سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
رونق ثبت نام کلاس های تابستانی ؛

تابستان داغ و مهارت‌آموزی دانش آموزان

تابستان داغ فرا رسیده است. در این روزها بسیاری از والدین به فکر ثبت نام فرزندشان در کلاس‌های تابستانی هستند تا از هدر رفتن وقت او جلوگیری کنند. در این میان برخی از خانواده‌ها افراط و برخی دیگر تفریط در بهره‌برداری از اوقات فراغت فرزندانشان می‌کنند. این در حالی است که تعطیلات تابستان برای دانش آموزان فرصتی مناسب برای تفریح، بازی و کسب مهارت‌های مختلفی است که در طول سال تحصیلی شاید نتوان نسبت به یادگیری آنها اقدامات مناسب انجام داد.
مائورو دلمبریجو و سلیمان پاک سرشت امضا کردند؛

همکاری ایران و سوئیس در زمینه مشاغل سبز و اطلاعات بازار کار

در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوئیس ، سلیمان پاک سرشت معاون وزیر کار کشورمان و مائورو دلمبریجو معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار پاک سرشت ضمن معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تشریح ساختار و ظرفیت‌های آموزشی آن به تدوین طرح اصلاح نظام آموزش‌های مهارتی در ایران اشاره و بر نقش توسعه راهبردی در حوزه آموزش‌های مهارتی تاکید کرد.
ارتباط میان مدرسه و دنیای کار؛

حلقه مفقوده آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای

ارتباط میان کار و آموزش جزء بزرگ‌ترین مسئله‌هایی است که از اولین سال‌های توسعه صنعتی در آمریکا و اروپا وجود داشته است و تاکنون هم ادامه دارد. در طول دهه‌های اخیر، متناسب با شرایط اقتصادی، راهکارهای مختلفی برای برقراری این ارتباط ابداع شده است. این موضوع فقط به کشورهای توسعه‌یافته تعلق ندارد بلکه به‌عنوان چالش اصلی نظام‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای در کشورهای در حال توسعه نیز هست؛ زیرا پاسخ‌گویی به نیازهای محیط کار از دغدغه‌های اساسی همه نظام‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای است.
آنچه باید بدانیم؛

هفت باور غلط درباره یادگیری زبان دوم

باورهای غلط درباره هر چیزی فراوان است. مشکل اما وقتی است که تصورات غلط به هر دلیلی رایج می شوند. آن جاست که ممکن است یک پندار نادرست اما متداول، جلوی پیشرفت فردی و اجتماعی را بگیرد و حتی تهدیدی برای آموزش و سلامت فرد یا جامعه باشد. زبان آموزی هم از این باورها بی نصیب نمانده است. به گزارش فرادید در این مقاله، هشت باور نادرست و مشهور زبان آموزی را مرور می کنیم.
علی حسینی:

فناوری‌ها، تمرکزگرایی در آموزش را شکست داده‌اند

آموزش‌وپرورش از یک طرف باید مهارت‌های جدید مورد نیاز در عصر اطلاعات را به دانش‌آموزان آموزش دهد و از طرف دیگر باید ابزارها و فناوری جدید را در خدمت آموزش به کار گیرد و بالاتر از همه اینها باید به ‌اصلاح فرایندها و مهندسی مجدد سازمان خود متناسب با عصر اطلاعات بپردازد. در همین ارتباط گفت‌وگو با علی حسینی، معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش را بخوانید.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد:

اعلام نتایج آزمون اشتغال‌پذیری سربازان وظیفه/۴۰ درصد متقاضیان در مرحله اول پذیرفته شدند

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه نتایج آزمون اشتغال‌پذیری سربازان وظیفه تا عصر امروز اعلام می‌شود از پذیرفته شدن ۴۰ درصد از متقاضیان در مرحله اول خبر داد.
معاون وزیر کار خبر داد؛

3 راهبرد جدید مهارت‌آموزی

معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد : آموزش‌های هدفمند، فعالانه واثربخش ۳استراتژی جدید سازمان در ارائه آموزش‌های مهارتی هستند.
صالحی عمران خبر داد؛

رتبه وحشتناک ایران در شاخص ارتباط آموزش با اشتغال / از بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۳۰ را داریم

سرپرست دانشگاه فنی حرفه‌ای گفت: ایران رتبه وحشتناکی در بحث ارتباط آموزش با اشتغال و مشارکت اقتصادی دارد. از بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۳۰ را به دست آورده ایم!
جای خالی مهارت؛

غفلت از آموزش فنی و حرفه‌ای در بودجه 97

بررسی لایحه بودجه 97نشان می‌دهد گرچه اشتغال یکی از محورهای اصلی این لایحه عنوان شده اما یکی از اصلی‌ترین چالش‌های بازار کار یعنی مهارت آموزی به نیروهای کار، مورد توجه جدی قرار نگرفته است.
گزارشی از یک پیش دبستانی؛

الگوی کارآفرینی کودکان ایرانی کجاست؟

چندی پیش با معلم خلاق و مبتکر یک پیش دبستانی حرف می‌زدم. ما عموماً این تیپ آدم‌ها را جدی نمی‌گیریم به هزار و یک دلیل و فکر نمی‌کنیم یک معلم پیش‌دبستانی تا چه اندازه می‌تواند مهم باشد، در حالی که کودکان خود را در بهترین سال‌های آموزش زیردست چنین معلمانی می‌سپاریم اما تصور نمی‌کنیم ذهنیت، باورها و روش‌های تدریس آن ها می‌تواند آینده آموزشی و طرز فکر فرزندان ما را شکل دهد.
فاصله معنادار ایران؛

مقایسه هزینه‌کرد هفت کشور برای مهارت‌آموزی

مقایسه هزینه کرد دولت ایران و ۶ کشور در بخش مهارت آموزی به عنوان مهمترین اصل ورود به بازار کار، از فاصله معنادار سرمایه گذاری ایران به ازای هر مهارت آموز حکایت دارد.
عبدالجلیل کریم‌پور:

دانش آموز، درس زندگی را کجا باید بیاموزد؟!

در زمانه‌ای که افراد درگیر تکنولوژی‌های متعدد هستند و هر کس براساس میزان درک خود از موقعیت می‌تواند از آن بهره‌برداری کند، به این واقعیت تلخ می‌اندیشم که ما برای آگاهی بخشی دانش‌آموزمان چه کرده‌ایم؟
عضو هیئت رئیسه مجلس:

نظام آموزشی کشور تناسبی با نیاز بازار کار ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نظام آموزشی کشور تناسبی با نیاز بازار کار ندارد و باید در این زمینه مسئولان، متولیان امر و برنامه‌ریزان چاره‌اندیشی کنند.
زمان را از دست ندهیم؛

شتاب دهی به استارت آپ ها

«استارت آپ» چند سالی می شود که در ایران نیز رونق پیدا کرده است. برگزاری رویدادهای مختلف و گردهمایی های متعدد در طول سال های گذشته کمک کرده تا همزمان با دیگر کشورها، کاربران ایرانی نیز در تب و تاب استارت آپ راه انداختن قرار بگیرند.
مایه افتخار پدر حتی از خودش هم می ترسد!

فقدان آموزش مهارت های زندگی در آموزش و پرورش

من شاگرد اول کلاس و در " کلاس زندگی " شاگرد آخرم !
معاون پژوهش وزارت صنعت؛

برنامه وزارت صنعت برای دانشجویان کارشناسی

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه این وزارتخانه برای فراهم کردن مقدمات کارآموزی ۵۰۰ هزار دانشجوی دارای مدرک کارشناسی آموزش عالی، خبر داد.
وزیرآموزش و پرورش اعلام کرد؛

لزوم تقویت مهارت های زندگی در مدارس

وزیر آموزش و پرورش که از شیوه آموزش در مدارس رضایت ندارد اعلام کرده که ۵۰۰ برنامه مهارتی در دستور کار دارند و دانش آموزان با تجهیزات اندک می توانند وارد حوزه مهارت آموزی شوند.
قرائتی تاکید کرد؛

طرح تحول کافی نیست، باید مرد تحول داشته باشیم

رییس ستاد اقامه نماز کشور در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: باید دانشجویان را در حل مسائل کشور مشارکت دهیم.
فلاحتی اظهارکرد:

جای خالی مهارت‌آموزی به محصلان از مدرسه تا دانشگاه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دلیل گذراندن دروس تئوری از مهارت لازم برای ورود به بازار کار برخودار نیستند .
حسن طالب زاده:

پژوهش و سرگردانی مدیریتی در مدارس

پژوهش یکی از نیازهای اساسی در امر توسعه هر جامعه و سازمانی محسوب می شود و پژوهش چه از نوع مرسوم دانشگاهی اعم از اقدام پژوهی و یا سازمانی، به دنبال یافتن مساله اساسی و ارائه راهکار برای حل آن است.
صفحه  از ۴
نظرات و گلایه ها