پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: برای نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی مبلغ ۸۹۰ میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها قرار دادیم اما باید گفت مانع ما بانک‌ها هستند.

شعارسال: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: برای نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی مبلغ ۸۹۰ میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها قرار دادیم اما باید گفت مانع ما بانک‌ها هستند.

اسرافیل احمدیه امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی درباره اینکه چرا بسترهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی هنوز آماده نیست، اظهار داشت: ورود یک سرمایه‌گذار به بخش سرمایه‌گذاری صنعت از طریق پروانه تأسیس صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تأسیس‌ در شهرک‌های صنعتی زمان کوتاه‌تری نیاز دارد، افزود: سرمایه‌گذارانی که نمی‌توانند داخل شهرک‌های صنعتی مستقر شوند باید اراضی زمین را در اختیار بگیرند که پروسه خاص خود را داشته و زمان‌بر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: به صورت عمده مشکلات تنها در بروکراسی اداری خلاصه نمی‌شود بلکه مهم‌ترین قسمت بحث تأمین سرمایه است.

وی با بیان اینکه تأمین سرمایه برای سرمایه‌گذار گران تمام می‌شود، گفت: باید تکنولوژی‌های روز را جایگزین تکنولوژی‌های فرسوده کنیم، در این راستا باید گفت این‌ها موانع جدی در تولید بوده و این مشکلات در اقتصاد مقاومتی نمایان می‌شوند.

احمدیه ادامه داد: باید بتوانیم تولیدات داخلی را مطرح کنیم اما در عین حال باید صادرات‌محور باشیم، یکی از محورهای مهم و اساسی در فرمایشات مقام معظم رهبری در راهبردهای 24 گانه‌ای که فرمودند بحث صادرات است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان شرایط سخت‌تری نسبت به دیگر استان‌ها دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان اصفهان 9 هزار و 100 واحد تولیدی داریم، همچنین حدود 7 هزار جواز تأسیس در حال کار داریم و بیشترین سلسله طرح‌های بالای 60 درصد کشور، در اصفهان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: سال گذشته در بحث اقتصاد مقاومتی و طرح رونق بیشترین تسهیلات یعنی حدود 813 میلیارد تومان را استان اصفهان داشت از این رو بانک‌ها مبلغ تعیین شده‌ای را به حساب متقاضیان واریز کردند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر بیشترین قاچاق را در سطح کشور در استان اصفهان داشتیم که نشان دهنده مبارزه جدی با قاچاق کالا است، بیان کرد: قطعاً باید به صنف‌های مختلف گفته شود که اجناس قاچاق نفروشند، در این راستا باید گفت تا حد زیادی نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه هستیم.

احمدیه افزود: تصور می‌کنم با فرهنگ سازی و حمایت از تولید داخل بتوانیم تولید با کیفیت و قیمت مناسب داشته و در این راستا بتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه آیتم بازسازی و نوسازی صنایع در راستای اقتصاد مقاومتی در سال جاری بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است، اظهار داشت: حدود 10 هزار میلیارد تومان برای صنایعی که نیاز به بازسازی و تکنولوژی دارند در نظر گرفته شده که سهم استان اصفهان از این مبلغ حدود 600 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که حلقه مفقوده محقق نشدن اقتصاد مقاومتی را در کجا می‌بینید؟ افزود: به طور قطع باید همه دستگاه‌ها در حمایت از تولید داخل کمک کنند، اما باید بدانیم بازار چه چیزی از ما طلب می‌کند و چه نوع کالا با چه کیفیت و قیمتی از ما می‌خواهد، سپس در چرخه تولید تغییرات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سایتی برای ثبت‌نام تسهیلات طراحی کردیم تا بتوانیم حدود 8900 واحدی که برای اصفهان تعیین شده را بازسازی و نوسازی کنیم، اضافه کرد: در این راستا مبلغ 890 میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها قرار دادیم اما باید گفت مانع ما بانک‌ها هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1396، کدخبر: 1605185، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین