پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
معاون حقوقی رئیس‌جمهور از تهیه لوایح چهارگانه مرتبط با حقوق شهروندی خبر داد و گفت: پیش نویس لایحه شفافیت اقتصادی تهیه شده که در آن تلاش شده امنیت گزارش دهندگان مفاسد اقتصادی حفظ شود و پاداشی هم در نظر گرفته شود.

شعارسال:معاون حقوقی رئیس‌جمهور از تهیه لوایح چهارگانه مرتبط با حقوق شهروندی خبر داد و گفت: پیش نویس لایحه شفافیت اقتصادی تهیه شده که در آن تلاش شده امنیت گزارش دهندگان مفاسد اقتصادی حفظ شود و پاداشی هم در نظر گرفته شود.

لعیا جنیدی در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است،‌ با ارائه گزارشی گفت: از مجموع کارهایی که از ابتدای قبول سمت معاونت حقوقی آغاز کردم، استخراج تکالیف دستگاهای اجرایی بود که خدمت رئیس جمهور ارائه شد و به صلاحدید ایشان اصلاحاتی صورت گرفت و به دستگاه‌ها ابلاغ و آنها مکلف شدند برنامه اجرایی خود را در آن زمینه‌ها به دستیار ویژه ارائه دهند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از تهیه لوایح چهارگانه خبرداد و گفت: یکی از این لوایح تهیه پیش‌نویس قانون نهاد ملی حقوق بشر و حقوق شهروندی است که در دستور کار است. این نهاد، یک نهاد مستقل است که اجرا حقوق شهروندی را تضمین می‌کند. لایحه دیگری که بی‌‌ارتباط با حوادثی مانند پلاسکو نیست، لایحه مسئولیت مدنی موسسات است. لایحه سوم پیش نویس لایحه شفافیت اقتصادی است که در آن تلاش شده امنیت گزارش دهندگان مفاسد اقتصادی حفظ شود و پاداشی هم در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد:‌ لایحه چهارم لایحه‌ای در خصوص تعارض منافع است و زمینه‌ای به وجود آید که نفع عمومی به نفع خصوصی ارجح باشد.

جنیدی تاکید کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری با راه‌اندازی سامانه اطلاع رسانی قوانین تلاش کرده مردم به حقوق و قوانین دسترسی مناسب داشته باشند. کارهای دیگری در زمینه آموزش و تحقیقات شده است و پژوهش های کاربردی برای آینده داریم و از دستگاه‌های اجرایی پشتیبانی حقوقی می‌کنیم.

رئیس‌جمهور در پایان گزارش جنیدی، از او تشکر کرد و گفت: اگر بخواهیم حقوق شهروندی مورد رسیدگی قرار گیرد باید معاونت حقوقی و معاونت اداری استخدامی و سایرین در ارتباط باشند و طرح هایی تهیه شود و برای شخص رئیس جمهور و هیات دولت ارسال کنند.

روحانی همچنین از حجت‌الاسلام مجید انصاری که در تدوین منشور حقوق شهروندی نقش داشت نیز تشکر کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای ایلنا، تاریخ انتشار28 آذر 96،کدخبر: 572084، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین