سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
نماینده اردکان در مجلس:

حرفه آموزی جوانان نقش موثری در توسعه و رفاه اجتماعی دارد

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش بهره وری بخش های مختلف جامعه در توسعه و رفاه اجتماعی، گفت: آموزش و افزایش مهارت آموزی جوانان نقش مهم و موثری در دستیابی به اهداف مورد نظر ایفا می کند.
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

اجرای طرح ایران مهارت در 10 درصد مدارس متوسطه سراسر کشور

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ایران مهارت امسال در 10 درصد مدارس متوسطه سراسر کشور اجرایی می‌شود.
شریعتی‌نیاسر:

الزام دانشگاه‌ها به اجرای طرح «ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری دانشجویان»

معاون آموزشی وزیر علوم از تأکید و توجه وزارت علوم به ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری دانشجویان دوره کارشناسی خبر داد.
رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور؛

کمبود بودجه برای آموزش متقاضیان فنی و حرفه ای

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با بیان اینکه کل بودجه امسال سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور 400 میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال متقاضیان برای آموزش در زمینه های مختلف، امکانات و بودجه موجود پاسخگوی این افراد نیست.
افزایش شدید هزینه آزمون آیلتس؛

وزارت علوم دلار 12000 تومانی به رسمیت شناخت

هزینه آزمون آیلتس در ایران به طور ناگهانی با 267 درصد افزایش به 2.795.000 تومان رسید.
یادگیری زبان دوم؛

لزوم نوآوری در شیوه تدریس زبان انگلیسی آموزشگاه‌ها

یادگیری زبان دوم برای خیلی‌ها امری پیچیده است و این تصور ناشی از تجربیاتی است که افراد از دوره‌های آموزشی که گذرانده‌اند و کسب کرده‌اند. در این مقاله به بررسی شیوه‌های مدرن آموزش زبان انگلیسی پرداخته می‌شود و به این سوال که کدام سیستم آموزشی در ایران بهترین متد را اجرا کرده است، پاسخ داده خواهد شد.
علی زرفشان اعلام کرد؛

طرح ایران مهارت در مدارس متوسطه اول اجرا می شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ایران مهارت با پوشش 10 درصدی جمعیت دانش آموزان متوسطه اول در سال تحصیلی 98 - 97 اجرا می شود.
معاون آموزشی وزارت علوم تشریح کرد؛

برنامه وزارت علوم برای ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت‌آموزی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: برنامه وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است .
مدیرکل دفتر کاردانش آموزش و پرورش:

در سال 2019 روسیه میزبان برگزاری مسابقات جهانی مهارتی است

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش بر استفاده و توجه به هوش چندگانه دانش‌آموزان در جهت شناسایی استعدادهای برتر آنان تاکید کرد.
رونق ثبت نام کلاس های تابستانی ؛

تابستان داغ و مهارت‌آموزی دانش آموزان

تابستان داغ فرا رسیده است. در این روزها بسیاری از والدین به فکر ثبت نام فرزندشان در کلاس‌های تابستانی هستند تا از هدر رفتن وقت او جلوگیری کنند. در این میان برخی از خانواده‌ها افراط و برخی دیگر تفریط در بهره‌برداری از اوقات فراغت فرزندانشان می‌کنند. این در حالی است که تعطیلات تابستان برای دانش آموزان فرصتی مناسب برای تفریح، بازی و کسب مهارت‌های مختلفی است که در طول سال تحصیلی شاید نتوان نسبت به یادگیری آنها اقدامات مناسب انجام داد.
مائورو دلمبریجو و سلیمان پاک سرشت امضا کردند؛

همکاری ایران و سوئیس در زمینه مشاغل سبز و اطلاعات بازار کار

در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوئیس ، سلیمان پاک سرشت معاون وزیر کار کشورمان و مائورو دلمبریجو معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار پاک سرشت ضمن معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تشریح ساختار و ظرفیت‌های آموزشی آن به تدوین طرح اصلاح نظام آموزش‌های مهارتی در ایران اشاره و بر نقش توسعه راهبردی در حوزه آموزش‌های مهارتی تاکید کرد.
ارتباط میان مدرسه و دنیای کار؛

حلقه مفقوده آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای

ارتباط میان کار و آموزش جزء بزرگ‌ترین مسئله‌هایی است که از اولین سال‌های توسعه صنعتی در آمریکا و اروپا وجود داشته است و تاکنون هم ادامه دارد. در طول دهه‌های اخیر، متناسب با شرایط اقتصادی، راهکارهای مختلفی برای برقراری این ارتباط ابداع شده است. این موضوع فقط به کشورهای توسعه‌یافته تعلق ندارد بلکه به‌عنوان چالش اصلی نظام‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای در کشورهای در حال توسعه نیز هست؛ زیرا پاسخ‌گویی به نیازهای محیط کار از دغدغه‌های اساسی همه نظام‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای است.
آنچه باید بدانیم؛

هفت باور غلط درباره یادگیری زبان دوم

باورهای غلط درباره هر چیزی فراوان است. مشکل اما وقتی است که تصورات غلط به هر دلیلی رایج می شوند. آن جاست که ممکن است یک پندار نادرست اما متداول، جلوی پیشرفت فردی و اجتماعی را بگیرد و حتی تهدیدی برای آموزش و سلامت فرد یا جامعه باشد. زبان آموزی هم از این باورها بی نصیب نمانده است. به گزارش فرادید در این مقاله، هشت باور نادرست و مشهور زبان آموزی را مرور می کنیم.
علی حسینی:

فناوری‌ها، تمرکزگرایی در آموزش را شکست داده‌اند

آموزش‌وپرورش از یک طرف باید مهارت‌های جدید مورد نیاز در عصر اطلاعات را به دانش‌آموزان آموزش دهد و از طرف دیگر باید ابزارها و فناوری جدید را در خدمت آموزش به کار گیرد و بالاتر از همه اینها باید به ‌اصلاح فرایندها و مهندسی مجدد سازمان خود متناسب با عصر اطلاعات بپردازد. در همین ارتباط گفت‌وگو با علی حسینی، معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش را بخوانید.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد:

اعلام نتایج آزمون اشتغال‌پذیری سربازان وظیفه/۴۰ درصد متقاضیان در مرحله اول پذیرفته شدند

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه نتایج آزمون اشتغال‌پذیری سربازان وظیفه تا عصر امروز اعلام می‌شود از پذیرفته شدن ۴۰ درصد از متقاضیان در مرحله اول خبر داد.
معاون وزیر کار خبر داد؛

3 راهبرد جدید مهارت‌آموزی

معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد : آموزش‌های هدفمند، فعالانه واثربخش ۳استراتژی جدید سازمان در ارائه آموزش‌های مهارتی هستند.
صالحی عمران خبر داد؛

رتبه وحشتناک ایران در شاخص ارتباط آموزش با اشتغال / از بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۳۰ را داریم

سرپرست دانشگاه فنی حرفه‌ای گفت: ایران رتبه وحشتناکی در بحث ارتباط آموزش با اشتغال و مشارکت اقتصادی دارد. از بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۳۰ را به دست آورده ایم!
جای خالی مهارت؛

غفلت از آموزش فنی و حرفه‌ای در بودجه 97

بررسی لایحه بودجه 97نشان می‌دهد گرچه اشتغال یکی از محورهای اصلی این لایحه عنوان شده اما یکی از اصلی‌ترین چالش‌های بازار کار یعنی مهارت آموزی به نیروهای کار، مورد توجه جدی قرار نگرفته است.
گزارشی از یک پیش دبستانی؛

الگوی کارآفرینی کودکان ایرانی کجاست؟

چندی پیش با معلم خلاق و مبتکر یک پیش دبستانی حرف می‌زدم. ما عموماً این تیپ آدم‌ها را جدی نمی‌گیریم به هزار و یک دلیل و فکر نمی‌کنیم یک معلم پیش‌دبستانی تا چه اندازه می‌تواند مهم باشد، در حالی که کودکان خود را در بهترین سال‌های آموزش زیردست چنین معلمانی می‌سپاریم اما تصور نمی‌کنیم ذهنیت، باورها و روش‌های تدریس آن ها می‌تواند آینده آموزشی و طرز فکر فرزندان ما را شکل دهد.
فاصله معنادار ایران؛

مقایسه هزینه‌کرد هفت کشور برای مهارت‌آموزی

مقایسه هزینه کرد دولت ایران و ۶ کشور در بخش مهارت آموزی به عنوان مهمترین اصل ورود به بازار کار، از فاصله معنادار سرمایه گذاری ایران به ازای هر مهارت آموز حکایت دارد.
صفحه  از ۴
نظرات و گلایه ها