پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان بابیان اینکه برجام مهم‌ترین دستاورد پس از انقلاب اسلامی محسوب نمی‌شود، گفت: برجام قراردادی همچون سایر قراردادها بوده و تلاش شده تا بیشترین امتیاز از طرفین گرفته شود که با بدعهدی‌های ترامپ مواجه شده است.

شعار سالمحمدعلی محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان به تشریح بودجه 97 گیلان پرداخت و اظهار کرد: بودجه 97 اولین بودجه از برنامه ششم توسعه هست که به مجلس تقدیم شده است.

وی بابیان اینکه تقدیم به‌موقع بودجه به مجلس از نکات برجسته دولت دوازدهم است، افزود: بودجه سال 97 نخستین بودجه‌ای هست که برای اولین بار برای نقد و بررسی منتشرشده، در دست همگان قرارگرفته و شفاف است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان با تأکید بر اینکه بودجه 97 به رفع فقر و تحقق وعده‌های روحانی است، گفت: تعیین بودجه در سال بعد بر اساس عملکرد تنظیم‌شده و به‌صورت واقعی تعریف‌شده و از سیستم بودجه‌ریزی سنتی گذشته خارج‌شده است.

محمدی با اعلام اینکه بودجه 97 جراحی بزرگی در راستای توسعه اقتصاد است، گفت: باید به کمک اصحاب رسانه نظام بودجه به مردم تشریح شود تا شاهد شکوفایی اقتصادی شویم.

وی بابیان اینکه بسیاری از جداول در بودجه 97 کاهش‌یافته، بیان کرد: بودجه سال 97 با مشکل کمتری روبرو بوده و تلاش شده تا نرخ ارز در آن یکسان باشد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان به بیان اینکه تجارت جایگزین سیاست‌ها در بودجه 97 است، گفت: درآمدهای ما در سال 97 بر اساس بودجه‌بندی 6.7 درصد افزایش‌یافته است.

محمدی با اعلام اینکه نمی‌توان در مالیات گیری به مردم فشار آورد، افزود: دولت تلاش نکرده تا با مالیات گیری بر مردم فشار بیاورد و این میراثی هست که از گذشته به یادگار مانده است.

وی با اشاره به حذف یارانه‌ها در بودجه 97 تصریح کرد: ما امروز مواجه باکسانی هستیم که بدون نیاز به یارانه از سوبسیت مالی استفاده می‌کنند و بسیاری از مردم از عدالت اقتصادی دورمانده‌اند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان گفت: دولت تنها 32 درصد از سهم بودجه را در اختیار دارد و باید کشور را اداره کند.

محمدی بابیان اینکه باید میزان بودجه عمرانی را در کشور افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته نسبت بودجه عمرانی بیش از بودجه جاری هست و از نقاط ضعف بودجه‌ریزی در لایحه بودجه 97 است.

وی بیان کرد: در بودجه‌ریزی عملیاتی دولت دوازدهم تلاش شده تا فاصله بودجه مصوب با بودجه تخصیص‌یافته نزدیک‌تر شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان بابیان اینکه در سال گذشته تاکنون تخصیص بودجه حدود 50 درصد بود، گفت: تخصیص بودجه در سال 97، 63 درصد بوده و حدود 13 درصد کاهش فاصله بین بودجه تخصیص و مصوب را شاهد هستیم.

محمدی خاطرنشان کرد: سهم گیلان از بودجه سال 97، دو هزار و 81 میلیارد تومان خواهد بود.

وی بابیان اینکه در چهار ردیف اصلی بودجه 63 درصد تخصیص در سال 96 داشته‌ایم، افزود: امیدواریم اگر روند فعلی در بودجه 96 ادامه پیدا کند، روند تخصیص بودجه در سال 97 بودجه صعودی باشد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان بابیان اینکه بودجه‌ریزی به همه دستگاه‌های اجرایی ازجمله سیاست خارجی و اقتصادی دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت برنامه‌ریزی صحیحی در بودجه‌ریزی داشته باشد تا دچار کسری بودجه نشویم.

محمدی با اشاره به لایحه پیشنهادی دولت به مجلس در حوزه اشتغال بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توان سهم اشتغال از بودجه کل را تدوین کنیم.

وی گفت: 7 هزار میلیارد تومان در سطح کشور برای کاهش فقر در بودجه پیش‌بینی‌شده و در تبصره 18 بودجه سال 97، 674 هزار میلیارد تومان برای بودجه اشتغال سهم گذاشته‌شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان بابیان اینکه دولت زیرساخت‌ها را برای حضور بخش خصوصی فراهم کرده، خاطرنشان کرد: 50 هزار میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری بخش خارجی در بودجه پیش‌بینی‌شده و امیدواریم با ورود بخش خصوصی خلاء های موجود پر شود.

محمدی با تأکید بر اینکه شرط توسعه اقتصاد در کشور ورود سرمایه‌گذارهای خارجی و داخلی هست، بیان کرد: کوچک‌سازی بدون بسترسازی بحران اجتماعی می‌آفریند و موجب نارضایتی مردم می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان بابیان اینکه برجام مهم‌ترین دستاورد پس از انقلاب اسلامی محسوب نمی‌شود، افزود: برجام قراردادی همچون سایر قراردادها بوده و تلاش شده تا بیشترین امتیاز از طرفین گرفته شود که با بدعهدی‌های ترامپ مواجه شده است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، گفت: ایران زیر میز برجام نمی‌زند اما برجام در نظام بودجه‌ریزی اثر خواهد گذاشت.

محمدی با اشاره به حذف 30 میلیونی یارانه بگیران تصریح کرد: حذف 30 میلیون نفر از یارانه بگیران ساخته دست رسانه‌ها هست چون اطلاعات دقیقی از وضعیت دهک‌های کشور وجود ندارد و بسیاری از مدیران دولتی هم یارانه دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان بیان کرد: تنها 5 درصد بودجه در گیلان برنامه‌ریزی می‌شود که باید نمایندگان تلاش کنند تا حق گیلان را از 95 درصد بودجه کل کشور برای مردم بگیرند، حقی از گیلان باوجود نوبخت در استان و در سایر کشور تضییع نخواهد شد

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 29آذر 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۹۲۹۰۰۰۵۸۲، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین