پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
جاذبه های ناب گردشگری و ترویستی شهرستان لنده در استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد آن چنان در فصول مختلف سال جلوه گری می کند که قابلیت های بی نظیر گردشگری آن از دید مسئولان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان محروم مانده است.

شعار سال: طبیعت چهارفصل و آب و هوای سردسیری و گرمسیری به طور همزمان در شهرستان لنده در استان کهگیلویه وبویراحمد در فصول مختلف سال چنان جلوه گر هست که طبیعت زیبای آن از چشم مسئولان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری این استان همچنان همانند نام شهرستان که محروم است محروم مانده است.

شهرستان لنده با بیش از 80روستای دارای سکنه با چشم اندازهای زیبا و طبیعتی منحصر به فرد چنان قابلیت جذب گردشگری در تمام فصول سال را دارد که می توان در بیشتر این روستاها اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی کرد.

صنایع دستی از قبیل جاجیم، گبه، قالی، نمد بافی، گلیم، حصیربافی و سایر منسوجات می تواند این شهرستان را به یکی از قطب های صادرات این محصولات تبدیل کند ولی عدم توجه به تامین زیرساخت های فنی در این شهرستان باعث گمنامی این صنایع دستی شده است.

پخت نان محلی در انواع مختلف نان کله خونگی، نان کنجدی، نان شویدی، نان روغنی، بل بل، نان شل شلی و سایر نان ها با ترکیباتی از گندم و آرد بلوط می تواند به قطبی برای عرضه چنین نان هایی به عنوان فرهنگ و سنن این شهرستان به جامعه معرفی کرد.

چشم انداز های زیبا روستایی با خانه های پلکانی و ماسوله ای رنگ باعث شده است تا زیبایی های این روستاها دو چندان شود.

سبک زندگی ساده وبی آلایش روستانشیان به همراه کار و تلاش شبانه روزی که همان دامداری و دامپروری است در کنار کشاورزی سنتی با چهارپایان بر زیبایی های این روستا افزوده است.

دارا کریمی نژاد ضمن اشاره به توانمندی های شهرستان لنده در حوزه گردشگری اظهارکرد: شهرستان چهارفصل لنده با چشم اندازهای طبیعی و خدادای خود بهترین محل برای حضور توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: ساختار روستاهای شهرستان لنده ساختاری دست خورده و سنتی است که همین عامل می تواند باعث جذب ترویسم از سراسر جهان و کشور به این شهرستان شود.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: عطر و طعم نان محلی روستاهای این شهرستان می تواند به برندی به برای تعالی نام شهرستان لنده تبدیل شود.

وی تاکیدکرد: در حوزه گردشگری این شهرستان توانمندی های بالقوه و بالفعل زیادی دارد که نیازمند حمایت مسئولان استانی و ملی است.


کریمی نژاد اظهارکرد: این شهرستان در زمینه های مختلف ورزش های مهیج هوایی،کوه نوردی، گردشگری، بوم گردی، توریستی و صنایع دستی و سبک زندگی روستانشینان می تواند به قطبی برای گردشگران تبدیل شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار 24 آذر 96، کد مطلب: 104678، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین