پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۵۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
عضو شورای شهر قم گفت: داشتن بانک اطلاعاتی دقیق و منطبق با واقع از وضعیت شهر قم از مهم‌ترین شرایط و عوامل مدیریت بحران و کاهش از میزان خسارت ناشی از حوادث طبیعی است.

شعار سال: مجتبی سبحانی در بیست و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: باید از تجربه‌های موفق کشور دنیا در زمینه مدیریت بحران بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی تجربه‌های سفر اخیر به کشور ژاپن افزود: کشور ژاپن مدیریتی منطقی در مسئله پارکینگ دارد که می‌توان برای برطرف کردن مشکلات پارکینگی در شهر قم از تجربه‌ها و اقدامات عملی این کشور استفاده کرد.

عضو شورای شهر قم اهمیت بارگذاری و جانمایی درست قطار شهری در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: وجود قطار شهری در ژاپن از مزایا و ویژگی‌های مهم این کشور بوده که برای جانمایی حمل‌ و نقل شهری قم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

سبحانی با بیان اینکه تهدیدهای موجود را باید تبدیل به فرصت کرد، تصریح کرد: باید از برخی تهدیدهایی که در شهر قم وجود دارد برای تبدیل آن به یک فرصت توریستی و سرمایه‌گذاری استفاده کنیم که در این زمینه کشورهای پیشرفته دنیا تجربه‌های بسیار موفقی دارند.

وی با تأکید بر اهمیت داشتن آمادگی‌های لازم در برابر زلزله عنوان کرد: باید در برابر مقابله با آسیب‌های ناشی از زلزله برنامه‌های مدونی داشته باشیم تا تخریب‌ها و آسیب‌هایی که در مسائل زیرساختی ممکن است اتفاق بیفتد را به‌درستی کنترل و مدیریت کنیم که نیازمند تدبیر است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اهمیت مدیریت بحران در کنترل و کاهش تلفات حوادث طبیعی ادامه داد: باید برای مدیریت بحران در بخش‌های مختلف شهری برنامه‌های ویژه‌ای را تنظیم کرد و هماهنگی‌های لازم هم برای عدم تداخل در امور و موازی‌کاری‌های دستگاه‌های مختلف هم باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی را طراحی و اجرا کرد.

سبحانی با تأکید بر اهمیت داشتن تجهیزات مدرن و مجهز در کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی عنوان کرد: داشتن تجهیزات عمرانی و امدادرسانی مدرن و مجهز در مدیریت بحران و کاهش از میزان تلفات ناشی از بحران‌های مختلف ناشی از حوادث طبیعی اهمیت فراوانی دارد که باید شهر را برای مقابله و مبارزه با حوادث به آن‌ها مجهز کرد.

وی با اشاره به‌ضرورت داشتن بانک اطلاعاتی مطمئن از اطلاعات و آمارهای مختلف شهری خاطرنشان کرد: داشتن بانک اطلاعاتی دقیق و منطبق با واقع از وضعیت شهر از مهم‌ترین شرایط و عوامل مدیریت بحران و کاهش از میزان خسارت ناشی از حوادث طبیعی است.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: داشتن زمان‌بندی‌های دستور کار برای مقابله با بحران‌های ناشی از حوادث طبیعی، ارتباط مؤثر و اطمینان از مسیرهای ارتباطی دائمی و همیشگی، تعریف احتمال بحران‌ها در زمان آتی و مدیریت منابع مالی و نقدینگی به خاطر خطوط اینترنت در زمان وقوع حوادث مهم‌ترین مباحثی است که باید آن‌ها را برای کنترل و مدیریت بحران در شهر قم ایجاد کرد.

16 خیابان شهر قم حلقه مفقوده کالبدی هستند

روح‌الله امراللهی در نطق پیش از دستور خود در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: خیابان عمار یاسر یکی از خیابان‌های شهر بوده که از طرح‌های اداره طرح‌ریزی وزارت کشور در سال 46 در نقشه‌های دوره‌های مختلف جامع و تفصیلی شهر به تصویب رسیده است، اما تا امروز که 50 سال از آن سال گذشته همچنان بلاتکلیف مانده و در بن‌بست رهاشده است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به مشکلات و معضلات شهری قم افزود: امروزه شاهد نارسایی‌های مختلف و فراوانی در ساختار کالبدی و فضایی شهر قم هستیم که سایه این نارسایی‌ها بر حوزه‌های مختلف شهری تأثیرات سوء گذاشته است.

وی با اشاره به زمان کوتاه خدمت‌گذاری در شهر مقدس قم گفت: چهار ماه از دوره خدمت شورای پنجم گذشته و نزدیک به چهل‌وچهار ماه باقی‌مانده است، که البته زمان کوتاه و مشکلات بسیار است، بنابراین باید در این مدت کوتاه مقدمات آرمان‌شهر را پدیدآوریم، از همین رو باید از پراکنش بودجه سالیانه در سال‌های آینده پرهیز کرد.

امراللهی با تأکید بر احصاء 16 خیابان مهم شهر قم تصریح کرد: اگر این 16 خیابان که در حکم حلقه مفقوده ساختار کالبدی فضایی شهر قم بوده تکمیل و ارتقا یابد و سطح عملکرد دسترسی‌های شهر نیز به‌موازات آن ارتقا پیدا کند اقتصاد شهری هم را با ارزش‌افزوده بیشتری روبرو خواهد کرد.

وی اهمیت ساماندهی سامانه‌های حمل‌ونقل شهری را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: برآیند عملکرد تاکسی و اتوبوس از بُعد بهره‌برداری و خدمات دهنده از مطلوبیت بالایی برخوردار نیستند که خیابان‌های عمار یاسر، بلوار جمهوری اسلامی، فردوسی، سمیه، کارگر، تعاون، روحانی، کشاورز شمالی، محتشم کاشانی، رینگ دوم جمکران، فهیمی، مرجعیت، آوینی، یادگار امام تا یاسمن، استاد فقیهی، زینبیه از آن جمله هستند.

عضو شورای شهر قم گفت: بودجه سال 97 ضعیف‌ترین بخش بودجه‌ای شهر قم است که هزینه‌های جاری در آن نقش پر رنگی دارد، همچنین سرفصل عمرانی شهر یک‌میلیون و 200 هزارنفری با پذیرایی از 20 میلیون زائر ایرانی و شیعیان کشورهای مسلمان بسیار ناچیز است.

امراللهی عنوان کرد: آیت‌الله‌ مکارم شیرازی تأکید داشتند که باید در ردیف بودجه شهر قم بازنگری شود و با پیگیری‌های همه مسئولان استان و نمایندگان شورای شهر افزایش بودجه عمرانی شهر قم امکان‌پذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: میدان مفید یک فلکه ترافیکی محسوب می‌شود که شایسته نیست 300 هکتار بوستان‌های خضر و زائر در رشته‌کوه‌های خضر و دوبرادران در مجاورت آن باشد، همچنین علی‌رغم اهتمام شهرداری در احداث آرامستان جدید شهر در بخش جنوبی در مجاورت امامزاده علیرضا (ع) که از مشکلات آب‌های زیرزمینی رنج می‌برد، باد غالب شهر نیز در امان است و تعرضی به محدوده شهر ندارد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به شوارع تردد در محور پردیسان افزود: ساکنان شهر پردیسان مجبور هستند تا مسافت 25 کیلومتری از محور کمربندی غربی چهار خطه برون‌شهری شهر قم تردد کنند تا کارهای روزمره خود را انجام دهند که این موضوع به‌نوبه خود سبب افزایش آمار تصادفات و سوانح شده است.

امراللهی با تأکید بر اهمیت ایمن‌سازی زیرساخت‌های موجود در رشته‌کوه‌های شهر قم خاطرنشان کرد: در زیرساخت و ایمن‌سازی در رشته‌کوه‌ها گام مؤثری در احداث تفرجگاه به چشم نمی‌خورد به‌جز یک پروژه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های موضعی و محدود اتفاق چشمگیری نبوده همچنین لازم است در بودجه سال 1397 شهرداری قم احداث این مجموعه کوهستانی از ردیف قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 28 آذر 96، کد مطلب: 1605094، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
بعد از این همه سال که مدیران اومدن و رفتن هنوز برای هر شهری این بانک اطلاعات یا وجود نداره یا اصلا تکمیل شده نیست! این اولین قدم برای مدیریت بحران برای هر منطقه ایه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین