سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
مشکلات صنعت قطعه‌سازی کشور؛

قطعه‌سازی به «روغن‌سوزی» افتاده است

بسیاری از واحدهای تولید قطعات خودرو در شهرهای مختلف به دلیل نوسانات ارزی و عدم تأمین نقدینگی در حال ورشکستگی بوده و امید این روزهای آنان تنها به حمایت دولت برای ادامه فعالیت است.
وزیر صنعت:

افزایش 20 درصدی هزینه‌های خودروسازان را نپذیرفتیم

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صرفا برخی از خودروها مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت هستند، گفت: دست خودروسازان برای عرضه خودروهای غیرمشمول با قیمت ۵ درصد کمتر از بازار باز است
رقم عجیب پرداخت حقوق در سایپا و ایران خودرو؛

۲۷۲۰ نفر عضو هیئت مدیره شرکت های جانبی ایران خودرو و سایپا هستند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که ایران خودرو و سایپا سالانه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان حقوق به پرسنل مازاد خود پرداخت می کنند گفت: سایپا حدود ۱۱۸۰ نفر و ایران خودرو ۱۵۴۰ نفر عضو هیات مدیره شرکت های جانبی دارند.
آثار آزادسازی قیمت خودرو؛

واکنش یک نماینده نسبت به شیوه قیمت‌گذاری چهار محصول ایران‌خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، آثار مثبت و منفی آزادسازی قیمت خودروهای غیرپرتیراژ توسط ایران‌خودرو را تشریح کرد.
آشفتگی در بازار خودرو؛

ریشه حساسیت عمومی به قیمت خودرو

افزایش قیمت خودرو در ایران همواره مورد اعتراض افکار عمومی بوده، تا جایی که حتی در دوران تشدید تورم و رشد قیمت انواع کالا، باز هم قیمت خودروهای داخلی در تیررس انتقادات شهروندان قرار داشته‌است.در حال حاضر چندین خودروساز در ایران فعالیت می‌کنند و بسیاری از آنها به بخش خصوصی تعلق دارند و خصوصی‌ها هرگز فشار سنگینی را که دو خودروساز بزرگ داخلی تحمل می‌کنند، تجربه نکرده‌اند. خودروسازان خصوصی همواره طی این سال‌ها به قیمت محصولات خود افزوده‌اند و معمولا نیز فشار و انتقاد خاصی متوجه آنها نبوده، با این حال خودروسازان بزرگ و نیمه دولتی حتی با وجود سیاست تثبیت قیمت، هر گاه بنا بر دستورالعمل قیمت‌ها را افزایش دهند باز هم هجمه‌هایی بزرگ علیه‌شان ایجاد می‌شود. بنابراین اگر ایران خودرو و سایپا نیز دولتی نبودند و به بخش خصوصی تعلق داشتند، شاید بابت افزایش قیمت محصولات خود هیچ‌گاه تحت فشار جدی و سنگینی قرار نمی‌گرفتند.
در گفت‎وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

بنگاه‌داری خودروسازان بزرگ به معنای از جیب مردم هزینه کردن است

در گفت‎وگوی ویژه خبری مطرح شد؛برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع بررسی افزایش قیمت خودرو برگزار شد. شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در ابتدای برنامه اظهار کرد: باید خودرو را برای قیمت گذاری تفکیک کنیم، ما بر اساس مصوبات مجمع شورای عالی هماهنگی اقتصادی در مورد اینکه برخی از دستگاه ها مجوز تغییر قیمت را داشته باشند یا نه تصمیم می گیریم که این اختیار بر عهده سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان گذاشته شده و تائید نهایی آن هم توسط ستاد تنظیم بازار اعمال می شود.
وزیر صنعت:

با افزایش تولید خودرو قیمت‌ها اصلاح می‌شود

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت با اشاره به تدوین یک بسته جامع برای خودرو گفت: شاه بیت اهداف ما افزایش تولید خودرو است، زیرا در صورت افزایش قیمت‌ها اصلاح می‌شود.
نوسانات قیمتی همچنان ادامه دارد؛

چرا سایپا مانند ایران خودرو ، فروش فوری اعلام نکرد؟

در حالی ایران خودرو پیش‌فروش چهار محصول خود با قیمت‌های جدید را تدارک دید و روز گذشته آن را به مرحله اجرا گذاشت که از قیمت‌های جدید دیگر خودروساز بزرگ کشور خبری نیست.براساس اخبار منتشر شده این خودروساز بیش از شرکت رقیب خود در ۶ ماه ابتدای سال‌جاری با زیان در تولید روبه‌رو بوده است. اطلاعاتی که از سوی این خودروساز در اختیار سازمان بورس قرار گرفته است، گویای زیان ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی در نیمه نخست سال‌جاری است؛ این در شرایطی است که ایران خودرو ۲ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان زیان را به سازمان بورس اعلام کرده است.
شارلالات بازی به سبک داخلی؛

خودروسازی که لیاقت حمایت ندارد!

یک فعال رسانه ای در صفحه شخصی خود در توییتر درباره افزایش قیمت ایران خودرو، نوشت:
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

۲۷۲۰ نفر عضو هیئت مدیره شرکت های جانبی ایران خودرو و سایپا هستند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که ایران خودرو و سایپا سالانه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان حقوق به پرسنل مازاد خود پرداخت می کنند گفت: سایپا حدود ۱۱۸۰ نفر و ایران خودرو ۱۵۴۰ نفر عضو هیات مدیره شرکت های جانبی دارند.
مازیار بیگ لو:

رئیس مجلس با افزایش قیمت خودرو به پنج درصد زیر نرخ بازار موافق بود

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: افرادی که برای سود و حفظ ارزش پول خود ثبت نام کردند و در واقع بازار را این گونه بی ثبات کرده اند مطمئنا ضرر خواهند کرد زیرا قرار نیست خودرو یک کالای سرمایه ای باشد و به کسی سود برساند.
جلسه خودروسازان و قطعه‌ سازان با رئیس مجلس؛

جزئیات جلسه خودروسازان و قطعه‌سازان با لاریجانی

در جلسه‌ای که از سوی خودروسازان و قطعه‌سازان با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، مقرر گردید تا خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان با رعایت کردن ضوابط قیمتگذاری، افزایش قیمت بدهند
ضرر خودروسازان؛

چگونه خودروسازان زیان ده شدند

در اینفوگرافی زیر چگونگی زیان ده شدن خودروسازان داخلی را می بینید.
با اعلام قیمت جدید چند محصول؛

شبه آزادسازی قیمت خودرو کلید خورد

با اعلام قیمت جدید چهار محصول ایران خودرو، قیمت‌گذاری خودروهای داخلی با فرمول جدید (پنج درصد زیر بازار) رسما کلید خورد. به گفته منابع آگاه، قیمت دیگر خودروهای داخلی شامل باقیمانده محصولات ایران خودرو و همچنین تولیدات سایپا و پارس خودرو نیز به‌زودی و طبق فرمول موردنظر اعلام خواهد شد.نرخ‌های جدید نشان می‌دهد ایران خودرو رسما شبه‌آزادسازی قیمت را براساس فرمول حاشیه بازار، کلید زده است. طبق بخشنامه ایران خودرو، وانت آریسان، تندر پیکاپ، دانگ‌فنگ کراس صندوقدار و پژو پارس اتومات رسما در حاشیه بازار قیمت‌گذاری شده‌اند. در این بین، قیمت پژو پارس اتومات چیزی حدود ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۸۳ میلیون تومان در کارخانه رسیده است.
در واکنش‌ به گران‌فروشی خودرو؛

وزیر صنعت: افزایش قیمت خودرو غیرقانونی نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت خودروهای ایران‌خودرو گفت: نمی‌شود گفت ایران‌خودرو کار غیرقانونی کرده، ولی باید سازمان حمایت اظهارنظر کند.
حاشیه های بازار؛

بازی دوسرباخت قیمت خودرو

سرکوب دستوری قیمت خودرو در سال‌های اخیر باعث شده فنر قیمت‌ها فشرده شده و در آستانه رهاسازی باشد. حالا دولت در آستانه انتخاب مهمی قرار دارد؛ حفظ قیمت‌ها و ضربه سنگین به صنعتگران یا افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها.
افزایش قیمت خودرو؛

جزئیات جدید از افزایش قیمت خودرو

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شرط‌های که بر اساس آن قیمت خودروها افزایش می‌یابد را تشریح کرد.
نوسانات قیمتی ؛

چند نکته در مورد بازار خودرو

بازار خودرو پس از افزایش نرخ ارز با افزایش قیمت مواجه شد، البته تنها نرخ ارز در آن تاثیر گذار نبود، بلکه افزایش باعث بهانه‌ای برای خودروسازان شد و آن‌ها در بازاری که تقاضا برای خودرو وجود داشت، عرضه آن را متوقف کردند و این موضوع باعث افزایش قیمت در بازار خودرو شد و این اتفاق فقط به نفع دلالان است.
بازار خودرو ؛

تولید ۵ خودرو سواری متوقف شد

مهرماه امسال تولید خودروهای سواری هیوندای i۲۰، لیفان ۸۲۰، لیفان X۶۰، لیفان X۵۰ و MG۳۶۰ متوقف شد.بر اساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید این خودروها در حالی به صفر رسیده که در مهرماه پارسال ۷۲۰ دستگاه هیوندای آی۲۰، ۱۹۲ دستگاه لیفان ۸۲۰، ۱۱۶۱ دستگاه لیفانX۶۰ و ۵۸۵ دستگاه لیفان X۵۰ در شرکت کرمان موتور و ۲۰ دستگاه MG۳۶۰ دنده ای در شرکت صنعت خودرو آذربایجان تولید شده بود.
قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه؛

قیمت جدید خودروهای داخلی احتمالا هفته آینده اعلام می‌شود

پس از تایید و تکذیب‌های فراوان درباره قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در حاشیه بازار، شنیده‌ها از آن حکایت دارد که این فرمول به تایید دولت، مجلس شورای اسلامی و زنجیره خودروسازی رسیده و قیمت جدید خودروها به احتمال زیاد اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.
صفحه  از ۹۱
نظرسنجی
تا چه حدی از عملکرد وزارت صنعت،معدن و تجارت، راضی هستید؟
هیچ
کم
متوسط
زیاد
نظرات و گلایه ها