27آذر 96،کدخبر: 233040 ، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین