پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
به مستأجران مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه کانکس تعلق نمی‌گیرد تا این افراد در جست‌وجوی سرپناه مجبور به کوچ از شهرهای خود باشند.

شعارسال: با گذشت بیش از یک ماه از وقوع زلزله مهیب در استان کرمانشاه هنوز هم حواشی و گلایه‌هایی بسیاری از مشکلات، نابرابری، تبعیض، سرما و موارد متعددی از مشکلات به‌چشم می‌خورد و هرچند زلزله دل‌های بسیاری از هموطنان را شکست اما گویی آثار و تبعات آن به‌ویژه برای عده‌ای خاص تمامی ندارد.

روزهای چادرنشینی با تحمل سرما، تحقیر، گرسنگی و امیدی کم‌رنگ به آینده در حال سپری شدن است که شاید با دریافت کانکس پاره‌ای از مشکلات جای خود را به آرامش دهند اما در این میان عده‌ای از جمله مستأجران امید داشتن کانکس را نیز از دست داده‌اند و آینده برای آن ها تنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آنچه واضح است این است که پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به‌میزان تعیین‌شده حتی برای مالکان نیز قابل قبول و کافی نیست و در این میان مستأجرانی که به‌طور قطع در وضعیت مالی نامناسب‌تری قرار دارند با تصمیمات مسئولان در عمل چاره‌ای را پیش‌ِروی خود نمی‌بینند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در مورد وضعیت مستأجران زلزله‌زده با اشاره به اینکه آسیب‌دیدگان در زلزله استان کرمانشاه در روستاها به‌طور معمول مالک هستند اظهار داشت: مستأجرانی که در شهرها با تخریب منزل مواجه شده‌اند جمعیت بالایی را شامل می‌شوند و در عمل نمی‌توان برای آن‌ها کانکس در نظر گرفت.

مجتبی‌نیک‌کردار با بیان اینکه به مستأجران مناطق زلزله‌زده پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و 10 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود عنوان کرد: مستأجران با دریافت این کمک و تسهیلات می‌توانند در شهرهای دیگر خانه دیگری را اجاره کنند اما امکان تحویل کانکس به آن‌ها وجود ندارد زیرا این دغدغه وجود دارد که بعدها حاضر به بازگرداندن این کانکس‌ها نباشند و این کانکس‌ها در تمام نقاط شهر پراکنده باشند.

وی با تذکر اینکه مالکان نیز باید پول رهن این مستأجران را بازگردانند گفت: کانکس تنها به مالکانی داده می‌شود که ملک آن‌ها به‌طور کامل تخریب شده باشد و برای واحدهای تعمیری نیز به هیچ عنوان کانکسی اهدا نمی‌شود زیرا این افراد می‌توانند با تعمیر منزل به زندگی خود ادامه دهند.

بر این اساس مستأجران در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه نه‌تنها امیدی به سرپناه ندارند بلکه براساس تدبیر مسئولان مجبور به کوچ از سرزمین‌های آبا و اجدادی خود هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 26 آذر 96، کد مطلب: 1603556، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین