پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
استاد حوزه علمیه گفت: مقوله ازدواج و مشکلات آن از مهم‌ترین مسائل فعلی جامعه است که گریبان خانواده‌ها و جوانان را گرفته است.

شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در مراسم اهدای 300 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قم که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از اهداف امام راحل (ره) تشکیل کمیته امداد برای رسیدگی به خانواده‌های مستضعف بود که از همان ابتدای پیروزی انقلاب تشکیل و شروع به فعالیت کرد و می‌توان گفت که این کمیته به طور کامل وقف مردم بوده و صد درصد در کار خیر فعالیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌رسانی به محرومان از برترین و ارزشمند‌ترین اعمال در دین مبین اسلام است، گفت: در روایات ما فراوان بر آثار و برکات انجام کار خیر تاکید شده است تا جایی که در عمل خیر و پسندیده کسانی هم که توان کمک مالی نداشته‌اند ولی به نحوی در انجام آن شریک بودند نیز از ثواب آن بهره‌مند می‌شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اينكه زیاده روی‌ها، تشریفات و سخت‌گیری در امر ازدواج از معضلات جامعه امروز است گفت: مقوله ازدواج و مشکلات آن از مهم‌ترین مسائل فعلی جامعه است که خانواده‌ها و جوانان را گریبانگیر کرده است و هر کس در مسیر رفع مشکلات ازدواج جوانان قدمی بردارد ثواب زیادی را برای خود کسب کرده است.

وي با اشاره به اینکه قناعت بهترین شیوه برای رویارویی با مشکلات اقتصادی است، تاکید کرد: زندگی اهل بیت(ع) بهترین الگو برای زندگی ما است و وقتی می‌توانیم مشکلات فعلی جامعه را به حداقل برسانیم که راه و روش آن بزرگواران را در زندگی سرلوحه خودمان قرار دهیم.

حجت‌الاسلام فرحزاد با تاکید بر اینکه قانع بودن از رموز خوشبختی است، تصریح کرد: قانع بودن و مثبت‌بینی و مثبت اندیشی می‌تواند در خانواده‌ها دگرگونی ایجاد کرده و زندگی‌ها را به سمت و سوی خوشبختی هدایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید در امر ازدواج جوانان در حد توان تلاش کنیم تا آفات بالارفتن سن ازدواج جامعه را دچار مشکلات و معضلات خود نکند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار خبر 18 بهمن 1394، کدمطلب: 19202، www.mojnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین