پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر 13 هتل در استان در حال ساخت است که 7 هتل آن در کرمان است.

شعارسال: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر 13 هتل در استان در حال ساخت است که 7 هتل آن در کرمان است.

محمود وفایی در دیدار با شهردار جدید کرمان ضمن تبریک انتصاب ایشان به عنوان شهردار کلان شهر تاریخی که زمانی مرکز ثقل مناسبات تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است، افزود: امیدواریم با توجه به تجربیات و آگاهی کامل وی به حوزه شهری شاهد تحولات ساختاری هم جانبه ای در استان کرمان باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای بارز کرمان سبقه تاریخی این استان است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های پس از انقلاب بافت تاریخی کرمان که ردپای تاریخی 3 هزاره از آن همچنان به جای مانده است، مورد تخریب قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به رویکرد مثبت استاندار و شهردار سابق کرمان نسبت به بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر تعاملات مناسب شهرداری با اداره کل میراث فرهنگی منجر به بازسازی و زنده شدن تعدادی ازآثار شاخص تاریخی کرمان شد که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در دوره شهردار جدید کرمان با نگاهی علمی تر و فنی تر و همچنین تعاملاتی به نسبت بهتر و بیشتر از گذشته به مسایل و مشکلات میراث فرهنگی پرداخته شود، گفت: باید به بناهای تاریخی که سند گویای این استان هستند توجه ویژه ای کرد که بدون شک در زمان مدیریت شهردار جدید رخ خواهد داد.

وفایی با اشاره به اینکه این اداره کل آمادگی لازم جهت بازسازی و احیاء بافت فرسوده شهر کرمان با همکاری شهرداری را دارد، افزود: شهر کرمان، به عنوان شهر گردشگر در سه تا چهار سال اخیر شاهد تحولات خوبی در زمینه ورود گردشگران ایرانی و خارجی بوده است که آمار بالای آنها در موزه ها و بناهای تاریخی دلیلی بر این ادعا است.

وی بیان کرد: استان کرمان در سالهای گذشته بر خلاف سایر استانها گردشگرپذیر که با افت گردشگر داخلی مواجه بوده اند، میزبان تعداد زیادی از مسافران داخل کشور بوده و در این رابطه روند رو به رشدی داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به ورود گردشگران خارجی استان اشاره کرد و اظهار کرد: ورود گردشگران خارجی استان کرمان نسبت به سال گذشته 25 تا 30 افزایش داشته است .وی تصریح کرد: سال گذشته 30 هزار گردشگر خارجی وارد استان شد که امیدواریم این رقم تا پایان سال جاری به 40 هزار برسد.

وفایی با اشاره به اینکه شهر کرمان نگین استان است، بیان کرد: استان کرمان به جهت دارا بودن آثار جهانی و جاذبه های کم نظیر تاریخی، طبیعی و فرهنگی و همچنین چهار اقلیم بودن آن توانسته یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور شود.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به تحولات خوب گردشگری در سالهای گذشته شاهد توسعه اقتصادی مردم کرمان در این زمینه بوده ایم که امیدواریم این توسعه به پهنه وسیع تری یعنی در روستاها و شهرستانهای استان نیز ادامه یابد.

وفایی تصریح کرد: امیدواریم با حضور شهردار جدید و همکاریهای دوجانبه بتوانیم افق گردشگری کرمان را در سال 1400 پیش بینی کنیم و در این سال کرمان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران ایرانی و به ویژه خارجی معرفی شود.

وی به حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان کرمان که به 3000 میلیارد تومان می رسد، اشاره کرد و افزود:در حال حاضر قریب به 2000 نفر شاغل صنعت گردشگری کرمان هستند.

وفایی به جایگاه صنعت گردشگری در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این صنعت در بحث بوم گردی بسیار موفق عمل کرده است بطوریکه با کمترین مقدار سرمایه گذاری توانسته بیشترین درآمد را عاید مردم کند.

وی بازاریابی و تبلیغات را یکی از مهم ترین ابزار معرفی شهر کرمان به گردشگران دانست و گفت: در این زمینه شهرداری با ارائه طرحهایی مناسب شهر کرمان، می تواند به یاری اداره کل میراث فرهنگی بشتابد تا زودتر به اهداف مورد نظر دو دستگاه که معرفی کامل استان کرمان به گردشگران است، برسیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به راه اندازی بازارچه صنایع دستی اشاره کرد و بیان کرد: در زمینه فعالیت های اجرایی این بازارچه شهرداری می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی کرمان که 500 هکتار است، دارای حرایم و ضوابط خاص است که باید مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار گیرد، تصریح کرد: با وجود اعلام این ضوابط که قانونی نیز هستند ولی متاسفانه از سوی برخی دستگاه‌های مهم انگاشته نشده و بعضا رعایت هم نمی شوند. ضوابط مربوط به بافت تاریخی به خصوص دراطراف قلاع دختر و اردشیر در حال اصلاح است که به زودی اصلاح شده و مشکلات مردم در این زمینه حل خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29 آذر 1396، کدخبر: 96092916302، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین