پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر مدل و استراتژی واحدی برای برخورد با معضلات شهری وجود ندارد، گفت: حاشیه نشینی از معضلات شهری در ایران و استان است و در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در حاشیه شهر بیرجند ساکن هستند.

شعارسال: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر مدل و استراتژی واحدی برای برخورد با معضلات شهری وجود ندارد، گفت: حاشیه نشینی از معضلات شهری در ایران و استان است و در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در حاشیه شهر بیرجند ساکن هستند.

محمدمهدی مروج‌الشریعه صبح امروز در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرداری‌ها باید با کشف و حمایت از شتاب دهنده‌های اقتصادی به خلق ثروت در بین آحاد مختلف جامعه کمک کنند.

استاندارخراسان جنوبیبه تغییر رویکرد دولت در بودجه سال 97 اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکردهای جدید مالی و اعتباری که دولت در بودجه سال 97 پیش‌بینی کرده است شهرداری‌ها باید به سمت و سوی شناسایی منابع پایدار درآمدی حرکت کنند.

وی حرکت به سمت مدیریت هماهنگ شهری را لازمه توسعه شهری دانست و تصریح کرد: با توجه به تجربیاتی که درطول تاریخ در کشور در حوزه مدیریت شهری وجود داشته می‌توان با استفاده از این تجربیات و نیز قوانین و مقررات موجود، در راستای ایجاد تحولات مورد نظر حرکت کرد.

مقام عالی دولت در استان حاشیه نشینی را از دیگر معضلات شهری در ایران و استان دانست و گفت: در حال حاضر بالغ بر 25 هزار نفر در حاشیه شهر بیرجند ساکن هستند این در حالی است که میزان رشد مهاجرت از شهرهای استان به سمت شهرهای برخوردار نیز از دیگر مشکلاتی است که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

مروج الشریعه، با بیان اینکه در حال حاضر مدل و استراتژی واحدی برای برخورد با معضلات شهری وجود ندارد افزود: با توجه به این مهم شهرداری‌های استان به عنوان یک سیستم واحد باید برای برخورد و ریشه‌یابی مشکلات و معضلات موجود در این بخش وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نباید قائم به شخص باشد افزود: توجه به مبلمان شهری، توجه به استانداردهای محیط زیستی و نیز توسعه متوازن شهری از مهمترین اموری است که در این زمینه می‌تواند مورد توجه برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی، توجه به فضای سبز شهری و نیز مهندسی شبکه معابر شهری را از دیگر موارد مهم در مدیریت شهری برشمرد و خاطرنشان کرد: شهرداری یک سازمان صرف خدمت‌رسان است از این رو با توجه به این رسالت مهم خدمت بی‌وقفه به مردم باید سرلوحه کار تمامی مسئولان و متولیان امر در این زمینه قرار گیرد.

مروج الشریعه، پایین بودن گردش مالی در شهرداری‌های استان را به عنوان یک معضل مهم در مدیریت شهری نام برد و ادامه داد: شهرداری‌ها می‌توانند با حمایت از شتاب دهنده‌های اقتصادی به خلق و تولید ثروت در جامعه کمک کرده و سپس از محل همین منابع مالی برای توسعه شهری نیز از آن بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت بنیه‌های مالی، امکانات، تجهیزات و توجه به ابعاد فنی و سرمایه‌ای شهرداری‌های استان باید به عنوان یک اولویت مهم کاری مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی، به نقش شهرداری‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری‌ها باید به معنی واقعی کلمه در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و نیز توسعه شهری وارد عرصه کار و عمل شوند.

مروج الشریعه ادامه داد: خشکسالی‌های چندین ساله موجب کاهش سطح درآمدی مردم شده که این امر خود کمبود سطح نقدینگی در شهرهای استان را نیز به دنبال داشته است که در درازمدت روند خدمت رسانی به مردم را خدشه دار خواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان، تقویت اقتصاد مرز را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در راستای تقویت و توسعه اقتصاد مرز با محوریت سازمان همیاری شهرداری‌های استان حرکت کنیم و در این راه آماده هرگونه حمایت و همکاری هستیم.

در این جلسه مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و اعضای هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های استان مشخص شدند که سیدمجتبی علوی‌مقدم به عنوان رئیس هیئت مدیره، مهدی اخلاقی‌پور به عنوان مدیرعامل، فرامرز سلطانی به عنوان عضو هیئت مدیره، ناصرالدین گرامی به عنوان عضو هیئت مدیره و محمدعلی جاوید نیز به عنوان عضو علی‌البدل هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های استان منصوب شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29 آذر 1396، کدخبر: 1606393، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed3
United States
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
اشاره خوبی به نقش شهرداری ها در این زمینه شد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین