پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از فعالیت ۴۲ هزار کارگاه در استان کرمان خبرداد و گفت: سالانه ۳۶ هزار نفر از بیکاران در استان کرمان وارد بازار کار می‌شوند.

شعارسال: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از فعالیت ۴۲ هزار کارگاه در استان کرمان خبرداد و گفت: سالانه ۳۶ هزار نفر از بیکاران در استان کرمان وارد بازار کار می‌شوند.

رضا اسماعیلی امروز و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی نماینده جدید ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به فعالیت 10 دستگاه در استان کرمان در حوزه کار و تعاون اظهار داشت: حدود پنج هزار و 400 تعاونی فعال در استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه چهارم را در حوزه تشکیل تعاونی دارد گفت: 440 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در استان کرمان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه اختلافات کارگران و کارفرمایان در هیئت‌های حل اختلاف در سطح استان رسیدگی می‌شود گفت: سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال در دبیرخانه کارگروه اشتغال انجام می‌شود.

وی از فعالیت 42 هزار کارگاه در استان کرمان خبرداد و تصریح کرد: سالانه 36 هزار نفر از بیکاران در استان کرمان وارد بازار کار می‌شوند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: 70 نفر کارآفرین برتر در استان کرمان وجود دارد که بیش از هفت نفر از آنها رتبه برتر ملی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خواستار حمایت و حضور نماینده ولی‌فقیه در مناسبت‌های وابسته کارگران شد و افزود: حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان موجب دلگرمی کارگران و کارآفرینان می‌شود.

کامران صنعتی دبیر کانون کارفرمایان استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه 62 انجمن صنفی در استان کرمان وجود دارد گفت: در استان کرمان مثلث کار، حکم فرما است و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

حسین شجاعی رئیس کانون بازنشستگان‌استان کرمان نیز در این جلسه اظهارداشت: در استان کرمان بالغ بر 100هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر وجود دارد که انجام فعالیت‌های فرهنگی برای آنها از جمله اقدامات این کانون است.

وی گفت: 60 درصد از بازنشستگان به دلیل کمی سنوات از حقوق پایینی برخوردار هستند که به دنبال همسان‌سازی آنها هستیم.

علی‌اکبر رواقی رئیس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به تشکیلات کارگری استان کرمان گفت: 100 شورا برای کارگران در استان کرمان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: جزو استان‌هایی هستیم که کمترین چالش کارگری در کشور را داریم.

* اشتغال ضرورت کار هر کشور است

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه داشتن تعاون و همکاری وظیفه دینی ما در هر کاری است اظهار داشت: تعاون عنوان و مفهوم ارزشمندی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه اشتغال ضرورت کار هر کشور است که بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند گفت: امیدواریم در حوزه اشتغالزایی بسترسازی و توسعه مناسب را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رفاه اجتماعی وظیفه دینی است و اسلام با رفاه اجتماعی مشکلی ندارد بلکه با تجمل‌گرایی مشکل دارد گفت: فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادها می‌تواند به گونه‌ای انجام شود که رفاه اجتماعی را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه دفاع از کارگر به اندازه مجاهدت ثواب دارد گفت: کار به نیت امرار و معاش مانند مجاهدت در راه خداوند ثواب و ارزش دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27 آذر 1396، کدخبر: 1604809، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین