سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
ناعادلانه بودن تأثیر قطعی معدل در کنکور ؛

غولی که هر سال قوی‌تر می‌شود

کنکور انگار تصمیم ندارد دست از سر دانش‌آموزان این کشور بردارد؛ غول بزرگی که با وجود سال‌ها تلاش و ده‌ها وعده و وعید و حتی خیز بلند برای از میان برداشتنش، نه‌تنها ضعیف‌تر نشده که حتی جای پاهایش در نظام آموزشی را هم محکم‌تر کرده است؛ موجودی که مثل یک جادوگر پیر و بدجنس بر سر مدارس سایه انداخته و استعدادهای بسیاری از دانش‌آموزان را می‌کشد و هر سال با ترفندی جدید به میدان آموزش در کشور می‌آید و می‌داند که کسی را توان مقابله با او نیست. مثلا بیست و ششم شهریور‌ماه امسال بود که رئیس سازمان سنجش از تأثیر 30درصد از سوابق تحصیلی در کنکور خبر داد که 20درصد آن قطعی و 10درصد آن مثبت خواهد بود؛ موضوعی که باعث استرس شدید داوطلبان کنکور شد؛ نگرانی آنها بیشتر از تأثیر قطعی 20درصدی بود؛ تصمیمی که یک‌بار دیگر در کنکور سال‌های 93 و 94 هم اعمال شد و بسیاری از آنها به‌رغم داشتن تراز و رتبه بالا در کنکور متضرر شدند؛ چراکه معدل امتحانات نهایی خوبی نداشتند.
مشکلات دولت، گریبانگیر آموزش؛

بودجه آموزش، ناتوان در برابر بحران

درآغاز فصل مدارس، ناکافی بودن بودجه، آموزش و پرورش را با چالشی جدی روبه‌رو کرده است. آموزش‌ و پرورش به عنوان یکی از موتورهای اصلی توسعه پایدار با معضل کمبود بودجه دست و پنجه نرم می کند. دولت چگونه می‌تواند هم بودجه آموزشی را کاهش ندهد و هم به وظایف مصرح خود در قانون اساسی در مورد آموزش و پرورش عمل کند؟ چه راهکارهایی در این زمینه وجود دارد؟
استقرار روحانی در مدارس ایران؛

ابلاغ شیوه‌نامه «تأمین و استقرار روحانی در مدارس و مراکز آموزشی و تربیتی»

آیین‌نامه اجرایی« شیوه‌نامه تأمین و استقرار روحانی در مدارس و مراکز آموزشی و تربیتی" به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.
گفت‌وگو با خير مدرسه‌ساز ايراني ساکن کانادا؛

از کانادا تا روستايي نزديک چابهار

سال گذشته روزنامه «شرق» براي افتتاح چند مدرسه انجمن حامي در مناطق مرزي سيستان‌و‌بلوچستان همراه آنها شد تا روايتگر ساخت مدرسه به دست خيرين مدرسه‌ساز باشد. در‌ آن سفر محمد فتوت، خير ايراني مقيم کانادا که براي افتتاح مدرسه‌اي در کوفيزا، روستايي نزديک چابهار، به ايران آمده بود، تحت تأثير اصرار دختراني در روستاي گزمنزل در نزديکي مرز ايران و پاکستان قرار گرفت. آنها با اشک از خيرين دبيرستاني مي‌خواستند تا آنها را از ازدواج زودرس رها کنند.محمد فتوت، با باري سنگين از غم دختران گزمنزلي به کانادا بازگشت و پس از يک سال به قولش عمل کرد و هفته گذشته دبيرستان دخترانه چهارکلاسه گزمنزل براي دختران اين منطقه افتتاح شد.
معاون‌ابتدایی‌وزارت‌آموزش‌وپرورش:

وضعیت نامطلوب تهران در پوشش پیش دبستانی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، وضعیت استان تهران را در جذب و پوشش کودکان دوره پیش دبستانی نامطلوب بیان کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش:

202 مدرسه ابتدایی در کشور فقط یک دانش آموز دارند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی چالش ها در دوره ابتدایی گفت: اکنون حدود 180 هزار کلاس درس در دوره ابتدایی داریم که جمعیت دانش آموزی آن ها کمتر از 25 نفر است و 202 مدرسه با تنها یک دانش آموز اداره می شوند.
میر حمایت میرزاده:

محیا نشدن زیر ساخت های اجرای سند تحول بنیادین

میر حمایت میرزاده در خصوص چرایی عدم اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش گفت: در هر سند بالادستی مفاهیم کلی و کیفی نوشته می‌شود و پس از ایجاد ساختار در کشور قابلیت اجرا پیدا می‌کند.سند تحول بنیادین یک سند کیفی است و قضاوت در مورد اجرایی شدن یا نشدن آن اشتباه است.
وزیر آموزش و پرورش:

مطلوبیت نظام آموزش و پرورش هنوز رقم نخورده است

بطحائی گفت: در چهل سال اخیر بعد از پیروزی انقلاب تلاش‌های زیادی انجام شده تا تحول مورد انتظار را در آموزش و پرورش ایجاد کند. این تلاش‌ها دستاوردها و آثار مثبتی داشته اما هنوز نتوانسته آن توقع و مطلوبیت نظام آموزش و پرورش را برای جامعه رقم بزند
نماینده مردم همدان در مجلس:

خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بزرگترین خیانت است

نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه تفکر خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بزرگترین خیانت است گفت: سند تحول بنیادین مظلوم واقع شده است.وی با بیان اینکه کارگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور 5 تا 7 هزار نفر در 20 جلد تالیف شده است اظهار کرد: هر آنچه در این سند باید باشد توضیح داده شده و 16 تا 17 کتاب در زمینه اجرای آن داریم.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت؛

طرح معلم تمام‌وقت برداشت نادرستی است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: طرح معلم تمام‌وقت برداشت نادرستی از سند تحول بنیادین است.
گلایه از وضعیت معیشتی؛

مطالبات معلمان چیست؟

چندسالی است که معلمان از مشکلات آموزشی و معیشتی گلایه دارند، حجم زیادی از نارضایتی آنها به دلیل نادیده گرفتن مطالبات و خواسته‌هایشان از سوی مسئولان است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 19 :

52 هزاردانش‌آموز زیر چترسلامت

زمان زیادی از بازگشایی مدارس نمی‌گذرد و تب اجرای طرح‌های متعدد در سال تحصیلی جدید داغ است؛ از ساخت مدرسه گرفته تا برنامه‌های سلامت محور و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و... که اتفاقاً از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش‌آموزان و والدین آنهاست.
چانه‌زنی آموزش و پرورش و مجلس ؛

تاثیر سوابق تحصیلی در «کنکور»

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که سابقه تحصیلی در کنکور بی تاثیر شده و هیچ نقشی در پذیرش دانشجو نداشته باشد گفت: از ریاست مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان درخواست دارم اجازه ندهند این پیشنهاد مصوب شود.نویدادهم افزود: اکنون تعدادی از نمایندگان به دنبال این هستند که سابقه تحصیلی بی‌تاثیر شده و هیچ نقشی در پذیرش دانشجو نداشته باشد. این پیشنهاد مغایرت ۱۰۰ درصدی با روح قانون در سال ۹۲ دارد و باعث بی عدالتی آموزشی می شود، زیرا دانش آموزان مناطق محروم که دسترسی به مافیای کنکور ندارند و به کلاس‌های تست زنی نمی‌روند و متکی به کلاس‌های درس هستند، از این رقابت باز می‌مانند.
معاون وزیر آموزش و پرروش ؛

طرح معلم تمام وقت تا دو هفته دیگر ابلاغ می شود

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت : طرح معلم تمام وقت درحال نهایی شدن است و تا دو هفته دیگر ابلاغ می‌شود. این طرح به منظور حضور تمام وقت معلمان در مدرسه و استفاده از آنان و به صورت کاملا اختیاری است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در استودیو الفبا:

تشریح طرح معلم تمام‌وقت، لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان و قرارداد بیمه تکمیلی

در ادامه سلسله نشست‌های پاسخگویی استودیو الفبا، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به سه برنامه در دست اقدام و اجرای وزارت آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش در دوره‌های زمانی مختلف برنامه‌های خاصی دارد که باید در راستای برنامه‌های توسعه‌ای باشد.
معلمان غیردولتی دل خوش نباشند؛

جذب معلمان حق‌التدریسی تنها مشمول دولتی‌ها

در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه با خروج نیروهای بازنشسته و جایگزینی نیروهای جدید،‌ تا سال آینده تمامی معلمان حق‌التدریسی کشور جذب آموزش و پرورش می‌شوند که بنا به اظهارات یک مقام مسئول، اجرای این موضوع پس از گذر از روال قانونی و تصویب مصوبه آن، تنها مشمول معلمان دولتی حق‌التدریسی خواهد بود.
بشناسید و عمل کنید؛

راهکارهایی برای موفقیت دانش آموزان کم‌شنوا

این مطلب برای مطالعه معلمانی تهیه شده است که در کلاس‌شان دانش‌آموز کم شنوا حضور دارد.اطلاعات ارائه شده در این مجموعه با فرض اینکه کودکان مبتلا به کم شنوایی با شیوه آموزش تلفیقی (آموزش در کنار دانش‌آموزان شنوا) در مدارس عادی تحصیل می‌کنند فراهم آمده است.
بررسی بودجه سال آینده؛

وقتی سقف بودجه از کف هزینه‌ها کمتر شد

یک کارشناس مسائل آموزش‌وپرورش گفت:هر چند هنوز بودجه پیشنهادی آموزش‌وپرورش برای سال آینده به سازمان برنامه‌و بودجه ارائه نشده اما سقف‌گذاری تعیین شده باعث می‌شود این وزارتخانه در هزینه‌یابی اولیه فعالیت‌های خودبا محدودیت‌های مالی بسیار مواجه شود.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان؛

دانش آموزان ضعیف در کنار تیز هوشان وارد سمپاد شدند

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت که امسال دو دسته دانش آموز وارد مدارس سمپاد شدند؛ دسته اول دانش آموزان تیزهوش و دسته دوم دانش آموزان با سطح هوشی متوسط و ضعیف.
احتمال مافیای خریدوفروش نُمره؛

چرا زور وزیر به مافیای کنکور نمی‌رسد؟

سیدمحمد بطحایی از همان روزهای اول حضورش در سمت وزیر آموزش‌وپرورش با فریاد «نه به کنکور» و «نه به آزمون تیزهوشان» خیلی زود توانست در میان والدین دانش‌آموزان و حتی خود دانش‌آموزان جای خود را باز کند و صحبت‌هایش نُقل زبان خانواده‌های ایرانی شود اما طولی نکشید با ناامیدی اعلام می‌کند که «زورمان به مافیای کنکور نمی‌رسد». دلیل این موضوع به زعم بسیاری از کارشناسان، شعاری‌بودن و نداشتن برنامه مشخص و ازپیش‌ پژوهش‌شده برای این اقدام مهم بود.
صفحه  از ۱۵۱
نظرات و گلایه ها