سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جای خالی «خانه ملی مد ایران»؛

مُد ایران، خانه ندارد

بیش از یک دهه از فعالیت رسمی و روزمینی فعالان حوزه مد و لباس در کشور می‌گذرد؛ اما با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌ها، هنوز هیچ خانه یا تشکل صنفی امن و حرفه‌ای که بتواند تمام گردانندگان و علاقه‌مندان این بخش را گرد هم آورده و پیگیر مطالبات صنفی، حقوقی و حرفه‌ای آنان باشد، تشکیل نشده است.
رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس:

دولت ترکیه ۷۵درصد هزینه نمایندگی‌های نساجی ترک در ایران را پرداخت می‌کند

رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس با بیان این‌که پرداخت ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی به صنایع نساجی حداقل کمک به این صنعت است گفت: دولت ترکیه در صورتی که برندهای نساجی این کشور در ایران نمایندگی داشته باشند ۷۵درصد از هزینه‌های آنها را پرداخت می‌کند.

ورود روستاییان به چرخه تولید پوشاک از پاییز

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آغاز تولید پوشاک در مناطق محروم و روستایی در طرح تولید پوشاک از آذرماه سال جاری خبر داد.
اینفوگرافیک؛

ایرانی بپوش، به خاطر ۲۶۰ هزار کارگر ایرانی

قاچاق پوشاک سالانه ۲۶۰ هزار کارگر ایرانی را بیکار می کند.
دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران اعلام کرد؛

رشد ۱۱۰ درصدی واردات رسمی کفش در سال ۹۶

دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به میزان واردات و صادرات انواع کفش در سال گذشته، اعلام کرد: در سال ۱۳۹۶ نسبت به ۱۳۹۵ شاهد رشد ۱۱۰ درصدی واردات رسمی و رشد منفی ۷.۸ درصدی انواع کفش بودیم.
«ایرانی بپوش»؛

آمار تکان‎دهنده از قاچاق ۸میلیارد دلاری پوشاک

مدیر طرح ملی تکاپو از قاچاق ۸میلیارد دلاری پوشاک خبر داد و گفت: در حالی تنها ۵۰۰هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند که با افزایش تولید پوشاک حدود ۱میلیون شغل می‌توان ایجاد کرد.
ضربه سنگین واردات بر جان تولیدات داخلی؛

پای مافیای واردات در کفش ایرانی/ واردات بیش از 816میلیارد ریال کفش در سال 96

در حالی رهبر معظم انقلاب استفاده از کالای داخلی را اهرمی مناسب برای بی نیازی و استقلال کشور در عرصه بین المللی دانستند که در یازده ماهه سال 96 بیش از ۸۱۶میلیارد ریال انواع کفش وارد کشور شده است.
قانون استعمال البسه وطنی؛

الزام قانونی مسؤولان دولتی برای استفاده از البسه ایرانی

قانون «استعمال البسه وطنی»
فروش کالای ایرانی با مارک خارجی!

بازار کشور،تشنه برند سازی در صنعت پوشاک

صنعت پوشاک، ظرفیت‌ بالقوه‌ای در اشتغالزایی و درآمدزایی دارد اما برای رونق بیشتر نیازمند برندسازی است.
خبرهاي خوش از صادرات کفش؛

عرضه کفش چرم ايراني در بازار روسيه

کفش، صنعتی با قدمت بیش از ۲۰۰۰ سال در ایران است؛ صنعتی با ظرفیت بالا در ایجاد اشتغال و تولید ثروت که می‌تواند در رفع دغدغه‌های مهم امروز کشور از جمله اشتغال نقش موثری ایفا کند.
رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان:

تداوم رکود در بازار پوشاک/ تولیدکنندگان دستفروش شدند

رییس اتحادیه پیراهن دوزان با اشاره به تداوم رکود در بازار گفت: شرایط بد تولید منجر به تعطیلی واحد های تولیدی و دستفروش شدن تولید کنندگان شد
نخستین هم‌اندیشی تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف؛

تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب گردهم می‌آیند/ تدوین یک طرح جامع

نخستین هم‌اندیشی تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف به منظور ارائه طرح جامع ساماندهی محصولات حجاب و عفاف برگزار می‌شود.
مدیرکل بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:

۴۵ هزار واحد صنفی در تهران پوشاک خارجی بی مجوز می‌فروشند

مدیرکل بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۴۵ هزار واحد صنفی پوشاک در استان تهران کالا‌های خارجی بدون مجوز می‌فروشند.
دبیر کارگروه مد و لباس:

مد و لباس مافیای اژدهای هزار سر دارد

دبیر کارگروه مد و لباس زمانی که چهار روز به افتتاح هفتمین جشنواره مد و لباس فجر مانده است، دبیر این جشنواره را معرفی کرد و همچنین از مافیای به شکل اژدهای هزار سر در حوزه مد و لباس خبر داد.
اینفوگرافیک؛

ایران، بزرگترین تولیدکننده کفش در خاورمیانه

ایران، بزرگترین تولیدکننده کفش در خاورمیانه است.
تنوع و ارزانی پوشاک خارجی نسبت به تولیدات داخلی؛

آخرین فرصت برای پوشاک ایرانی

صنعت نساجی ایران اگرچه سالهاست به بیماری لاعلاج عقب ماندگی از توسعه دچار شده،اما آنطور که کارشناسان می گویند اگر امروز فرصت حضور فعال در صنعت طراحی مد و پوشاک را از دست بدهد،باید برای همیشه با این صنعت خداحافظی کند.
مروری بر آمارهای صادراتی؛

طاقچه بالای بازار جهانی برای پوشاک ایرانی!

در ۱۰ سال گذشته صادرات پوشاک ایرانی از نظر حجمی و ارزش حدود سه برابر کاهش یافته است.
مد و لباس؛

صنعت «مُد» چگونه جهانِ در حال توسعه را به نابودی می‌کشاند؟ +تصاویر

طبق آمارهای موجود، اکثر مراکز پوشاک دنیا در ایالات متحده و کشورهای توسعه یافته قرار دارد اما بیش از ۶۰ درصد لباس های دنیا در کشورهای در حال توسعه تولید می‌شوند.
کاستی‌های موجود در صنعت پوشاک ایران؛

۹۵ درصد از بِرند‌های پوشاک، فاقد مجوز قانونی فعالیت هستند

طبق آمار، ۹۵ درصد از برند‌های فعال پوشاک در ایران، فاقد مجوز قانونی وده و تنها از ۴۰۰ برند خارجی، تنها ۱۷ برند از مجوز قانونی فعالیت برخوردار اند.
نتایج دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک اعلام شد؛

ساماندهی برندها به روایت آمار

بیش از یک سال از ابلاغ دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب برندهای پوشاک خارجی گذشت. حال آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیانگر آن است که از زمان اجرای این دستورالعمل، ۱۲۷ درخواست برای دریافت گواهی فعالیت نمایندگی پوشاک در کشور ثبت شده است که از میان درخواست‌های ثبت شده تاکنون ۱۷ برند خارجی مطرح دنیا موفق به اخذ گواهی فعالیت در کشور شده‌اند و ۱۴ متقاضی نیز در حال تکمیل مدارک خود هستند.
صفحه  از ۶
نظرسنجی
تا چه حدی از عملکرد وزارت صنعت،معدن و تجارت، راضی هستید؟
هیچ
کم
متوسط
زیاد
نظرات و گلایه ها