پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۹۹۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
شاپور محمدی گفت: پیگیری قضایی نهادهای مالی غیرمجاز که نرخ‌های سود بالایی را برای فریب عموم پیشنهاد می‌دهند، در دست انجام است.

شعارسال:شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در بورس تهران، بروزرسانی سامانه معاملات، راه‌اندازی سامانه جامع نظارت بازار سرمایه به نام آرامیس، ساماندهی بازار بدهی و کمک به نرخ اوراق، راه‌اندازی معاملات اختیار خریدوفروش خبر داد و گفت: پذیرش و افزایش سهم کالاهای کشاورزی در بورس کالا و اصلاح سازوکار عرضه‌های اولیه از طریق ثبت سفارش یا بو‌ک بیلدینگ بوده است.

وی افزود: اصلاح دستورالعمل‌های مرتبط با توقف و بازگشایی نمادها، نیازمند سامانه جدید است که امیدواریم ظرف هفته آینده انجام شود‌.

وی گفت: تقویت صندوق‌های با درآمد ثابت از ٩٠٪ به ٧٠٪ از جمله دیگر اقدامات است که باید به ٥٠٪ کاهش یابد و بقیه در سهام سرمایه‌گذاری شود.

ئیس سازمان بورس در بحث ممنوعیت صدور یونیت‌های صندوق‌ها در شعب بانک‌ها گفت: با بانک مرکزی مکاتباتی داشته‌ایم. وکاهش محدودیت‌ها در صندوق‌ها و کارگزاری‌ها در دستور کار است.

وی ادامه داد: پیگیری عضویت در آیسکو، در مرحله نهایی است و امیدواریم عضویت ما از حالت ناظر به عادی تبدیل شود. و پیگیری قضایی نهادهای مالی غیرمجاز که نرخ‌های سود بالایی را برای فریب عموم پیشنهاد می‌دهند، در دست انجام است.

وی به سرمایه‌گذاران پیشنهاد کرد، برای خرید هر سهم تحلیل بنیادی انجام شود، دیگر اینکه صنایع مختلف از منظر همان صنعت تحلیل شود چراکه هر صنعت ریسک‌های خاص خود را دارد.

محمدی افزود: حتما از مدل تحلیلی جدیدی که در دنیا پذیرفته شده است به نام تحلیل از بالا به پایین استفاده شود. در این مدل از تحلیل اقتصاد کلان به تحلیل صنعت و در آخر به تحلیل تک‌سهم موردنظر می‌رسیم‌.

رئیس سازمان بورس از سهامداران خواست که تشکیل سبد سهام بدهند. در هیچ جای دنیا نمی‌توان ادعا کرد تک‌سهم همیشه موفق خواهد بود. حتما از سبد سهام استفاده شود.

وی همچنین به سهامداران پیشنهاد کرد: از مشاوران امین و صالح و بهره‌مندی از تحلیل‌های بلندمدت مشاوران مطمئن است‌ استفاده کنند.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوالی پیرامون حواشی نماد سهم "های‌وب": گفت: یکی از موارد اساسی مورد بحث نحوه اطلاع‌رسانی خارج از کدال مسئولان این شرکت می‌باشد. سازمان بورس روی این موضوع حساسیت دارد.

وی افزود: ادامه روند اطلاع‌رسانی خارج از مجاری رسمی سازمان بورس و روند قیمتی روز چهارشنبه و ابهام در مورد گزارش کارشناسان از دلایل اصلی توقف نماد های‌وب است.

وی همچنین گفت: عدم تایید معاملات با ابطال معاملات تفاوت دارد. و معاملات روز چهارشنبه های‌وب ابطال نشده است. این معاملات تا ساعت ٢ قطعیت پیدا نمی‌کند. مدیران بورس‌ها بعد از ساعت ٢ قطعیت معاملات را تایید می‌کنند.و چون معالات های‌وب تایید نشد، در پرتفوی افراد قرار نگرفت.

آخرین وضعیت پرونده شرکت کنتورسازی

شاپور محمدی در خصوص پرونده سهامداران شرکت کنتورسازی اظهاکرد: شرکت‌ها بعد از پذیرش ممکن است سیاست‌هایی اتخاذ نمایند که خلاف روند اعتمادسازی پیش می‌رود. کنتورسازی هم اولین شرکت متضرر از این نوع در بازارهای جهانی نیست.

وی گفت: اما سازمان بورس به شدت پیگیر بحث قضایی این شرکت می‌باشد که این دستور از سوی وزیر اقتصاد می‌باشد.و در حال بررسی ساز و کاری هستیم که نماد این شرکت خارج از ساعت معاملاتی مورد دادوستد قرار گیرد تا سهامداران بتوانند سهام خود را نقد کنند.

وی افزود: سازمان بورس از طریق مجاری قضایی پیگیر موضوع است تا افرادی که در این شرکت سودهای خارج از عرف برده‌اند مورد تعقیب قرار گیرند.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر افزایش واحد شاخص های دیروز گفت: با توجه به تغییراتی که چند سال پیش سازمان بورس در دستورالعمل معاملات دادو حجم‌مبنا را کاهش داد این قضیه باعث شد به عنوان مثال دیروز در همان دقایق ابتدایی بازار با حدود ۳۰ میلیارد تومان معامله شاخص هزار واحد بالا برود؛ این در حالی است که اگر قبل این تغییراتی که در حجم‌مبنا اتفاق افتاد شاخص می خواست هزار واحد بالا برود حداقل باید ۱۰ تا ۱۵ برابر ابن حجم‌معامله انجام‌می شد .اما الان با ۳۰ میلیارد شاخص بالا میرود ؛

وی گفت: برخی افراد و محافل رسانه ای شاخص بورس را به عنوان نماد بازار سرمایه لحاظ می کنند این عملا یک سیگنال دهی غلط هست که به مردم القا می کند؛ در حالی که واقعیت بازار این نیست برای اینکه سیگنال دهی غلط صورت نگیرد آیا سازمان بورس تمهیداتی دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصاد آنلاین،تاریخ انتشار27آذر 96،کدخبر: 238470 ، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین