پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: زلزله اخیر ترس در دل مردم ایجاد کرده که مهندسان نسبت به این موضوع مسئول هستند و باید آنان اطمینان لازم برای تعدیل رفتار افراد و مردم نسبت به این موضوع را ایجاد کنند.

شعارسال: معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: زلزله اخیر ترس در دل مردم ایجاد کرده که مهندسان نسبت به این موضوع مسئول هستند و باید آنان اطمینان لازم برای تعدیل رفتار افراد و مردم نسبت به این موضوع را ایجاد کنند.

محسن بهشتی صبح امروز در نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به اخلاق در تمامی امور اظهار داشت: اخلاق خوب در افزایش کیفیت خدمات در کشور نقش مهمی دارد و مهندسان بااخلاق می‌توانند در توسعه پایدار خدمات تأثیرگذار باشند.

معاون امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه نتایج برگزاری چنین همایش‌هایی در پشت تریبون‌ها قابل‌مشاهده نیست ،ابراز کرد: زلزله اخیر ترس در دل مردم ایجاد کرده که مهندسان نسبت به این موضوع مسئول هستند و باید آنان اطمینان لازم برای تعدیل رفتار افراد و مردم نسبت به این موضوع را ایجاد کنند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان قم نیز در این همایش با اشاره به فراموشی اخلاق در بخشی از قسمت‌های مهندسی ابراز کرد: نظام‌مهندسی از دیرباز بر پایه اخلاق بوده که متأسفانه امروز این رکن مهم فراموش‌شده است، امروز نیازمندیم در باب این موضوع آسیب‌شناسی اتفاق بیفتد.

امین مقومی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق سبب افزایش کیفیت فعالیت‌ها در سازمان نظام‌مهندسی می‌شود، عنوان کرد: باید آسیب‌شناسی این موضوع به‌صورت جامع انجام شود و برای این منظور در سال گذشته حدود 67 هزار ساعت در سازمان نظام‌مهندسی استان قم کلاس‌های آموزشی برگزارشده است تا ضعف‌های اخلاق مهندسی تا حدودی رفع شود.

وی نظارت مهندسان را امری مهم برشمرد و گفت: حدود 20 سال از فعالیت مهندسان به‌صورت حرفه‌ای می‌گذرد و در این مدت مهندسان در جبهه مقدم ساخت‌وساز بوده و فداکاری کرده‌اند.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این همایش خاطرنشان کرد: مهندسان در ردیف اول عمران و آبادانی جهان و کشور قرار دارند و خدمت مهندسان در جمهوری اسلامی می‌تواند برای سایر مردم جهان نیز الگو باشد.

علی‌اکبر رمضانیان پور زلزله را امری طبیعی ذکر کرد و ابراز کرد: طبق بررسی‌ها اگر زلزله در شهری مانند تهران رخ دهد حدود 7 میلیون نفر فوتی خواهد داشته چراکه امکان دسترسی به محله‌های پایین‌شهر تهران امکان‌پذیر نبوده و در این شرایط افرادی در برج‌های شمال تهران نشسته و زلزله را بلای طبیعی می‌دانند.

وی با انتقاد از زمین‌خواری‌ها و لزوم پاسخگویی مسئولان در این رابطه عنوان کرد: بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف به ضعف اعتقادی افراد برمی‌گردد، همچنین اگر مهندسان همراه با مصالح مرغوب وجدان نیز داشته باشند میزان خسارات و تلفات بسیار کاهش می‌یابد.

استاد دانشگاه دلفت هلند نیز در این همایش با اشاره به اهمیت رعایت استاندارهای لازم و ارزش‌ها در ساخت‌وسازها اظهار داشت: متأسفانه در ساخت بناها و ساختمان‌های اداری و مسکونی چند سال اخیر معیارهای توسعه پایدار، زیست‌محیطی و حتی امنیتی رعایت نشده و ساختمان‌ها فاقد استاندارهای روز دنیا هستند.

بهنام تائبی عدم رعایت معیارها و ارزش‌های ساختمان‌سازی را اشتباه بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: باید در طراحی‌ها و اجراهای جدید همه این ارزش‌ها لحاظ شده و نظارت با دقت و اهمیت بیشتری انجام شود.

وی در ادامه به مسئله ایمنی مسکن توجه کرد و افزود: یکی از معیارهای رعایت اخلاق مهندسی توجه و اهمیت در ایمنی ساختمان‌ها بوده و متأسفانه با خصوصی شدن نظارت در ساخت‌وساز، کیفیت ساختمان‌ها بر اساس سلیقه ظاهری بازار کاهش یافت.

وی دو رویکرد ارزش‌مداری و نوآوری‌های مسؤولیت پذیر را در طراحی مهم عنوان کرد و گفت: در طراحی‌های نوین نیز باید ارزش‌های پایه‌ای مدنظر گرفته‌شده و نباید طراحی نوآورانه مانع لحاظ کردن ایمنی ، معیارهای توسعه پایدار ، زیست‌محیطی و امنیتی در ساختمان شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29 آذر 1396، کدخبر: 1606673 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
اصلا تو ایران مهندسان به اون جایگاهی که باید نرسیدن! یعنی اونطور که باید بهشون اهمیت ندادن در صورتی که در کشورهای توسعه یافته بیشترین حقوق و مزایا برای مهندسان اون کشوره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین