پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
فرماندار اراک گفت: مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز به عنوان معضل و آسیب اجتماعی هستند که باید تعیین تکیلف شوند.

شعارسال: فرماندار اراک گفت: مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز به عنوان معضل و آسیب اجتماعی هستند که باید تعیین تکیلف شوند.

حسن بختیاری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اراک که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات شورای هماهنگی در راستای بررسی وضعیت اعتیاد در اراک اظهار داشت: شورای هماهنگی که نمایندگان اجرایی ارگان‌های مربوط به حوزه پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد در آن حضور دارند، در نظر دارد با اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده و قابل اجرا بتواند قسمتی از آسیب‌های مقوله اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر را برطرف کند.

وی افزود: تمامی نشست‌ها و جلسات با هدف کاهش هر چه بیشتر آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد در جامعه برگزار می‌شود.

فرماندار اراک تصریح کرد: از گزارش‌هایی که مبنی بر ناهنجاری‌های جامعه به دست می‌رسد نتیجه می‌گیریم، اعتیاد "مادر" بیشتر معضلات اجتماعی از قبیل طلاق، سرقت، قتل و تجاوز به عنف است و اکثر ناهنجاری‌ها پس از بررسی به شکلی ریشه در اعتیاد دارد.

بختیاری بیان کرد: برگزاری جلسات برای مسئولیتی که برعهده مسئولان مربوطه است در تمامی حوزه‌های پیشگیری، مقابله و درمان در نزد خداوند محفوظ و عملی انسانی است، بنابراین هرعملکردی در این زمینه به روشنی در جامعه و خانواده‌ها مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام نمایندگان و اعضاء مرتبط با حوزه اعتیاد باید فعالانه و پویا در این راستا شرکت کرده تا آنچه به شکل مصوبات در جلسه تصویب می‌شود بتواند باری هر چند کوچک از روی دوش جامعه بردارد.

فرماندار اراک با اشاره به دستورالعمل جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گفت: در جلسات گذشته گزارش عملکرد بهزیستی اراک از کمپ‌های ترک اعتیاد کامل نبود و مورد قبول شورا واقع نشد به همین منظور به بهزیستی فرصت دوباره‌ای داده شد که از طریق کارشناسی ارئه گزارش کرده و بررسی شود.

بختیاری عنوان کرد: مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد می‌توانند دو سویه به شکل تهدید و فرصت عمل کنند، اگر نظارت کافی و مناسب بر روی آنها باشد، هر مرکز با مجوزی که استاندارد سازمان بهزیستی است فعالیت کند فرصتی را فراهم ساخته تا تعداد زیادی از بیماران مبتلا به اعتیاد ترک کرده و یا تغییر مصرف و حتی کاهش مصرف داشته که تمام این گزینه‌ها در کاهش آمار ناهنجاری‌های ناشی از اعتیاد تاثیر مفیدی دارد.

وی اضافه کرد: به همان میزان تاثیر مفید در جامعه اگر یک مرکز ترک اعتیاد بدون نظارت کارشناسی و بدون برنامه‌ریزی علمی فعالیت کند خود همان مرکز برای جامعه و اجتماع تهدید محسوب می‌شود، از درون کمپ‌ها گزارشاتی داریم که خوشایند نیست باید با مدیریت صحیح در این حوزه تهدیدها از بین می‌رود و فرصت‌ها رشد کند.

فرماندار اراک با اشاره به بررسی عملکرد داوطلبانه معتادان گمنام گفت: گزارش انجمن معتادان گمنام را باید تنها در راستای ثمن تلاشی که داوطلبانه انجام می‌شود در نظر گرفت، داوطلبان در این انجمن فعالیت‌های مثمر ثمری را تا به امروز انجام داده که قابل تحسین است و با مشکلاتی که ارگان‌ها همکاری خوبی با آنها نداشتند درگیر بودند و توانستند با پیگیری و مداومت در حال حاضر جمعیتی در حدود پنج هزار نفر را بدون هیچ چشم‌داشت مادی و مالی از سوی دولت پوشش دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29 آذر 1396، کدخبر: 1606620، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین