پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۹۹۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
بانک‌ها با ایجاد حساب اجاره‌ای راه را برای فرار مالیاتی یقه سفید‌ها باز کرده اند.

شعارسال: گزارش اول پیک بامدادی امروز درباره مساله فرار مالیاتی یقه سفید‌ها و عوامل آن بود که در زیر می‌آید:

حمایت دستان پشت پرده از فرار مالیاتی یقه سفید‌ها در حالی که کارگر و معلمان مالیات می‌دهند یقه سفیدهایی که از حساب‌های میلیاردی دارند حاضر نیستند ریالی مالیات بدهند.

برخی بانک‌ها اطلاعات حساب را به سازمان مالیاتی نمی‌دهند مشکلی که سال هاست مسئولان را به بن بست رسانده است.

عسگری رئیس سابق سازمان مالیاتی کشور در این باره معتقد است: اگر نظام مالیاتی بخواهد فعالیت خوبی داشته باشد باید اطلاعات کامل و جامعی در اختیار داشته باشد و نباید با مهر محرمانه فعالیت‌های مالی کشور را غیرشفاف کرد. دنیای توسعه یافته امروز نزدیک به سه دهه تمام فعالیت‌های پولی را شفاف کرده و در این عرصه بسیار عقب هستیم.

۱۵ آبان امسال رئیس فعلی سازمان امور مالیاتی فعلی برای بانک‌ها خط و نشان کشید که باید اطلاعات حساب‌ها را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند اسامی بانک‌های متخلف را منتشر می‌کند، سید کامل تقوی نژاد در این باره گفته بود: ما برای اجرای مالیات مستقیم درباره اخذ اطلاعات با موانع بسیاری مواجه هستیم اگر این افراد نام فراریان مالیاتی را منتشر نکنند مجبورم آن‌ها را به مردم معرفی کنم.

یک ماه بعد کرباسیان وزیر اقتصاد گفت: اگر تا ده روز بعد همکاری نکردند باید اسامی را منتشر کنند. این حق مردم است که بدانند.

پنج روز از هم از ضرب الاجل می‌گذرد و خبری از افشای اسامی نیست.

حمایت بانک‌ها از یقه سفید‌ها بسیار روشن است، زیرا منافع بسیاری برای بانک‌ها به همراه دارد بانک‌ها برای جذب سپرده انواع ترفند‌ها را به کار می‌برند و از سود چند صد میلیاردی یقه سفید‌ها چشم پوشی نمی‌کنند

حساب‌های اجاره‌ای مساله جدید دیگری است که برای امنیت فرارهای مالیاتی باب شده است.

عضو انجمن حسابرسان خبره ایران در این باره معتقداست: اقتصاد زیرزمینی و عدم شفافیت اولین جا خودش را نشان می‌دهد در بخش مالیات باید وزارت دارایی دسترسی به حساب مردم داشته باشد. پول‌های گنده‌ای هستند که بانک‌ها از ترس فرار سرمایه با فرارهای مالیاتی این افراد هماهنگ می‌کنند.

انتخاب مدیران دولتی برای بانک‌ها کار را به رودروایسی کشانده و وزیر اقتصاد هم از پس این مدیران بر نمی‌آید چرخه بسته مدیران بانک‌ها از هیچ چیزی هراس ندارند و دائما در حال چرخش در بانک‌های مختلف هستند و حقوق نجومی را نیز همین قشر آغاز و ادامه دادند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:28آذر 1396 ، کدخبر: ۶۵۳۹۲۸،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین