محققی عنوان کرد:

سلامت معنوی ریشه در حکمت اسلامی دارد

عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشكی با اشاره به منابع طب در فرهنگ و تمدن اسلام و ايران بر توجه طبیبان و حکیمان مسلمان ایران به سلامت معنوی تأکید کرد.
حجت الاسلام پارسانیا:

علم ذاتاً نه سکولار است نه دینی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علم بر حسب ذات خودش به دینی بودن یا غیردینی بودن متصف نمی‌شود. ذات علم ارائه حقیقت است، یعنی عقل و علم بر حسب ذات خودش نه دینی است و نه سکولار.
گلشنی:

علم توسط علما به راه کج رفته است

گلشنی گفت: علم توسط علما به راه کج می رود زیرا به جهان بینی مادی تبدیل شده است. تمام افرادی که به سراغ علم می روند آن را تنها برای کسب قدرت و ثروت می خواهند.
آیت الله جعفر سبحانی:

طلبه‌ها و علما نسبت به خطرات فضای مجازی هوشیار باشند

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، نسبت به خالی شدن شهرها از علما و فقها ابراز نگرانی کرد و گفت: فضای مجازی و دیگر ابزارها گسترده است که طلبه‌ها و علما نسبت به خطرات فضای مجازی هوشیار باشند.
آیا طب اسلامی رد پزشکی جدید است؟؛

طب سنتی یا طب اسلامی؟

شکی نیست که طب سنتی، مفید است و نباید از آن غفلت کرد؛ اما اینکه برخی، تنها طب سنتی را طب اسلامی معرفی می‌کنند و آن را در مقابل پزشکی جدید و پیشرفته قرار می‌دهند، یک انحراف بوده و نشانه آشنا نبودن با منابع معرفتی دین اسلام و علم اسلامی است.
رئیس موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی خبر داد

امضای ۲۵ تفاهم‌نامه با مراکز علمی و پژوهشی در زمینه موضوع‌شناسی احکام فقهی‌

رئیس موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی با اشاره به امضای ۲۵ تفاهم‌نامه با مراکز علمی و پژوهشی گفت: بسیاری از موضوعات هستند که حوزویان به‌تنهایی نمی‌توانند آن‌ها را انجام دهند و نیازمند همکاری حوزه و دانشگاه هستیم.
امامان جمعه:

پیشرفت کشور در گروی مدیریت جهادی است

خطیبان جمعه سراسر کشور با اشاره به دیدار اخیر نخبگان علمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضرورت تلاش برای ایجاد ایرانی پیشرفته را یادآور و تاکید کردند که تحقق چنین امری در سایه وجود کرسی های آزاداندیشی و مدیریت جهادی امکان پذیر است.
مصادیق متعددی از ستیز با شواهد علمی در مواضع سیاسی لیبرال ها؛

دفاع از علم و جامعه در برابر نومحافظه‌کاری و سرمایه‌داری

اگر در مواضع سیاسی احزاب محافظه‌کار و مدافعان افراطی لیبرال سرمایه‌داری جستجو کنیم، مصادیق متعددی از ستیز با شواهد علمی را خواهیم یافت.
حجت الاسلام قائمی نیا؛

ترجمه باعث انحراف مسیر علوم انسانی اسلامی می شود

حجت الاسلام قائمی نیا، سردبیر فصلنامه ذهن گفت: ترجمه قابلیت حل مشکلات ما را ندارد و باعث انحراف از مسیر نیز خواهد شد به همین دلیل باید با مراجعه به منابع اصلی وارد فضای فکری و تفکری شد.
آیت الله جوادی آملی:

علم آن است که از درون بجوشد/ همه علم در درس و بحث نیست

مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ حوزه علمیه و موسسه آموزش عالی امام حسن عسکری (ع) شهرستان آمل با پخش پیام تصویری آیت الله جوادی آملی برگزار شد.
خسرو باقری:

باید به یک توازن بین نظریه و مشاهده برسیم

خسرو باقری در جلسه دوم درس گفتگوی «علم دینی» گفت: نظر من این است که باید به یک توازن بین نظریه و مشاهده برسیم. نه این که همه چیز نظریه است و نه این که همه چیز را کاهش دهیم به حس.
یادداشتی از محمد فنایی اشکوری؛

ظاهر و باطن احکام/ دوام ذکر به معنای تکرار دائم اذکار نیست

ورای هر یک از حرکات و سکنات و اذکار، اسرار و باطنی هست که آن باطن، رسیدنی و چشیدنی است. اگر در نماز در هر حرکت و ذکری، حضور باطنی متناسب با آن حرکت و ذکر همراه باشد، آن نماز عارفانه است.
لاریجانی:

دانش پژوهان علوم انسانی باید پرسشگر باشند/علم امروزی مرهون دانشمندان مسلمان است

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تامل هرچه بیشتر در علوم انسانی تاکید کرد و گفت: دانش پژوهان علوم انسانی باید پرسشگر باشند.

ژاپن چگونه پیشرفت کرد؟/ سفیر ژاپن: به قرآن رجوع کنید

سفیر ژاپن در بغداد در پاسخ به سوال های مکرری که عراقی ها از وی درباره چگونگی شکوفایی و پیشرفت ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم می کنند،به آنها توصیه کرد که به قرآن کریم مراجعه کنند زیرا قرآن راه شکوفایی و پیشرفت را نشان داده است.
«پل زاک» استاد دانشگاه کلارمونت آمریکا؛

اندیشمندان به اهمیت پیوند علم و دین آگاه هستند/مخاطرات علم سکولار

استاد دانشگاه کلارمونت آمریکا معتقد است ماهیت علم در حال حاضر سکولار است هر چند برخی اندیشمندان غربی به اهمیت پیوند میان علم و دین آگاه هستند.
نظام­ سازی علمی از کجا باید شروع بشود؟

نظام سازی علمی بر مبنای علوم انسانی قرآن بنیان

نظام­ سازی علمی از کجا باید شروع بشود؟ از کدام دانش و از کدام بخش؟ بدون تردید اینجا هم باید به سراغ علوم انسانی برویم؛ چراکه علوم انسانی، امام و پیشوا و هدایت­ کننده سایر علوم است.
جت الاسلام پارسانیا در نشست بررسی «مرز عینیت و ذهنیت در علوم انسانی»:

بحران کنونی به خاطر تعریف علم به عنوان دانش آزمون پذیر است

حجت الاسلام پارسانیا گفت: اشکالی که پوزیتیویست ها داشتند و پست مدرن ها هم در همین میدان بازی کردند و پیش رفتند این است که علم را در معنای مواجهه حسی و آزمون پذیر با واقعیت در نظر گرفته اند.
مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت؛

توصیه آیت الله بهجت به تعلیم و تعلم فقه آل محمد(ص)

مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: شخصی به دیگری گفت؛ برای گرفتاری ها ختمی به ما یاد بدهید. او در جواب فرمود: ختمی مجرب در نظر دارم، و آن فقه آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است.
آیت الله رشاد:

تعریف نظریه علمی برای برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی لازم است

جلسه ۸۷ شورای علمی راهبردی هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت الله علی اکبر رشاد برگزار شد.
آیت الله مکارم شیرازی:

نظام دانشگاهی بر حوزه های علمیه حاکم نشود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: نباید نظام دانشگاهی بر حوزه های علمیه حاکم شود و مسئولان باید بر حفظ اصالت و استقلال حوزه اهتمام داشته باشند.
صفحه  از ۳
نظرات و گلایه ها