سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
ادعای یک سایت خبری خارجی؛

صنعت خودروی ایران دوباره درتله چین

پس از خروج شرکت‌های اروپایی یا کاهش فعالیت این شرکت‌ها در ایران، شرکت‌های چینی در حال تبدیل شدن به اصلی‌ترین فعالان خارجی در صنعت خودروی ایران هستند.گزارش ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد سهم خودروهای سواری چینی مونتاژ شده در ایران نسبت به کل تولید خودروهای سواری، در سه ماهه اول سال ۹۷ نزدیک به بیست درصد است.
شوک ناتمام خودروهای ناقص؛

افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی در بازار آزاد

گشتی در مراکز فروش خودرو نشان می‌دهد با وجود کاهش تعداد خودروهای ناقص دپو شده در پارکینگ شرکت‌های خودروسازی و اجرای طرح‌های پیش فروش اینترنتی، قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان رو به افزایش است.
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:

تامین 100 هزار حلقه لاستیک تا پایان سال

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ماهانه حدود 100 هزار حلقه لاستیک مورد نیاز رانندگان است که تا پایان سال این نیاز از طریق تولید داخل و همچنین واردات تامین خواهد شد.
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور؛

دیگر هیچ سازمان یا ارگانی درخواست اسقاط خودرو ندارد

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور گفت: به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها نامه دادیم که از 215 مرکز اسقاط خودرو نیمی از آنها به طور کامل تعطیل شده‌اند و اگر تغییری در روند موجود به وجود نیاید بقیه هم تا پایان سال تعطیل خواهند شد.
سعید مؤتمنی؛

یک پیشنهاد به خودروسازان/تولید ۱۵روز خود را راهی بازار کنید تا قیمت افت کند

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اعلام اینکه خودروسازان می‌گویند روزانه ۱۵۰۰ خودرو تولید می‌کنند، افزود: اگر فقط خودروسازان تولید ۱۵ روز خود را در کوتاه‌مدت راهی بازار کنند بخش زیادی از نیاز بازار تأمین و آرامش در بازار حاکم خواهد شد.
سهم خودروهای چینی در ایران؛

چه میزان از هر خودروی چینی ساخت داخل است؟

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی تحت‌عنوان «بررسی سهم خودروهای چینی در ایران» پرده از عمق ساخت داخل این محصولات برداشته و طبق آن، مشخص شده که چینی‌ها با داخلی‌سازی نسبتا ضعیفی در خودروسازی کشور فعالیت می‌کنند.
مافیاى خودرو ؛

مسکوت گذاشتن طرح ساماندهی بازار خودرو

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید، در حساب توئیتری خود نوشت: «‌آمار ارابه‌های مرگ خودروسازان داخلی و زیان انباشته و بدهکاریشان را ببینید! آنگاه میفهمید چرا مافیاى خودرو سعى در رد یا مسکوت گذاشتن طرح ساماندهی بازار خودرو دارد.
کاهش تولید خودرو؛

احتمال کاهش 30 تا 80 درصدی تولید خودرو تا پایان سال

براساس جدیدترین آمار منتشرشده در تیرماه امسال تولید انواع خودرو از ۱۲۸هزار و ۷۴۷ دستگاه در تیرماه سال گذشته به ۹۹هزار و ۴۱۴ دستگاه کاهش یافت. در این مدت تولید انواع سواری با افت ۲۳درصدی همراه بود و از ۱۲۰هزار و ۵۹۹ دستگاه در تیرماه ۱۳۹۶ به ۹۲هزار و ۹۱۲ دستگاه رسید.
صعود خصوصی‌ها در تحریم؛

تیراژ خودروسازان خصوصی بالا رفت

آمار تولید خودروهای داخلی طی پنج ماه نخست امسال در شرایطی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که طبق آن، تیراژ محصولات متعلق به بخش خصوصی صنعت خودروی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
اولتیماتوم به خودروسازان؛

جریمه در انتظار نیمی از خودروها

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان ملی استاندارد و مجلس شورای اسلامی سه ضلع مثلثی هستند که با همکاری یکدیگر سختگیری‌ها در صدور برچسب انرژی خودروها را تشدید کردند و در این راستا اعلام شده است خودروسازها فقط دو سال فرصت دارند که استانداردها را رعایت کنند.
باز طراحی پژو؛

خودروی مورد علاقه روحانیت بازطراحی شد

شرکت پژو با توجه به محبوبیت پژو ۵۰۴ اقدام به باز طراحی این خودرو نموده است و کانسپت پژو‌ ای لگند در واقع نمونه به روز شده مدل محبوب ۵۰۴ است. قابل ذکر است که این خودرو با مهندسی دقیق فرمانی حتی نرم‌تر از بعضی گونه‌های هیدرولیک دارد. این خودرو جانشین پژو ۴۰۴ است که در سال ۱۹۶۸ در پاریس معرفی شد و در بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران فروش خوبی داشت. جالب است بدانید این خودرو در کنار مدل ۴۰۴ مورد علاقه روحانیت بود و به خودروی محبوب روحانی‌ها مشهور شد.
چالش های صنعت خودروسازی؛

چرا مردم باید هزینه ناکارآمدی در صنعت خودرو را بپردازند؟

هرگونه تحلیل و آسیب شناسی بازار خودرو در ایران به موضوع انحصار بر صنعت خودرو برمی‌گردد. ریشه سیاست‌های دولت‌های مختلف در خصوص مدیریت واردات، قیمت خودروها، جذب سرمایه گذاری خارجی، پیشرفت تکنولوژی و غیره به نوعی مرتبط با برخورد خاص دولت‌ها با این صنعت بوده است.
بازار تولید خودرو؛

تحریم باعث افزایش تولید خودروسازهای خصوصی شد

آمار تولید خودروهای داخلی طی پنج ماه نخست امسال در شرایطی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که طبق آن، تیراژ محصولات متعلق به بخش خصوصی صنعت خودروی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.در بین خودروسازان بخش‌خصوصی اما بیشترین تیراژ طی پنج ماه ابتدایی امسال باز هم به «مدیران خودرو» تعلق یافته است، شرکتی که محصولاتی از برند چینی «چری» را مونتاژ می‌کند. بنابر آمار اعلامی، این شرکت ۲۷ هزار و ۵۵۳ دستگاه انواع محصولات سواری را در پنج ماه امسال به تولید رسانده و این رقم نشان می‌دهد مدیران خودرو نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، حدود دو درصد افزایش تیراژ داشته است.
تیراژخودروهای سواری ۶/ ۱۲ درصد کاهش یافت؛

تولید خودروسازان روی ریل نزول

وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار تولید خودروهای سواری را در پنج ماه ابتدایی امسال اعلام کرد و طبق آن مشخص شد که بیشتر محصولات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش تیراژ مواجه شده‌اند.بنابر آمار اعلامی، ایران خودرو، سایپا و پارس‌خودرو به‌عنوان سه خودروساز اصلی کشور، در مجموع ۴۳۴ هزار و ۷۰۷ دستگاه انواع محصولات سواری را طی پنج ماه ابتدایی امسال تولید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۶/ ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.
شغل دوم خودروسازان بزرگ دنیا ؛

از سوسیس‌ فولکس‌واگن تا عسل پورشه

شاید تصور بسیاری از افراد این باشد که خودروسازان تنها به تولید خودرو و مسائل مرتبط با آن در دنیا مشغول هستند اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود. بسیاری از خودروسازان علاوه بر این کار، شغل‌های دومی نیز دارند که حتی در برخی موارد در حد همان شغل اصلی پول‌ساز است.
نمونه آشکار کیسه دوختن خودروساز و قصور مسئولان؛

محصولات این خودروساز روزانه ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان گران می‌شود! +سند

وقتی از کیسه دوختن خودروسازان و قصور مسئولان سخن می‌گوییم و این دو مؤلفه را یکی از عوامل بزرگ در متلاطم کردن بازار خودرو، افزایش قیمت آن و تأثیرات مخربش بر دیگر امور جامعه می‌دانیم، از چه سخن می‌گوییم؟ بیایید به روایت سند این مسائل را مرور کنیم تا عمق فاجعه بهتر مشخص شود.
خروج شرکت های اروپایی از ایران؛

فولکس واگن خروجش از ایران را تایید نکرد

به نقل از رویترز، خبرگزاری بلومبرگ دیروز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد در مذاکرات صورت گرفته بین ریچارد گرنل- سفیر آمریکا در آلمان - و مقامات این شرکت خودروسازی، قرار شده است فولکس واگن ایران را ترک کند اما فولکس واگن در واکنش به این خبر اعلام کرد موضعش نسبت به ایران تغییری نکرده است.
دبیر انجمن قطعه سازان همگن کشور:

مشکل ترخیص مواد اولیه حل شده است

آرش محبی نژاد در خصوص آخرین وضعیت ترخیص مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان از گمرک گفت:بعد از پیگیری های فراوان اکنون تا حدودی مشکل ترخیص مواد حل شده و طبق شرع و عرف تولید کنندگان دیگر ملزم به پرداخت مابه التفاوت ارزی نیستند اما مشکلی که در این بین وجود دارد در خصوص قطعات نیم ساخته و کامل است که بانک ها از صاحبان کالا تعهد نامه می گیرند که مابه التفاوت را پرداخت کنند که این امر غیر قانونی است.
رانت‌های چینی در بازار خودرو؛

رونمایی از پشت‌پرده افزایش سهم خودروهای چینی در بازار ایران

خودروی چینی مونتاژ می‌کنند و به نام تولید داخل به مردم ایران می‌فروشند و سود 20درصدی به جیب می‌زنند. درمقابل این چشم‌انداز، تازه‌ترین آمارهای سایت کدال نشان می‌دهد حاشیه سود خودروسازان داخلی در ‌ماه‌های اخیر بر اثر تداوم سیاست سرکوب قیمت‌ها به زیر یک درصد کاهش یافته است. این تنها یک نشانه از رانت ارزی است که به‌حساب کسانی واریز می‌شود که در ظاهر خودروی تولید داخل می‌سازند اما واقعیت این است که کشتی کشتی قطعه از چین وارد می‌کنند و با مونتاژ آن، خود را خودروساز داخلی جا می‌زنند.
بازار آشفته خودرو؛

خودروسازانی که محبوب نیستند

باید اعتراف کرد که با مطرح شدن دوباره تحریم‌ها، نوسان نرخ ارز و فسادهای ریز و درشت، دولت کنترل بازار خودرو را طی شش ماهه نخست سال به‌کلی از دست داد. فارغ از اینکه آیا مسئولین ابزارهای لازم برای جلوگیری و یا کنترل آن را داشتند یا خیر ولی این آسیب شدید بعد از عمر 40 ساله صنعت خودرو در ایام بعد از انقلاب چندان موجه نیست.صنعت خودروسازی از ابتدای انقلاب تا به امروز به‌شدت حمایت می‌شده است. این فقط منحصر به یک دولت و جریان خاص نبوده است. تمام دولت‌ها از اشتغال‌زایی مطمئن و درآمدزایی تضمین‌شده این حوزه منتفع شده‌اند و خراب‌کاری‌های خود را به دولت بعدی پاس داده‌اند. شرکت‌های خودروسازی در انحصار کامل آن‌قدر جولان دادند که اساساً فراموش کردند که پشت درب‌های کشور هیچ خبری نیست و به عبارت ساده‌تر «از ما بهتران» تماماً خیال است.
صفحه  از ۷۶
نظرسنجی
تا چه حدی از عملکرد وزارت صنعت،معدن و تجارت، راضی هستید؟
هیچ
کم
متوسط
زیاد
نظرات و گلایه ها