سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
صدور مجوز ترک تشریفات معامله ۲ میلیارد و ۶۸۱ میلیون یورویی، توسط شورای شهر تهران به شهرداری
حمل و نقل فوری- چینی:

صدور مجوز ترک تشریفات معامله ۲ میلیارد و ۶۸۱ میلیون یورویی، توسط شورای شهر تهران به شهرداری

قرار بود لایحه «اخذ مجوز انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های حمل‌ونقل و خدمات شهری» در جلسه روز گذشته شورا به تصویب برسد و تلاش مخالفان بررسی سریع بزرگ‌‌ترین قرار‌داد شهرداری هم برای شفاف‌سازی و رفع ابهامات این لایحه به جایی نرسید. سوال اینجاست که سازمان محترم بازرسی کل کشور، هیچ سوال و حساسیتی در این خصوص ندارند؟ سایر مراجع نظارتی و امنیتی چطور؟
تاکسی‌ فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن اولویت برقی سازی + مقابله با آلودگی یا فانتزی بازی و رانت؟
سید سجاد انوشه ، معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

تاکسی‌ فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن اولویت برقی سازی + مقابله با آلودگی یا فانتزی بازی و رانت؟

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان داشت که در حوزه برقی‌سازی خودروها ابتدا مسیرهای منتهی به فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن را در اولویت قرار داده‌ایم. در مورد موتورسیکلت هم موتورهای ویژه خدمت‌رسانی در اولویت هستند.وزارت کشور مکلف شده، ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی و ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی تا پایان دوره دولت سیزدهم تهیه کند. باید از سیدسجاد انوشه پرسید که فلسفه استفاده از خودروهای برقی،برای کاهش الودگی هواست یا فانتزی بازی و افه کلاس آمدن و توزیع رانت؟ اگر قصد کاهش آلودگی هوا را داریم، آیا خودروی فرودگاه و ایستگاه راه آهن در اولویت واگذاری قرار می گیرند؟ خدایا ما را از سر این ابرمغزها در پناه خودت بگیر. اعوذ بالله من شر مدیران کاردرست؟
قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو اجرایی شد
دستاورد سفر شهردار تهران به پکن:

قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو اجرایی شد

فروزنده با بیان اینکه هدف اصلی شهردار تهران از سفر به چین موضوع حمل‌ونقل عمومی است، گفت: یکی از گام‌های بسیار مهم تکمیل قرارداد ۷۹۱ واگن بود که نهایی و زمان‌بندی مشخص شد و همچنین در جریان بازدید از کارخانه واگن‌سازی، موضوع انتقال تکنولوژی نیز مقرر شد. معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت مالی و اقتصادی اجرایی شدن این قرارداد، اضافه کرد: به هرحال این یک کار بسیار مهم است و یک رقم بسیار بالا آورده ارزی دارد؛ از سوی دیگر در خدمت‌رسانی به مردم مؤثر است و باعث گسترش تکنولوژی در داخل کشور شده و واگن‌سازی ما را به جریان بیاندازد.
افتتاح ۴ ایستگاه متروی پایتخت با حضور رئیس‌جمهور + هزینه کرد شش همت برای ۴ ایستگاه ؟
عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران :

افتتاح ۴ ایستگاه متروی پایتخت با حضور رئیس‌جمهور + هزینه کرد شش همت برای ۴ ایستگاه ؟

سخنگوی شهرداری تهران ضمن اشاره به حضور رئیس‌جمهور در آیین افتتاح ۴ ایستگاه متروی تهران گفت: پیشرفت فیزیکی ایستگاه‌های مذکور تا پیش از دوره ششم مدیریت شهری، ۶۰ درصد بوده و برای ساخت آن‌ها ۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.رقمی که تعجب حیلی ها را باعث شده و نیازمند حسابرسی دقیق با رویکرد صیانت از بیت المال است. با حضور رئیس‌جمهور ۳ ایستگاه شهران، کوهسار (شهید علی وردی) و شهر زیبا از خط ۶ و ایستگاه میدان کتاب در خط ۷ متروی تهران به بهره‌برداری رسید.مجموع طول ایستگاه‌های مذکور به ۸.۵ کیلومتر می‌رسد که عملیات اجرایی آن‌ها از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.
ادعا‌های سردار «محمد حسین حمیدی»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص طرح ترافیک جدید + ادعای نشان دادن نان بربری دارند و لواش هم در دست شان نیست؟
عادلانه تر کردن طرح ترافیک!

ادعا‌های سردار «محمد حسین حمیدی»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص طرح ترافیک جدید + ادعای نشان دادن نان بربری دارند و لواش هم در دست شان نیست؟

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با افتخار بعنوان تنها پایگاه خبری کشور است که از ابتدا در مقابل طرح ناکارامد و با کمال صد‌ها تاسف احمقانه‌ای (در اجرا نه در ماهیت ذاتی) بنام طرح ترافیک ایستاد و مواضع انتقادی خود را حفظ نمود. هیچ یک از خبرنگاران و مدیران این مجموعه در هشت سال اخیر، از سهمیه طرح ترافیک رسانه و خبرنگاری استفاده نکرده اند. حال خبر می‌رسد که به حمد خدا قصد ایجاد تغییر در این طرح سرتا به پا ناکارامد وجود دارد و مقرر است که عادلانه‌تر و موثرتر اجرا شود. بدبین نیستیمف، اما شما هم زیاد خوش بین نباشید. مهمترین ادله بیان این استدلال، کم دانشی و اشرافیت پائین مدیران طرح ترافیک به تجارب تطبیقی در جهان است. از کریدور خروج گرفته تا شیوه‌های کنترل تردد. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، آماده تبادل تجربه با مراجع ذی صلاح در این خصوص است.
اتصال ایران به مدیترانه با خط راه آهن شلمچه به بصره + از وعده درمانی تاریخ گذشته تا وعده به دو سال آینده
درمانده در راه آهن ۳۴ کیلومتری و برنامه ریزی ریلی بینا قاره ای؟

اتصال ایران به مدیترانه با خط راه آهن شلمچه به بصره + از وعده درمانی تاریخ گذشته تا وعده به دو سال آینده

معاون اول رئیس‌جمهور برای شرکت در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی راه آهن شلمچه به بصره با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و بازدید از پایانه‌های مرزی از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان وارد استان شد. بارها است که خبر افتتاح و اتمام این پروژه، اطلاع رسانی می شود و کاری جلو برده نمی شود. اخیرا هم به گفته مسئولان، این خط ۳۴ کیلومتری، تا دو سال دیگر به بهره برداری می رسد.
امضا قرارداد هزار خودروی برقی توسط شهردار تهران
دورخیز برای حمل‌ونقل برقی بدون زیرساخت؛

امضا قرارداد هزار خودروی برقی توسط شهردار تهران

شهرداری تهران نهم مردادماه قراردادی برای ساخت ۷۳ جایگاه شارژ خودرو امضا کرد که باید تا شهریورماه آماده شوند اما از سایر زیرساخت‌های خودروهای برقی مانند تعمیرگاه‌های تخصصی خبری نیست.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد:

هرینه ۲۵ هزار تومانی پارکینگ خودرو‌ها برای اربعین ۱۴۰۲

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه خودرو‌های شخصی ایرانی نمی‌تواند وارد عراق شود، گفت: وضعیت پارکینگ‌ها عموما مناسب است، مثلا در مهران توسعه زیادی به وسعت پارکینگ‌ها داده شده است، کاملا مسطح و محصور شده است. در مرز تمرچین نیز باند قدیمی فرودگاه و محیط اطرافش به پارکینگ تبدیل شده است و مسطح است و به دلیل نزدیکی به ارتش از نظر ایمنی وضعیت خوبی دارد. یکی از مسائلی که به دنبال حل آن بودیم، بیمه بودن خودرو‌ها در پارکینگ‌ها بود، وضعیت خیلی بهتر از سال گذشته است، تعرفه هر شبانه‌روز پارک خودرو در پارکینگ نیز ۲۵ هزار تومان است.
علت مخالفت محیط زیست با واردات ۳۵۰ دستگاه اتوبوس کارکرده دارای استاندارد یورو ۴
داریوش گلعلی زاده تشریح کرد:

علت مخالفت محیط زیست با واردات ۳۵۰ دستگاه اتوبوس کارکرده دارای استاندارد یورو ۴

رئیس مرکزملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره شرایط واردات اتوبوس با استاندارد‌های یورو۵ و اتوبوسهای کارکرده ، اظهار دشات: خودرو‌ها اگر پنج سال ساخت نیز باشد مورد قبول است، اما دولت می‌گوید که به خودرو‌های تا سه‌سال ساخت مجوز داده می‌شود و این شرایط نیز برای ۶۵۰ اتوبوسی است که یورو ۵ هستند، اما مشکل اصلی آن ۳۵۰ اتوبوسی است که یورو ۴ هستند و ما با واردات آن‌ها موافق نیستیم و اقدامات شهرداری برای ورود این خودرو‌ها قبل از قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده است.
بازگشت ۱۳ قطار ارتقاء یافته نسل اول مترو به ناوگان ریلی تا خرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران:

بازگشت ۱۳ قطار ارتقاء یافته نسل اول مترو به ناوگان ریلی تا خرداد ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: با پروژه DC پلاس گام بزرگی در جهت بهره‌ور کردن قطار‌های نسل اول مترو برداشتیم. وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از حجم جابه‌جایی مسافر توسط قطار‌های DC انجام می‌شود و بیشتر بار مسافری بر روی قطار‌های AC است؛ اما با شروع پروژه DC پلاس پیش‌بینی می‌کنیم سهم قطار‌های نسل اول به ۳۸ تا ۴۰ درصد افزایش یابد و بتوانیم بخشی از کمبود ناوگان خود را با احیا قطار‌های قدیمی جبران کنیم.
پول زیاد ادعا شده در شهرداری تهران و مشکلات تداومی پله های برقی+ این داستان متروی شهید بهشتی
علت وقوع حادثه مترو در ایستگاه شهید بهشتی؛

پول زیاد ادعا شده در شهرداری تهران و مشکلات تداومی پله های برقی+ این داستان متروی شهید بهشتی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه سال گذشته تمام پله‌های برقی‌های مترو در یک حرکت جهادی بعد از دو تا سه سال روغن‌کاری شده‌اند، گفت: بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و جمع‌بندی نظرات متخصصان کمیسیون سوانح تا این لحظه بیانگر آن است که نقص فنی در گیربکس دلیل حادثه پله برقی مترو ایستگاه شهید بهشتی است.
افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل جاده‌ای کالا
رییس سازمان راهداری:

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل جاده‌ای کالا

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نامه‌ای خطاب به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور اعلام کرد: ستاد تنظیم بازار در خصوص تعدیل نرخ جابجایی کالا در بخش حمل و نقل عمومی جاده با اعمال افزایش ۳۰ درصدی موافقت کرد.
صفر تا صد طرح ترافیک ۱۴۰۲ ، از هزینه تا جریمه و مسئولیت پذیری که وجود ندارد
طرح مسئله دار ترافیک سال ۱۴۰۲ ؛

صفر تا صد طرح ترافیک ۱۴۰۲ ، از هزینه تا جریمه و مسئولیت پذیری که وجود ندارد

بر طبق قانون اساسی کشور ،کلیه قوانین و مصوبات باید دارای انطباق با شرع بوده و هر قانون و مصوبه ای که انطباق با شرع را نداشته باشد، در چرخه برنامه ریزی و عقلانیت قرار نخواهد گرفت. سوال اینجاست که کدام شرع اجازه می دهد که طرحی سرتاسر مشکل دار را اجرا کنیم و جیب مردم را خالی نموده و بعد بگوییم برای سلامتی و راحتی خودتان است؟ اگر طرح ترافیک طرحی موثر است، چرا آمار روزهای آلوده تهران در حال افزایش است؟ میران درامد حاصل از این طرح چفدر است و به تفضیل در کجا هزینه می شود؟ چند درصد مدیران شهرداری و خانواده آنها طرح ترافیک دارند و کدام شرع و قانون این اجازه منحصر بودگی را به آنها داده است؟ چرا برای خروج از طرح ترافیک باید جریمه شویم؟چرا برای طرح ترافیک کریدور خروج تعریف نمی کنند؟ کدام شرع اجازه می دهد که دور خانه یک شهروند را خط بکشید و بگویید برای ورود و خروج باید هزینه بپردازی؟ آیا این مصداق سد منفعت و ممانعت از انتفاع محسوب نمی شود؟ کدام شرع و عقلی توصیه می کند که منشا آلودگی از خودروی دیزلی و تاکسی و موتورسیکلت باشد و شما سواری را نقره داغ کنید؟ کدام عقلی می گوید که وقتی حمل و نقل عمومی مشکل دارد با رویکرد حداکثری به طرح ترافیک و چاپیدن مردم بپردازیم و ... اگر مدیران شهرداری غیرت کاری دارند و ادعای حقانیت و تخصص می نمایند، به مناظره دعوتشان می کنیم. اگر نه که ، خودتان در خصوص این جماعت ، نظر بدهید.ما می گذاریم به حساب کم مایگی. شما را نمی دانیم.
آلودگی هوا قابل‌پیشگیری بود؟ چند جمله هم از هاشمی تشکری؟!
وقتی پیرمرد از اتوبوس جاماند؟

آلودگی هوا قابل‌پیشگیری بود؟ چند جمله هم از هاشمی تشکری؟!

سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران مدعی شده است که آلودگی هوای تهران قابل پیشگیری بود؟! بدون کمترین ملاحظه، از شخص ایشان پرسیده و مطالبه می نماییم که که وقتی در مسند قدرت بودگی و تاخت می زدی چند بار درباره طرح ترافیک و ضرورت اصلاح آن و خارج کردن این دکه از تامین منابع ناپایدار برای شهرداری ، هشدار دادیم؟چقدر گفتیم که با این طرح و اهداف پشت پرده ان ، نه تنها آلودگی کم نمی شود بلکه فاجعه هم ایجاد خواهد شد.اما شما فقط توسعه و بهسازی ناوگان را با پول نداشته در کانون توجه قرار دادید. آن روز اسمت چه بود آقای سید جعفر هاشمی تشکری! ایراد این مملکت آنجاست که مدیریت بجای شایسته سالاری عموما با باندبازی و محفل گرایی و رفاقت تغییر نموده و تعیین می شود و بالطبع این سبک انتخاب مدیریتی، هیچ نظارت موثری هم بر آنها نمی توان داشت. خوشحالیم که خوب می دانی از چه موضوعی و چه افرادی صحبت می کنیم. تا زمانی که با این فرمان کشور را اداره کنیم ، مشکلات پابرجا و تشدید شده تر خواهند بود. محض اطلاع حضرتعالی بیان می کنیم که با وجود ضعف بنیادین حوزه حمل و نقل عمومی، بازنگری در طرح ترافیک برای کاهش آلودی بواسطه استفاده از خودروهای شخصی، یک الزام است. این لکه ننک حدودا 50 ساله پول ساز برای شهرداری را کنار گذاشته و بازنگری اساسی در آن کنید. نیازی به دلسوزی امثال شما هم برای شهر تهران نداریم. عملکرد اثبات شده داری برادر.
توقف نوسازی تاکسی های فرسوده ؛ دود اختلاف خودروساز و «استاندارد» در چشم رانندگان و مردم
خودروی سورن تائید استاندارد نشد؛

توقف نوسازی تاکسی های فرسوده ؛ دود اختلاف خودروساز و «استاندارد» در چشم رانندگان و مردم

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: با وجود گذشت بیش از هشت ماه از سال، خودرو سمند سورن که برای جایگزینی ناوگان فرسوده تاکسیرانی معرفی شده، توسط سازمان ملی استاندارد برای شماره‌گذاری تایید نشده و این موضوع اعتراض گسترده تاکسیرانان و شهرداری‌های کشور را به دنبال داشته است و اسباب توقف کامل فرایند نوسازی را در حوزه تاکسیرانی موجب شده است.
توسعه موتور سیکلت برقی توسط شهرداری و ادعای کاهش آلودگی هوا! خط دوچرخه چی شد؟
"آسمان آبی" دوباره به تهران باز می‌گردد؟!

توسعه موتور سیکلت برقی توسط شهرداری و ادعای کاهش آلودگی هوا! خط دوچرخه چی شد؟

وقتی در بخشی بخواهد فسادی رخ دهد، یک بعد داستان سود فرد فساد کننده است و سردیگر داستان، از اولویت خارج کردن برنامه‌های اولویت دار و پرداختن به برنامه‌های حاشیه‌ای با هزاران ضرر بزرگ‌تر بعنوان پیامد اجرا. می‌گویند می‌خواهند برای کاهش آلودگی هوا به موتور سیکلت برقی بپردازند. چاشنی رفع آلودگی هوا و پایه سلامت به آن اضافه می‌کنند و ساندویچ آماده را به خورد شهروند می‌دهند. خیلی هم خوب، اما منافع چه کسانی در پشت پرده است؟ خط دوچرخه و هزینه‌های انجام شده برای آن چه شد؟ آیا از این حجم توجیه و سفسطه خسته نمی‌شوید؟ بخدا راه‌های بهتر و ساده تری برای نان درآوردن وجود دارد. بدون آنکه منافع ملی را هدف قرار دهیم.
امکان جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده وجود ندارد، فرسودگی ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی
دست اندازهای اجرای قانون هوای پاک؛

امکان جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده وجود ندارد، فرسودگی ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی

سردار محمد باقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری فراجا، در مورد قانون هوای پاک و نقش دستگاه‌ها در اجرای این قانون گفت: درحال حاضر در کل کشور ۲۵ میلیون انواع خودرو‌های پلاک گذاری شده وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در مرز فرسودگی قرار دارند.وی اضافه کرد: با محدود شدن واردات خودرو و عدم تصویب قوانین بازدارنده موضوع اسقاط خودرو‌های فرسوده در کشور رو به فراموشی است و با این وجود امکان اینکه بتوان جلوی تردد این خودرو‌ها را گرفت وجود ندارد.
ادعای شهرداری تهران در خصوص مذاکره با چینی‌ها برای اتصال متروی پردیس به کرج
با هدف کاهش بار ترافیکی بزرگراه همت؛

ادعای شهرداری تهران در خصوص مذاکره با چینی‌ها برای اتصال متروی پردیس به کرج

علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرده، قرار است، با هدف کاهش بار ترافیکی بزرگراه همت، رینگ شمالی تهران از طریق اتصال متروی پردیس به کرج ایجاد شود. به گفته او، این پروژه با مشارکت خارجی‌ها انجام خواهد شد و مذاکرات اولیه با چین انجام شده است. پروژه‌های بزرگ را در تهران آغاز کرده‌ایم، اما عمده تلاش خود را در حوزه حمل و نقل عمومی شامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو انجام می‌دهیم.
نظرات و گلایه ها
پرطرفدارترین