بحث واقعی کردن کرایه ها در سال 96 مطرح نیست؛

ارقام اعلام شده برای افزایش ها در حد پیشنهاد است

رئیس شورای شهر تهران گفت: ارقامی که در رابطه با افزایش کرایه ها در سال 96 مطرح شده است تنها پیشنهاد کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر بوده و این ارقام نهایی نیست.
تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی به فعالیت اسنپ و تپسی؛

تجمع علیه «اسنپ» و«تپسی» مقابل مجلس

جمعی از رانندگان تاکسی‌های تلفنی ظهر امروز (دوشنبه‌) در اعتراض به فعالیت دو اپلیکیشن «اسنپ» و «تپسی» مقابل مجلس تجمع کردند.
خودکشی در مترو و راهبران قطارها:

ناگفته‌های راهبران مترو درباره خودکشی‌ها

راهبر‌های مترو از کلمه خودکشی استفاده نمی‌کنند. پیامی که به مرکز کنترل ترافیک مخابره می‌شود، تحمل این کلمه را ندارد: «فردی خودش را جلوی قطار انداخته.»
ابوالفضل قناعتی:

نرخ‌های پیشنهادی شهرداری برای کرایه‌های 96

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی لایحه افزایش نرخ وسایل حمل و نقل عمومی در کمیسیون مربوطه در شورای شهر تهران خبر داد.
موضوعاتی که محسن سرخو در نشست خبری مطرح کرد؛

تاکسی‌ها به اسنپ و تپسی می‌پیوندند

اعلام آمادگی اسنپ و تپسی برای بکارگیری تاکسی‌ها، حواشی تغییر کاربری منزل مسکونی همسر سرخو، برنامه شورا و شهرداری برای حل مشکل گره‌های ترافیکی پایتخت در‌سال آینده، اقدامات شهرداری برای حمل‌ونقل پاک و پیگیری و مطالبات شهرداری از دولت توسط چمران و قالیباف از مهم‌ترین موضوعاتی بود که رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران دیروز در نشست خبری برگزاری نمایشگاه خودرو درباره آن حرف زد.
شهرهای پایدار موفق در قرن بیست‌ویکم؛

اینفوگراف؛ جایگاه آتی حمل‌و‌نقل در زندگی شهری

موسسه سیاست‌های توسعه و حمل و نقل در گزارشی ویژگی شهرهای پایدار قرن بیست‌ویکم را یکپارچگی حمل و نقل و توسعه شهری عنوان کرد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

با توسعه مترو برخورد سیاسی می‌شود تا ملی!

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مجلس در بحث مترو چندین بار تسهیلات داد و اعتبارات 2.5 میلیارد تومانی به توسعه مترو چند بار تکرار شد اما دولت یک دلار از آن را نداد به نظر می‌رسد با این موضوع سیاسی برخورد می‌شود نه ملی.
اقبال شاکری:

الزام موتورسیکلت سواران برای دریافت آرم طرح ترافیک در سال آینده

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: موتورسیکلت سواران برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید آرم دریافت کنند.
ضعف حمل و نقل عمومی در پایتخت ؛

راز مالی سبقت خودرو از مترو

سهم نابرابر «مترو» و «بزرگراه» از بودجه پایتخت، هدف برنامه پنج‌ساله مدیریت شهری در پوشش سفرهای درون‌شهری از سوی حمل‌ونقل عمومی را ناکام گذاشته و باعث سبقت طول بزرگراه‌ها از خطوط مترو شده است. شبکه قطار درون‌شهری تهران در صورت توزیع هدفمند منابع مالی بین پروژه‌های عمرانی، می‌توانست به 300 کیلومتر برسد و حداقل یک پنجم جابه‌جایی‌ها را پوشش دهد؛ اما به‌خاطر اولویت بزرگراه‌سازی در سال‌های 91 و 92 – همچون پل طبقاتی صدر - 67 درصد اعتبارات حوزه حمل‌ونقل، در جهت «تحریک به استفاده بیشتر از خودروی شخصی» صرف شد.
انتقاد از فعالیت آژانس‌های موبایلی؛

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی متوقف می‌شود؟

فعالیت آژانس‌های آنلاین در یك‌ سال اخیر موجودیت آژانس‌های رسمی را به چالش كشیده‌اند. حالا دیگر كمتر كسی است كه از این نرم‌افزارها كه خدمات جابه‌جایی مسافر را ارایه می‌دهند، خبر نداشته باشد؛ اما فعالیت آنها این روزها کم‌کم وارد مرحله جدیدی می‌شود.
مدیر کل واحد صدور آرم طرح ترافیک؛

پاسخ به شبهات ثبت‌ نام «آرم طرح ترافیک»

مدیر کل واحد صدور آرم طرح ترافیک به تمام شبهات و سوالات در خصوص ثبت نام «آرم طرح ترافیک» سال ۹۶ پاسخ داد.
رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران:

حل معضل آلودگی هوا «ناشدنی» نیست/ آلودگی هوا را اقتصادی ببینیم

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: بدون شک آلودگی هوا را می‌توان یک مسئله اقتصادی قلمداد کرد که هم از اقتصاد اثر می‌پذیرد و هم بر اقتصاد تاثیر می‌گذارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران:

کاهش مصرف 14 میلیارد لیتر سوخت و آلاینده‌ها در تهران با استفاده از مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از کاهش مصرف بیش از 14 میلیارد لیتر سوخت و حذف آلاینده‌های ناشی از آن با گسترش خطوط مترو در پایتخت خبر داد.
پروانه مافی:

باید مشخص شود علت عدم حمایت از حمل و نقل عمومی چیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بی توجهی به نوسازی و به روز رسانی ناوگان شهری و عدم جایگزینی خودروهای فرسوده، موضوع نگران کننده ای است که آلودگی هوا را تشدید می کند.
جایگزینی با تاکسی؛

حذف بی‌صدای مینی‌بوس‌های شهری

دولت‌ها و مدیران شهری در دو دهه گذشته در حرف و قانون و برنامه‌ریزی کلان تصمیم به افزایش ظرفیت مینی‌بوس، به‌ عنوان یکی از مدل‌های حمل‌ونقل داشتند اما با اختلالی نهادینه‌ شده در سیستم نوسازی، از این حرف و قانون و برنامه خود برگشته‌اند. حالا چند ماهی است که مدیریت شهری با تأیید وزارت کشور به‌ دنبال حذف مینی‌بوس‌ها و جایگزین‌ کردن آنها با تاکسی است.
حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری

از صدور ۵ هزار برگ جریمه در طرح کاهش تا چرایی قفل شدن تهران در هنگام بارش

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با اعلام این خبر که طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) از ابتدای آبان ماه امسال اجرایی شده است، گفت: بر اساس این طرح تاکنون بیش از ۵ هزار برگ جریمه برای خودروهای متخلف صادر شده است.
سرخو تاکید کرد:

تهیه پیوست ترافیکی در منطقه 3 برای جلوگیری از افزایش ترافیک

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران وجود مراکز ویژه اقتصادی، فرهنگی، نمایشگاهی و آموزشی در منطقه 3 را از دلایل مهم حجم بالای ترافیک و تردد در این منطقه عنوان کرد.
مسئول اجرایی خطوط اقماری مترو تهران:

خطوط اقماری در انتظار بودجه دولتی/شرایط کاهش ۳۰درصدی ترافیک تهران

مسئول اجرایی خطوط اقماری مترو تهران گفت: روزانه ۵/ ۳ میلیون از ۱۰ میلیون سفر با خودروی شخصی در تهران، مربوط به ساکنان شهرهای اقماری است و تقویت مترو اقماری موجب کاهش چشمگیر ترافیک خواهد شد.
معاون شهردار تهران خبر داد؛

راه‌اندازی خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین (HOV)

معاون شهردار تهران در جلسه شورای معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری های مناطق 22 گانه پایتخت که با دو موضوع بررسی پیام‌های مردمی مربوط به این معاونت در سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) و تجارب مدیریت شهری در آغاز سال تحصیلی و در هفته نخست مهر برگزار شده بود، تحلیل پیام های شهروندان و واکنش دقیق و سریع نسبت به آنها در عمل و استفاده از تجربیات بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جاری برای سال آتی را مورد تأکید قرار داد.
مسلمخانی خبر داد؛

10 هزار اتوبوس فرسوده در شهرهای کشور تردد می کنند/ دولت حتی یک دستگاه اتوبوس هم خریداری نکرده است

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور گفت: نه تنها در سال جاری بلکه در سال 94، دولت حتی یک دستگاه اتوبوس برای شهرها خریداری نکرده است.
صفحه  از ۷
نظرات و گلایه ها