سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
آقای لطیفی ، شما حق هزینه کرد از بیت المال برای کاهش ساعت اداری با هیچ بهانه و مصلحتی را ندارید+ 44 ساعت کار الزام قانونی و منطقی است
تغییر ساعت کاری؛

آقای لطیفی ، شما حق هزینه کرد از بیت المال برای کاهش ساعت اداری با هیچ بهانه و مصلحتی را ندارید+ 44 ساعت کار الزام قانونی و منطقی است

اینکه هر مدیری با رویکرد سلیقه گرایی دست در قانون ببرد و به اسم تسهیل یا مصلحت، منابع و منافع جامعه را دچار تغییر کند را هیچ منطقی پذیرا نیست. با شلختگی، بجای عقب کشیدن ساعت به مدت یک ساعت (همانند روال سال های پیش)، ساعت کاری را به شش صبح منتقل کرده و الان در پیامد های این کار وامانده اند. حاضر به قبول اشتباه نیز نبوده و اشتباه را با اشتباهی فاحش تر، ترکیب می کنند. آقای لطیفی عزیز، به شما اخطار قانون اساسی، اخطار حقوقی عمومی، اخطار حقوق اداری می دهیم که بیشتر مراقب عملکرد و تصمیمات تان باشید.
اعلام اسامی ده ایرلاین گران فروش + بعد از اخطار و مثلا جریمه چه خواهید کرد؟
ساماندهی بازار حمل‌ونقل هوایی؛

اعلام اسامی ده ایرلاین گران فروش + بعد از اخطار و مثلا جریمه چه خواهید کرد؟

سال های سال است که ایرلاین های ایرانی مشغول استثمار انحصارگرایانه شهروندان هستند و با وجود اعتراضات بی نهایت زیاد، با سازمان هواپیمایی روبرو بودیم که حتی شائبه های آلودگی مدیریتی آن در برخی دوره ها مطرح بود. مثلا برای گران فروشی و عدم ارایه خدمات مناسب ، اخطار می دهند و مجوز پرواز را باطل می کنند. خوب ، بعد از آن چی؟ برخورد موثر کجاست؟ ایرلاین داری برخلاف ظاهر مظلوم خود در ایران و مخفی شدن پشت تحریم، بهشتی از رانت است. هواپیمای از رده خارج شده با قیمت ارزان، خلبان و کادر پرواز نسبتا مفت ، سوخت ارزانتر از آب ، تسویه حساب بالای شش ماه با شرکت فرودگاه ها و غیره، بخشی از واقعیات این بهشت پنهان در پشت مثلا خدمات رسانی هوایی است. انجمن شرکت های هواپیمایی هم کاسه داغتر از اش همین داستان است که قبلا هشدارها در خصوص آن داده شده و ان شاالله این بار، عملا وارد میدان می شویم. به قول علی ربیعی ، زنده باد فساد.
نرخ نزولی باروری در کشور با این خط فرمان، نگران کننده تر هم می شود جناب وزیر کشور، از قیمت پوشک ، شیرخشک و ویزیت دکتر خبرداری؟
برنامه افزایش رشد جمعیت با کدام زیرساخت؟

نرخ نزولی باروری در کشور با این خط فرمان، نگران کننده تر هم می شود جناب وزیر کشور، از قیمت پوشک ، شیرخشک و ویزیت دکتر خبرداری؟

وزیر کشور، با تشریح آمار‌های باروری در استان‌های مختلف بر شرایط نگران کننده این موضوع در کشور تاکید کرد.وزیر کشور تاکید کرد: جزو تکالیف استان‌ها است که برنامه‌های خود را برای افزایش رشد جمعیت ارائه دهند. وزیر کشور خاطرنشان کرد: توجه به موضوع سقط جنین، توجه به ناباروری و توجه به مشوق‌ها خیلی مهم است و دستگاه‌های اجرایی باید به آن‌توجه کنند.وحیدی با تاکید بر شرایط حساس کشور در این مسئله تصریح کرد: ما پایین‌ترین نرخ رشد را در همه کشور‌های اسلامی داریم نرخ نزولی باروری ما بسیار شدید است که نگران کننده است.
مجلس و دولت در سال جاری روی بازآرایی صنعتی کشور تمرکز کنند
پیشنهاد مومنی، اقتصاددان برای تحقق شعار سال:

مجلس و دولت در سال جاری روی بازآرایی صنعتی کشور تمرکز کنند

فرشاد مومنی عنوان کرد: باید یک بازنگری بنیادین و بازآرایی صنایع کشور با منطق صرفه مقیاس شکل بگیرد چرا که نقطه پیوند جهل، فساد، فلاکت و پنهان کاری مساله صرفه مقیاس است. اگر چنین اتفاقی رخ داد، بخشی از مشروعیت از دست رفته سیستم با آثاری که از خلق امید، رفاه و اشتغال سراغ داریم، ترمیم می شود.»
اشتباه هواپیمای اوکراینی را در ماجرای مسمومیت‌ها تکرار نکنیم
بیژن عبدالکریمی:

اشتباه هواپیمای اوکراینی را در ماجرای مسمومیت‌ها تکرار نکنیم

بیژن عبدالکریمی می گوید من از قدرت سیاسی کشور صراحتا می‌خواهم اشتباهاتی را که درخصوص هواپیمای اوکراینی مرتکب شدند دوباره تکرار نکنند. سقوط هواپیمای اوکراینی نتیجه رفتار بچه‌های ایران نبود، بلکه حاصل شکست ما در جنگ سایبری بود. قدرت سیاسی، اما به خاطر غرورش و به خاطر اینکه نمی‌خواست شکست را در عرصه سایبری بپذیرد به شکست سنگین‌تری تن داد. یعنی سقوط هواپیمای اوکراینی به گردن نیرو‌های داخلی انداخته شد و به یک حربه علیه منافع ملی ما بدل شد. در صورتی که اگر قدرت سیاسی در روز نخست واقعیت را مطرح می‌کرد و در عرصه رسانه‌ای درست‌تر عمل می‌کرد، امروز هم کشور با بحران‌های کمتری مواجه می‌شد. قدرت سیاسی باید بداند که میدان نبرد امروز وارد مراحل دیگری شده است.
واکنش دولت به سیل‌های اخیر؛ احیای صندوق بیمه حوادث طبیعی به جای پیشگیری!
سیلاب های تابستانی؛

واکنش دولت به سیل‌های اخیر؛ احیای صندوق بیمه حوادث طبیعی به جای پیشگیری!

با گذشت بیش از سه سال از حادثه تلخ سیل شیراز، اگر به همان مناطق آغاز و وقوع سیل مراجعه کنید، می‌بینید که خبری از پیشگیری نیست و باز هم ممکن است سیلی دیگر گریبان مردم را بگیرد؛ چنانچه در دو هفته اخیر، شاهد قربانیان سیل در کشور بودیم.
مدیرانی که قبل از سیل آستین بالا نزدند و بعد از سیل پاچه بالا زدند؟!
دست های بیکار و پاهای گلی!

مدیرانی که قبل از سیل آستین بالا نزدند و بعد از سیل پاچه بالا زدند؟!

آستین بالا زدن مسئولان، قبل از سیل بیشتر اثر داره یا پاچه بالا دادن بعد سیل؟! در عصری که اینطور اتفاقات پیش‌بینی می شود، نباید زیرساخت‌های جلوگیری رو چک و تقویت کنند؟ گذشته از هشدار نباید مردم را تخلیه کنند؟ وقتی برای یک سیل ۱۰سانتیمتری لباس و چکمه نداریم و مسئولان مجبورند با کت و شلوار و کفش کتانی و چرمی به دل سیل بزنند، اگر خدای نکرده زلزله‌ای در تهران بیاید چه کنیم! بدون آموزش مسئولان حتی در استفاده از البسه مناسب و نداشتن تجهیزات و بیمارستان، فقط با کت و شلوار چه می شه کرد!
زنگ خطر برای سازمان تامین‌اجتماعی، عبدالملکی رفت، عبدالملکیسم مدیریتی چی؟
وضعیت نگران‌کننده صندوق‌های بازنشستگی؛

زنگ خطر برای سازمان تامین‌اجتماعی، عبدالملکی رفت، عبدالملکیسم مدیریتی چی؟

در ایران، عملکرد صندوق‌های بازنشستگی به گونه‌ای بوده که وابستگی آن‌ها به بودجه دولت، ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده و وضعیت نگران‌کننده صندوق‌های بازنشستگی به نگرانی مهم و اصلی خط مشی گذاران حوزه تامین‌اجتماعی تبدیل شده است. این نگرانی، هم از منظر مدیریت و راهبری صندوق‌ها و هم از منظر مدیریت کلان کشور که مسوولیت تامین کسری منابع مالی آن‌ها را به عهده گرفته، قابل طرح بوده و به یکی از بحران‌های اصلی کشور در کنار بحران‌هایی مانند آب و محیط‌زیست تبدیل شده است.
تعیین هیات ویژه رسیدگی به حادثه قطار طبس-یزد توسط رئیس کل دیوان محاسبات
ماموریت به مدیرکل دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی؛

تعیین هیات ویژه رسیدگی به حادثه قطار طبس-یزد توسط رئیس کل دیوان محاسبات

رئیس کل دیوان محاسبات به مدیرکل دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی ماموریت داد تا با حضور در محل حادثه و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نسبت به بررسی ابعاد موضوع اقدام و نتیجه رسیدگی را ارائه نماید.
به سبد غذایی مردم آسیب جدی رسیده و سرانه مصرف‌غذایی آحاد جامعه کاهش پیدا کرده است
سعید جلیلی؛

به سبد غذایی مردم آسیب جدی رسیده و سرانه مصرف‌غذایی آحاد جامعه کاهش پیدا کرده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از سال ۹۷، ده‌ها میلیارد دلار به ارز ترجیحی تخصیص داده شد، اما نه تنها سبد غذایی مردم به شکل مطلوب تامین نشد بلکه به آن آسیب جدی رسید و سرانه مصرف‌غذایی آحاد جامعه کاهش پیدا کرد.
تبعات برخورد‌های بی سرانجام مسوولان با وقایع هولناک + فقط ادعای برخوردی شدید و تمام، اما فراموشی زودهنگام!
دستورات نمایشی؛

تبعات برخورد‌های بی سرانجام مسوولان با وقایع هولناک + فقط ادعای برخوردی شدید و تمام، اما فراموشی زودهنگام!

از وقتی خبر ریزش ساختمان متروپل در آبان رسید، هزار و یک اتفاق و خاطره بد دیگر هم از پیش چشممان گذشت، از جمله ریزش پلاسکو در تهران. وقتی هم آقایان مسوول یکی‌یکی دستورات فوری و جدی برای پیگیری صادر کردند نیز یاد موارد بیشتری افتادیم که به این شکل واکنش نشان داده و وعده رسیدگی یا پیگیری و برخورد داده بودند. مثلا وقتی پلاسکو فرو ریخت، آقای قالیباف که دیروز دستگاه‌های اجرایی را خطاب قرار داده و خواستار پیگیری ماجرای مرگبار آبادان شد، خودش در سیبل انتقادات بود، اما دیگران دستور پشت دستور دادند و سعی کردند که مردم داغدیده را تسکین دهند.
واکنش‌های احتمالی دولت به چهار چالش ریزگردها، معیشت، بازگشایی مدارس و مذاکرات هسته‌ای
چهار چالش اجتماعی؛

واکنش‌های احتمالی دولت به چهار چالش ریزگردها، معیشت، بازگشایی مدارس و مذاکرات هسته‌ای

تامین معیشت ظاهرا بدیهی‌ترین بحران و البته پرپیشینه‌ترین بحرانی است که در ۱۴۰۱ نیز خود را به رخ می‌کشد. آمار‌های مرتبط با تورم و شیب صعودی افزایش قیمت اقلام، ما را از توضیح اینکه معیشت در این سال بحران محسوب می‌شود، بی‌نیاز می‌کند.
توقف احداث پتروشیمی میانکاله؛ استثناء یا قاعده؟
تخریب محیط زیست؛

توقف احداث پتروشیمی میانکاله؛ استثناء یا قاعده؟

عوارض حاصل از توسعه صنعتی بی ضابطه صرفا به تخریب محیط زیست محدود نمی‌ماند و خیلی زود تاثیر خود را بر سلامت جامعه و مهاجرت‌های ناشی از تغییرات اقلیم از روستا به حاشیه شهر‌ها وشکل گیری بحران‌های اجتماعی و امنیتی نشان خواهد داد.
قواعد طرح ترافیک برای ساکنان محدوده طرح در سال ۱۴۰۱ و نقایص آن
محدوده طرح ترافیک تهران؛

قواعد طرح ترافیک برای ساکنان محدوده طرح در سال ۱۴۰۱ و نقایص آن

آقایان لطف کرده، بزرگواری نموده و منت بر مردم نهاده اند (با کمال بی شرمی، گستاخی، کم اطلاعی و عدم خجالت)، اعلام داشته اند که ساکنان طرح ترافیک می‌توانند یک نوبت تا ساعت ۹ از طرح خارج شوند و پس از ساعت ۱۴:۳۰ نیز در شرایط شیوع بیماری کرونا می‌توانند یک ورود رایگان داشته باشند؟ این نوع برخورد احمقانه واقعا چه معنایی می‌دهد. خانه شهروند سال‌های سال در طرح بوده و شهرداری به زور دور خانه شهروند را حصارکشی از طرح نموده و برای فرد شرایط گرفتن گله خرگوش می‌گذارد؟ از خودتان و هیکل‌های بزرگ شده تان خجالت بکشید. حداقل پیشنهاد منصفانه ما، آزاد بودن کامل ساعتی شهروندان ساکن در طرح برای یکبار ورود و خروج بدون محدودیت زمانی است. این پیشنهاد هم صرف نشان دادن حسن نظر و برخورد متعهدانه و حداکثری با انضباط شهری، ارایه شده و می‌تواند توسط بسیاری از شهروندان ساکن در طرح ترافیک هم مورد مخالفت قرار گیرد.
زلزله ۱۸ ساله بم و درس‌هایی که نگرفتیم
قانون مدیریت بحران؛

زلزله ۱۸ ساله بم و درس‌هایی که نگرفتیم

هجده سال از زلزله بم گذشت. متولدین روز زلزله به سن قانونی رسیدند، اما ما هنوز در مدیریت بحران کشور مشکل داریم. مدیریت بحران بجای سازمانی شبکه محور و چابک، سازمانی با انتصابات رفاقتی و فامیلی شده است. خیلی‌ها می‌پرسند که تخصص و توانمندی آقای نجار برای مدیریت بر سازمان مدیریت بحران چه می‌باشد؟ چرا ایشان هیچگاه به سوالات رسانه ما پاسخگو نبوده؟ چرا بعد از ۱۸ سال، هنوز دچار آشفته بازار مدیریت بحران هستیم
آیا ستاد ملی کرونا هرچه زودتر پرواز‌ها به امارات را ممنوع می‌کند؟
ممنوعیت سفر؛

آیا ستاد ملی کرونا هرچه زودتر پرواز‌ها به امارات را ممنوع می‌کند؟

با توجه به شناسایی نخستین موارد ابتلا به واریانت اُمیکرون در خاورمیانه به ویژه در امارات متحده عربی که ایران نیز روزانه پرواز‌های زیادی به این کشور دارد، باید دید آیا ستاد ملی مقابله با کرونا پرواز‌ها به این کشور را هرچه سریعتر محدود یا ممنوع می‌کند یا خیر؟
شرکت‌های تابعه دولت با صیغه مادام العمر!
حیاط خلوت دولتی‌ها؛

شرکت‌های تابعه دولت با صیغه مادام العمر!

کمتر از ۴۰۰ شرکت دولتی، بالغ بر ۵۰ درصد بودجه کشور را می‌بلعند و تعداد معدودی از آن‌ها سودآور بوده و مابقی عموما با رانت و انحصار بدست آمده، خود را بر گرده شهروندان و دولت تحمیل کرده اند. این اول داستان است. بعد از این داستان با داستانی به مراتب فاجعه آمیزتر بنام شرکت‌های تابعه دولت برخورد می‌کنیم. شرکت‌هایی که سهام دولت در ان‌ها، کمتر از ۵۰ درصد است. وضعیت شرکت‌های وابسته، مشابه صیغه مادام العمر یا ٩٠ ساله است که اگر چه دولتی محسوب نمی‌شوند، اما دولت‌ها تمام امورات خود را از طریق آن‌ها انجام داده اند و البته عمده‌ترین تخلفات نیز در همین شرکت‌ها اتفاق می‌افتد! کشور ٧ نهاد نظارتی دارد، چرا سازمان حسابرسی به صورت‌های مالی این شرکت‌ها رسیدگی نمی‌کند؟
نظرات و گلایه ها
پرطرفدارترین