چهار تصور غلط درباره‌ی ورزش و تغذیه؛

تصورات غلطی که درباره تغذیه وجود دارد

بسیاری از افراد تصور می‌کنند تغذیه آنها سالم است و با فعالیت ورزش آنها هماهنگی دارد. با این حال تغذیه ناسالم این افراد باعث می شود که اثرات مثبت ورزش کردن آنها از بین برود.
بکارگیری استراتژی‌های خاص در زمان ورزش؛

19 نکته برای افزایش تاثیر ورزش

بسیاری از افراد از اینکه ورزش می‌کنند اما نتیجه‌ای نمی‌بینند شکایت می‌کنند. آنها نمی‌توانند به اهداف خود برسند بنابراین انگیزه خود برای ورزش را از دست می‌دهند.
افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن ؛

تاثیر مهم مصرف کربوهیدرات بعد از ورزش

انجام ورزش‌های شدید در مدت طولانی ممکن است که سیستم ایمنی بدن را به چالش بکشد در واقع بعد از ورزش شدید بدن در برابر بیماری‌ها ضعیف‌تر است. بررسی‌های جدید نشان داده است می‌توان با تغذیه مناسب از آسیب‌دیدگی به بدن بعد از ورزش جلوگیری کرد.
مروری بر تاریخ؛

اخراج‌های تکان دهنده تاریخ فوتبال

اخراج ناگهانی کلودیو رانیری بهانه‌ای شد برای رسانه‌های مرجع تا چنین اخراج‌هایی را بررسی کرده و نگاهی آماری - تاریخی به آن بیندازند.

پنج نوشیدنی مناسب برای ورزشکاران

اگر دونده حرفه ای هستید و یا به صورت منظم ورزش می کنید بدنتان به تأمین آب کافی نیاز دارد. برخی نوشیدنی ها برای ورزشکاران مناسب تر است که در ادامه اشاره می شوند.
راه کار کاهش آمار بیماری قلبی؛

ورزش کردن به مدل‌سازی مجدد بافت قلب کمک می‌کند/ ۳۱ درصد مرگ و میرهای جهان ناشی از بیماری قلبی است

در حالی که ۳۱ درصد مرگ و میرهای جهان ناشی از بیماری قلبی بوده که ۸۰ درصد آن در کشورهای با درآمد کم و متوسط روی داده است، کارشناسان داشتن سبک زندگی سالم و ورزش منظم را از عوامل اصلی کاهش آمار این بیماری عنوان می‌کنند.
سن مناسب برای بدنسازی؛

چه سنی برای شروع بدنسازی مناسب است؟

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان البرز معتقد است سن 18 سالگی برای شروع بدنسازی مناسب است.
فواید دارویی معجزه آسا به نام ورزش!

فایده های ورزش کردن برای بدن

ورزش کردن جریان خون به مغز را افزایش می دهد و رشد رگ های خونی جدید و سلول های مغزی را تغذیه می کند.
زنگ خطری برای ورزشکاران؛

نشانه تمرین بیش از اندازه

گاهی اوقات ورزشکاران بیش از حد در تمرینات به خود فشار می‌آورند و در طول هفته‌ ساعات زیادی را به تمرین‌های سنگین می‌گذارنند. تمرین بیش از حد ممکن است به بدن آسیب برساند. نشانه‌هایی وجود دارند که ورزشکار را از تمرین بیش از حد آگاه می‌کنند.
تناسب اندام:

اگر بدنسازی می‌کنید از این مواد غذایی پرهیز کنید

هر کسی دوست دارد از تناسب اندام برخوردار باشد و بسیاری از افراد نیز کارهای منظمی را برای ساخت عضله و تقویت ماهیچه‌های بدن خود انجام می‌دهند.
ورزشی بی خطر داشته باشید؛

سه اشتباه بزرگي که افراد هنگام ورزش انجام مي دهند

گاهي اينقدر مشتاق ورزش هستيم که بدون گرم کردن، مستقيم به سراغش مي رويم. شايد گرم کردن به نظر خسته کننده بيايد و ممکن است آن را زماني مهم ببينيد که مي توانست به کالري و چربي سوزي بگذرد. بنابراين شايد تعجب کنيد اگر بدانيد در طول گرم کردن نيز چربي سوزي مي کنيد.

تن تاک کسی را لاغر نمی‌کند

این تصور وجود دارد که انجام دراز و نشست چربی‌های شکمی را از بین می‌برد. استفان بال، استاد فیزیولوژی دانشگاه میسوری در این باره می‌گوید : کرانچ و دراز و نشست باعث قدرتمند شدن عضلات شکم و شکل گرفتن آنها می‌شوند. اما لایه چربی که در این ناحیه وجود دارد ...
رئیس بنیاد ایران‎شناسی شعبه کردستان عنوان کرد:

آمادگی بنیاد ایران‎شناسی کردستان برای تدوین دایرة‌المعارف بازی‌های بومی و محلی

رئیس بنیاد ایران‎شناسی کردستان گفت: این بنیاد برای جمع‌آوری بازی‌ها و آیین‌های کهن آمادگی دارد تا در دانشنامه‌ای آن‌ها را با نام فرد ارائه‌دهنده بازی ثبت کند.
یوگا ورزش جوانی؛

چرا یوگا باعث جوان‌تر شدن بدن می‌شود

ورزش یوگا باعث کاهش اضطراب و افزایش قدرت بدن می‌شود. این ورزش به سلامت مفاصل و استخوان‌ها کمک می‌کند. ورزش یوگا می‌تواند از بروز پیری جلوگیری کند و باعث جوان ماندن بدن شود.
کوچک کردن شکم؛

10 حرکت ورزشی برای سوزاندن چربی های شکم (+تصاویر)

اگر در تعطیلات عید نتوانسته‌اید دست از پرخوري‌ برداريد و طعم شیرینی‌ها را در تمام مهمانی‌ها چشیده‌اید، نتیجه این کار چاقی شکمی و تا مدت‌ها عذاب‌وجدان خواهد بود، به این دلیل که چرا جلوی شکم‌تان را نگرفته‌اید. بنابراين بهتر است به فكر رژيم غذايي درست و البته فعاليت بدني مناسب باشيد.
اظطراب در ورزشکاران؛

انوع اضطراب های ورزشی در ورزشکاران

از دیدگاه روانشناسان ورزشی اضطراب در ورزشکاران به دو دسته حالتی و صفتی دسته بندی می شود که وجود هر یک می تواند آثار مخربی در عملکرد ورزشکاران را به همراه داشته باشد.
اگر آسیب جدی‌تری ببینی برنده‌ای

«هجوله»؛ ورزش احمقانه بچه پولدارهای عرب

قوانین هجوله آسان است. ابتدا سرعت خودروی شاسی بلند خود را به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت برسانید. سپس شروع کنید به چپ و راست کردن فرمان تا خودرو تکان‌های شدید بخورد.
چگونه سریع عضله بسازید؟

۴۱ نکته برای ساخت ۴۱ پوند عضله در شش ماه ونیز دلمونته نویسنده کتاب عضله‌سازی بدون مزخرفات

با مطالعه این مقاله 41 نکته و ایده جالب و کاربردی را برای اینکه سریع عضله بسازید یاد خواهید گرفت. آقای ونیس دلمونته یکی از مشاوران بسیار مشهور بدنسازی در سراسر جهان است او تاکنون به بیشتر از 5000 فرد کمک کرده است تا به وزن ایده آل خود برسند. همچنین او یکی از مشاوران و محققان تناسب اندام است که به افراد زیادی برای رشد و ساخت عضلات بیشتر کمک کرده است.
ورزش کودکان؛

دانستنی های ورزش و آسیب دیدگی ورزشی کودکان

تمرینات ورزشی راه بسیار مناسبی برای سلامتی، یادگیری کار تیمی، نظم و انضباط برای بچه هاست.
آیا لکه‌های دايره‌اي‌شكل و قهوه‌ای‌رنگ روی بدن ورزشکاران تا المپیک دیگر دوام می‌آورند؟

مدهای زودگذر، اثر درمانی ندارند

این روزها در برخی عکس‌هایی که از ورزشکاران المپیک در برزیل منتشر می‌شود، مانند «مایکل فلپس»، لکه‌های قهوه‌ای‌رنگ دایره‌مانندی دیده می‌شود. این لکه‌های قهوه‌ای‌رنگ چیست و چرا بر بدن ورزشکاران است.
صفحه  از ۲
نظرات و گلایه ها