پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
بعضي ­کارکنان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از انتصاب رييس به عنوان قائم مقام يک وزارتخانه، سخنگو به عنوان مديرکل وزارتخانه اي ديگر و مدير روابط عمومي به عنوان رييس حوزه رياست يک نهاد خبر مي دهند.

شعارسال : به تازگي رئيس اتحاديه طباخان از ورود کله پاچه هاي قاچاقي به کشور خبر داد.

او گفته قاچاقيان ،کله و پاچه را زير پوست کشتار وارد کشور مي کنند.اين يعني جماعت قاچاقچي روي هر چيزي که چرب باشد دست ميگذارند تا به اصطلاح نونشان در روغن باشد.
قاچاقيان با اشتهاي سيري ناپذيرشان سالانه 12 و نيم ميليارد دلار مي بلعند.اين ميزان برآورد قاچاق به قيمت نابودي توليد و صنعت کشور تمام شده است.از جاده هاي صعب العبور و حتي دروازه هاي مبادي رسمي هم کالاهايشان را عبور مي دهند و کسي هم جلودارشان نيست.
به تازگي دادستان کل کشور در نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا از مشاهدات ميداني خود از بندر شهيد رجايي سخن گفت.
حجت الاسلام منتظري گفته: بطور ميانگين روزانه 3 هزار کانتينر از اين بندر عبور مي کند اما گمرک جنوب تنها 2 دستگاه ايکس ري دارد.
دادستان کل کشور با حساب و کتاب سر انگشتي از کنترل 10 درصد اين ميزان يعني 300 دستگاه در روز و عدم کنترل و بازرسي 2 هزار و 700 کانتينر خبر داد.
وي با اشاره به گزارش مشاهدات خود به رييس جمهور افزود: به آقاي روحاني در يک جمله گفتم بندر شهيد رجايي از نظر کنترل کالا و ورود قاچاق تقريبا رها است.
به اعتقاد بسياري از مردم پديده قاچاق کانتينري از عهده افراد عادي خارج است و حتما ارتباطات پشت صحنه اي وجود دارد. موضوعي که اين بار بطور صريح از زبان دادستان کل کشور مطرح شد.
حجت الاسلام منتظري گفته است برخي مقامات و کسانيکه بايد دلسوزانه در مبارز با قاچاق تلاش کنند يا خودشان يا فرزندانشان در قاچاق سهم دارند.
مدعي العموم همچنين گريزي به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زد و از به تعطيلي کشانده شدن آن با عدم معرفي نماينده از سوي رييس جمهور انتقاد کرد.
به گفته دادستان عدم اهتمام مسئولان در معرفي يا پيدا نکردن فردي مناسب براي اين جايگاه سوال برانگيز است.
بنابر اين گزارش؛ پيرو اين صحبت دادستان بدون هماهنگي قبلي به ستاد مبارزه با قاچاق رفت.
به سراغ مديرکل فناوري اطلاعات ستاد رفتيم و از او درباره اوضاع و احوال اين روزهاي ستاد پرسيديم که دهقاني نيا اينطور پاسخ داد.
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نمي تواند تعطيل باشد چون قائم به شخص نيست و بر اساس برنامه هاي ابلاغي کارها انجام مي شود.
وي افزود:صحبت دادستان کل را رد نمي کنم و تصميم گيري در خصوص معرفي رئيس جديد ستاد و نماينده رييس جمهور مي تواند موثر باشد.
در حاليکه 3 ماه و شايد بيشتر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بدون رييس است بايد منتظر ماند و ديد چه زماني رييس جديد از سوي رييس جمهور معرفي مي شود.ستادي که بايد بي وقفه و بدون تعللي وظايف 24 سازمان مسئول در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را هماهنگ و درباره عملکردشان سوال کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 28 آذر 1396، کدخبر: 1952860 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین