سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
قطب‌های علمی همچون بذری رها شده در باد هستند
قطب علمی در دانشگاه ها؛

قطب‌های علمی همچون بذری رها شده در باد هستند

عملکرد ضعیف قطب‌های علمی موجب شد تا با مدیر قطب علمی مهندسی سیستم‌های سلامت دانشگاه تربیت مدرس به گفتگو بپردازیم و از چالش‌هایی که قطب‌های علمی با آن رو به رو هستند، آگاه شویم.
دل نوشته‌ای از دکتر خاوندکار در سوگ دکتر قره یاضی
تسلیت؛

دل نوشته‌ای از دکتر خاوندکار در سوگ دکتر قره یاضی

مرگ چنین مردی، ساده نیست مردی سرشار از تجربه، داستان بلندی از وقار، توانایی، سادگی و مدارا که خیلی آرزو‌ها برای روزگاری سرشار از دانش و نیکویی داشت و خیلی مسئولیت‌ها به ویژه مدیریت انجمن علمی ایمنی زیستی و عضویت هیات مدیره شورای انجمن‌های علمی کشور به گردن او بود و همواره بر دانایی، آموزش جامعه و حقوق فرودستان تاکید داشت.
چرخه معیوب تبدیل علم به تولید
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای:

چرخه معیوب تبدیل علم به تولید

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: متاسفانه هنوز در کشور نتوانسته‌ایم علم را وارد چرخه تولید کنیم و برای تبدیل علم به محصول مشکل داریم.
درک کاربرد رشته‌های دانشگاهی با کمک انجمن‌های‌علمی
دبیر انجمن‌ علمی روان‌شناسی دانشگاه شاهد؛

درک کاربرد رشته‌های دانشگاهی با کمک انجمن‌های‌علمی

وحید ولدی گفت: انجمن‌ علمی روان‌شناسی دانشگاه ‌شاهد چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است؛ اما تا سال گذشته اقدامات آن ماهیت علمی نداشت بنابراین با آغاز کار اعضای جدید علمی شدن برنامه‌ها و فعالیت‌ها در دستور کار قرار گرفت.
نتیجه پژوهش انجمن علمی مددکاری ایران درباره کرونا اعلام شد
میزان آگاهی مردم از ویروس کرونا ؛

نتیجه پژوهش انجمن علمی مددکاری ایران درباره کرونا اعلام شد

هفته گذشته پژوهشی در زمینه بیماری کرونا به صورت یک پرسشنامه جامع از طرف اعضای هیئت علمی انجمن علمی مددکاری ایران در فضای مجازی و بین مردم توزیع شد که حدود چهار هزار نفر از استان‌های ایران به سوالات این پرسشنامه پاسخ دادند که نتایج آن طی نامه‌ای در اختیار وزیر بهداشت و درمان و دیگر مسئولان قرار گرفت
زنان الگوهای موفق ساده‌سازی علم و فناوری هستند
یک بانوی نخبه:

زنان الگوهای موفق ساده‌سازی علم و فناوری هستند

فرانک کبیری با تشریح موفقیت خود در رویداد کرسی یونسکو در ترویج علم افزود: فراخوان شرکت در این رویداد علمی از حدود یک ماه گذشته آغاز شد و در همین خصوص دستاوردها و فعالیت‌هایی که در حوزه گسترش علم و ساده‌سازی مفاهیم آن تاکنون انجام داده بودم را به دبیرخانه این رویداد علمی ارسال کردم.
آغاز به کار انجمن کارآفرینی و نوآوری ایران در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
روابط عمومی دانشگاه تهران؛

آغاز به کار انجمن کارآفرینی و نوآوری ایران در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از دانشکده کارآفرینی، با موافقت و تصویب دکتر محمد جلالی، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، انجمن کارآفرینی و نوآوری ایران فعالیت‌های خود را در این دانشکده آغاز کرد.
وزارت علوم پاسخ خوبی به نیازهای مهندسی و عمرانی کشور نداده است
رئیس هیئت مدیره انجمن ژئوتکنیک

وزارت علوم پاسخ خوبی به نیازهای مهندسی و عمرانی کشور نداده است

رئیس هیئت مدیره انجمن ژئوتکنیک ایران گفت: تقریبا ۷۰ درصد شرکت‌های ساختمانی وضعیت خوبی از نظر مالی ندارند. وزارت علوم پاسخ خوبی به نیازهای مهندسی و عمرانی کشور نداده است و فقط به دنبال دادن مدرک به دانشجویان است. بهروز گتمیری در چهارمین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران که صبح امروز در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور (دانشگاه شهید بهشتی) برگزار شد، اظهار کرد: در دوران گذار حرفه‌ای در حال زندگی هستیم. سازمان‌ برنامه و بودجه گروه‌های تخصصی عمرانی را به صورت پیمانکار و بخشی را به صورت مشاور تایید صلاحیت کرده‌اند.وی افزود: شرکت‌های ساختمانی پس از تحریم بیگانگان، دچار رکود شدند و باید با استفاده از توان داخلی دانشگاهیان کشور این شرکت‌ها را نوپا کنیم.
دغدغه انجمن علمی دانشجویی باید تولید علم و توسعه باشد
یک دبیر انجمن علمی دانشجویان عنوان کرد؛

دغدغه انجمن علمی دانشجویی باید تولید علم و توسعه باشد

دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی مواد دانشگاه یاسوج گفت: دغدغه انجمن علمی دانشجویی باید تولید علم و توسعه آن باشد و انجمن‌ها می‌تواند به نبوغ استعدادهای دانشجویان کمک کند. هادی دیارگر با اشاره به اینکه دغدغه انجمن علمی دانشجویی، تولید علم و توسعه آن توسط دانشجویان باید باشد، اظهار کرد: ما می‌خواهیم با برگزاری دوره‌ها، بازدیدها و بسیاری از فعالیت‌های دیگر جهت کسب علم و تجربه مورد نیاز برای دانشجویان، کمکی درخصوص نبوغ استعدادهای دانشجویان کرده تا نتیجه آن را در آینده‌ای نه چندان دور با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی در زمینه تخصصی رشته مهندسی مواد ببینیم و در راستای تولید علم و توسعه آن قدمی برداشته باشیم.
رونق مطالبه‌گری علمی میان دانشجویان کشور
۲۰ سال پس از تاسیس انجمن‌های علمی در وزارت علوم؛

رونق مطالبه‌گری علمی میان دانشجویان کشور

تشکیل انجمن‌های علمی مغز و شناخت در دانشگاه‌های کشور یکی از اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی است تا به واسطه آن شاهد ارتقا و ترویج حوزه شناختی میان دانشجویان باشیم.
سهم ۱۲.۵ درصدی شیمی در تولید علم ایران
دبیر انجمن شیمی ایران اعلام کرد:

سهم ۱۲.۵ درصدی شیمی در تولید علم ایران

دکتر زلفی گل گفت: ۱۲.۵ درصد تولید علم در کشور مربوط به علم شیمی می باشد که رشته شیمی فیزیک به لحاظ تعداد، در صدر بوده و نکته مهم این است که ما باید پروژه های کاربردی را بیشترجدی بگیریم تا در زمینه تولید محصول و ایجاد اشتغال، کار های اساسی صورت بگیرد.
دژعلمی آلمان ها
انجمن ماکس پلانک؛

دژعلمی آلمان ها

متن حاضر با رویکردی تاریخی - تطبیقی قصد تشریح تجارب یکی از قویترین انجمن های علمی مطرح در کشور آلمان بنام انجمن ماکس پلانک را دارد. نویسنده با زبانی نسبتا ساده اقدام به تشریح سیر تاریخی شکل گیری این انجمن ، ساختار ، تحولات ، شیوه تامین منابع مالی ، حوزه های فعالیتی انجمن و مواردی همانند کرده است.
شبکه مدیریت نوآوری ایران افتتاح شد
در صندوق نوآوری و شکوفایی؛

شبکه مدیریت نوآوری ایران افتتاح شد

شبکه مدیریت نوآوری ایران با ماموریت توسعه اکوسیستم نوآوری در بخش خصوصی ایران در راستای اقتصاد دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.
طرح آمایش آموزش عالی در مجموعه نظام‌های دانشگاهی با جدیت دنبال می‌شود
معاون وزیر علوم:

طرح آمایش آموزش عالی در مجموعه نظام‌های دانشگاهی با جدیت دنبال می‌شود

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شکل‌گیری طرح آمایش آموزش عالی، عنوان کرد: در قالب این طرح سه هدف عمده کنترل کمی، ارتقای کیفی و اقتدار و هماهنگی در مجموعه نظام‌های دانشگاهی با جدیت دنبال می‌شود
برای تحقق اهداف آموزش 2030 مشارکت بخش های مختلف جامعه مدنی ضروری است
وزیر علوم:

برای تحقق اهداف آموزش 2030 مشارکت بخش های مختلف جامعه مدنی ضروری است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آموزش نقش اصلی و محوری در تحقق اهداف توسعه پایدار آینده دارد، افزود: برای تحقق اهداف آموزش 2030 باید زمینه مشارکت بخش های مختلف جامعه مدنی در حمایت و تامین اعتبار فعالیت های آموزشی فراهم شود.
۱
نظرات و گلایه ها
پرطرفدارترین