سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
اصلاح محتوا و متن كتاب‌هاي درسي؛

چرا كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان را براي فردا تربيت نمي‌كنند؟

«كتاب‌هاي درسي ما، دانش‌آموزان را براي ديروز تربيت مي‌كنند» اين سخن رييس‌جمهور در انتقاد از محتواي كتب درسي بود كه در نخستين روز سال تحصيلي تيتر بسياري از رسانه‌ها شد؛
سپیده کاوه /کارشناس مسائل زنان؛

ارتقای اثربخشی در کتب درسی

با داشتن تمرکز بر راه‌های بهبود آموزش‌های دختران در مدارس موارد زیر می‌توانند دستیابی به این هدف را هموار سازند: اول رفع نابرابری‌های جنسیتی در دسترسی به امکانات آموزشی و گسترش کمی و کیفی امکانات آموزشی برای دختران و پسران به‌صورت یکسان و دوم بازنگری محتوای کتب درسی و لزوم افزودن بار آموزش مهارت‌های اجتماعی و به‌صورت خاص توجه به توانمندسازی و الگوسازی برای دختران.
آموزش و پرورش پاسخگو باشد؛

ایرادات محتوایی در کتب درسی مهلک است

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به برخی ایرادات محتوایی اخیر در کتب درسی دانش آموزان گفت: این اشکالات، مهلک و غیر قابل توجیه است و مسئولان باید پاسخگو باشند.
نگاهی به کژکارکردهای دارالفنون؛

نهادی که از ما نبود

آموزش در ایران اگرچه سنتی دیرپا و عمدتا برخاسته از علوم دینی بود، اما بسیاری سرآغاز آموزش به شیوه نوین را در اصلاحات امیرکبیر و تاسیس دارالفنون جست‌وجو می‌کنند.
محتوای کتاب ها درسی؛

کتاب‌های درسی و جاخالی‌دادن به منتقدان

سخنان رئیس‌جمهور در نقد کتاب‌های درسی در آغازین روز سال آموزشی زمینه گفت‌وگوهای گسترده‌ای دراین‌باره را فراهم کرد و جامعه را به‌درستی و بیش از گذشته به درونمایه‌های آموزشی حساس کرد.
گاف در کتاب درسی؛

داستان «زال و سیمرغ» را «زاغ و سیمرغ» نوشته‌اند.

داستان «زال و سیمرغ» را «زاغ و سیمرغ» نوشته‌اند. شاید خیال کرده‌اند چون سیمرغ پرنده است با زاغ بیشتر ارتباط دارد تا با زال
گزارش تصویری؛

تحریف نام خلیج فارس در کتاب عراقی ها

تحریف نام خلیج فارس در کتاب عراقی های ساکن مشهد !
محتوای آموزشی به درد بخور! ؛

سیر تحول پرچم کشورها در كتب مدارس ابتدايى ژاپن

كودكان ژاپنى سير تحول پرچم ايران را ميدانند، در حالى كه در ايران نه تنها كودكان، بلكه بزرگترها…
محتوای آموزشی؛

بازنگري در محتواي كتب درسي

چه بخواهيم و چه نخواهيم آموزش اصلي‌ترين عامل ارتقا وپيشرفت جوامع را سبب می‌شود و هر دولتي كه بر روي كمال و تعالي نظام تعليم و تربيت خود سرمايه‌گذاري نمود، توانست در عرصه‌ جهاني در حوزه‌هاي مختلف سياسي،اقتصادي و اجتماعي به سامان فرهنگ‌سازي نمايد.
توجه به جایگاه نیروی انسانی؛

متخصص " جهت دهنده " یا نابود شونده و نقش کیفیت در خروجی های نظام آموزشی کشور

بدون تردید همه کشورهای مترقی جهان جهت نیل به توسعه پایدار، جایگاه نیروی انسانی را بسیار ویِژه تر از سایر مولفه ها می دانند. نیروی انسانی که چنانچه علاوه بر مهارت از تخصص های آکادمیک نیز برخوردار باشد
انواع سواد از دیدگاه یونسکو؛

تعریف سواد از نظر سازمان ملل متحد

با توجه به تغییرات اساسی در امر اطلاع رسانی و یادگیری یونسکو دسته بندی جدیدی از انواع سواد را منتشر کرده که در زمان کنونی توجه به هریک از آنها بسیار ضروری است.
محتوای قدیمی کتب درسی؛

چرا کتب درسی دانش‌آموزان را برای ورود به بازار کار آماده نمی‌کنند؟

زنگ مهر امسال با طرح این انتقاد از سوی رئیس جمهور که «کتاب‌های درسی ما دانش‌آموز را به جای تربیت برای فردا، برای دیروز تربیت می‌کند» به صدا در آمد.
معاون متوسطه دفتر تالیف کتاب‌های درس:

فرهنگ اهدای عضو در کتاب‌های درسی

معاون متوسطه دفتر تالیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری عنوان کرد: از امسال، مباحث مربوط به فرهنگ‌سازی اهدای عضو به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم افزوده شده است.
ضعف جذابیت کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان؛

این کتاب‌ها فقط به درد ورق زدن می‌خورند!

چندی پیش رئیس جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید از محتوای کتب درسی انتقاد کرد. حسن روحانی گفت: «کتاب‌های درسی ما دانش‌آموز را به جای تربیت برای فردا، برای دیروز تربیت می‌کند. وقتی امروز کتاب‌های درسی را باز می‌کنیم غیر از عوض شدن جلد، فونت، عکس و تغییر بعضی عبارت‌ها نسبت به زمانی که ما درس می‌خواندیم تغییر چندانی نکرده است.»
مهدی فتحی :

آیا می ترسیم که حقوق شهروندی را آموزش دهیم ؟

آیا می ترسیم که حقوق شهروندی را آموزش دهیم ؟ چرا به کودکان‌مان نحوه و چگونگی نقد کردنِ صحیح را نمی‌آموزیم ؟
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش :

برنامه ای برای آموزش زبان های خارجی در دوره ابتدایی نداریم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: معاونت ابتدایی برنامه و تصمیم خاصی در رابطه با شروع آموزش زبان های خارجی از این دوره ندارد اما نظرات خود را با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و شورای عالی آموزش و پرورش در میان می گذارد.
پژوهشگر حوزوی مطرح کرد؛

۵ گام مؤثر در بومی سازی علوم و ایجاد استقلال علمی در کشور

حجت‌الاسلام مرتضوی هشترودی یکی از آسیب های رشد افراد با علوم غربی را این گونه توصیف کرد: هنگامی که انسان نظام فکری خود را از شرق و غرب بگیرد، به یقین هویت و اصالت خود را از دست خواهد داد.
در کتاب مطالعات اجتماعی پایه‌ی ششم؛

انتشار نقشه جعلی اتصال فارس به خلیج‌فارس

نقشه جعلی و اتصال استان فارس به خلیج‌فارس در کتاب مطالعات اجتماعی پایه‌ی ششم، ص ٣٨ منتشر شد.

دانستنی‌های کاربردی برای موفقیت در دانشگاه منتشر شد

کتابچه دانستنی‌های کاربردی برای موفقیت در دانشگاه توسط مرکز مشاوره دانشگاه تهران و با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان چاپ شد .
فاطمه سعیدی:

شرایط تغییر محتوای کتب درسی فراهم است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است هم‌اینک شرایط برای تغییرات اساسی در محتوای کتب درسی فراهم است.
صفحه  از ۵
نظرات و گلایه ها