پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
شهردار قم گفت: باید خود را به میزان بهره‌وری کشورهای نمونه دنیا نزدیک کنیم که برای رسیدن به این مرحله دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های لازم در قوانین ملی و استانی وجود دارد.

شعارسال: شهردار قم گفت: باید خود را به میزان بهره‌وری کشورهای نمونه دنیا نزدیک کنیم که برای رسیدن به این مرحله دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های لازم در قوانین ملی و استانی وجود دارد.

سید مرتضی سقاییان‌نژاد در بیست و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: تعامل شورا و شهرداری می‌تواند در حل معضلات شهری نقش مؤثری را ایفا کند.

شهردار قم با اشاره به طرح شورا در ذیل تبصره یک بودجه مصوبه سال 96 شهرداری قم مبنی بر موارد مندرج در ماده 31 قانون آیین‌نامه معاملاتی شهرداری افزود: ماده 31 معاملات شهرداری برخی استثناها را برای شرکت‌های دولتی وابسته به شهرداری پیش‌بینی کرده است که باید در انجام امور اقتصادی به‌درستی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان برخی مفاد ماده 31 معاملات شهرداری گفت: طبق این تبصره تصمیم‌گیری‌ها درباره مناقصه و مزایده به شهرداری تفویض شده و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به شهرداری نیازی برای مناقصه و تبصره از این منظر نخواهند داشت.

سقائیان نژاد با تأکید بر اهمیت بین دو نهاد شورای اسلامی شهر قم و شهرداری برای حذف بوروکراسی‌های اداری تصریح کرد: باید در مسیر کاهش و حذف بوروکراسی‌های اداری شورا در تعامل با شهرداری عمل کند که معاملات مربوط به شهرداری‌ها و همچنین شرکت‌های وابسته به شهرداری نیز از این اصل جدا نیستند.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از تجربه‌های موفق کشورهای پیشرفته دنیا در عرصه‌های مختل زندگی اجتماعی عنوان کرد: باید خود را به میزان بهره‌وری کشورهای نمونه دنیا نزدیک کنیم که برای رسیدن به این مرحله نیز دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های لازم در قوانین ملی و استانی وجود دارد اما متأسفانه در مسیر اجرای این دستورالعمل‌ها با مشکلات و نواقصی روبه هستیم اما برای رسیدن به میزان بهره‌وری بالا راهی جز طی کردن این مسیر نیست که نیازمند تدبیر و چاره‌اندیش‌های مورد نیاز است.

شهردار قم با اشاره به لزوم استفاده درست و منطقی از امکانات و تجهیزات موجود در شهر قم تصریح کرد: برای اینکه به نقطه قابل اتکایی در مدیریت شهری برسیم باید وجدان کاری، نظم‌پذیری، هماهنگی در کارها، برنامه‌ریزی و برنامه محور بودن و فرماندهی واحد در بین خود به‌درستی تقویت کنیم که در کنار هم قرار گرفتن این موارد نتایج مثبتی را در کشورهای پیشرفته دنیا به همراه داشته است.

سقائیان نژاد ادامه داد: در شهر قم امکانات و تجهیزات مناسبی وجود دارد اما برای استفاده درست و منطقی از این تجهیزات و امکانات نیروی انسانی متخصص و همچنین برنامه‌ریزی‌های مدونی وجود ندارد که باید برای بهبود این وضعیت نیز مدیریت درستی در پیش گرفت.

عضو شورای شهر قم نیز در بررسی لایحه طرح شورا در ذیل تبصره یک بودجه مصوبه سال 96 شهرداری قم مبنی بر موارد مندرج در ماده 31 قانون آیین‌نامه معاملاتی شهرداری عنوان کرد: تصویب تمام مزایده‌ها و مناقصه‌های شهرداری توسط شورای اسلامی شهر قم انجام می‌شود اما باید مسیرهای سرمایه‌گذاری را تا می‌توان کمتر کرد.

زین‌العابدین قراچورلو گفت: ماده 31 معاملات شهرداری هنوز به حدی که باید برسد نرسیده بلکه نوعی قرارداد داخلی در آن تعریف‌شده است و برای معاملات بیرونی از ظرفیت کمتری برخوردار است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1396، کدخبر: 1605085، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
تا وقتی زیر ساخت ها تکمیل نشده نمیشه، به بهره وری رسید..مشکل ما مشکل بنیادیه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین