پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
pic
بیست و پنجمین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی:
حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاوردهای امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
بیست و پنجمین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی به میزبانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت هم‌افزایی و هم‌دلی تمامی دستگاه‌های اجرایی در انعکاس و بازتاب امیدآفرینانه‌ دستاوردهای دانش‌بنیان کشور ادامه داد: سهم مستقیم معاونت علمی در تمامی دستاوردهای علمی و فناورانه کشور را کم تر از ۱۰ درصد می دانم و معتقدم تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرایی کشور، سهمی قابل توجه و نقشی عملیاتی و میدانی در توسعه علم و فناوری امروز کشور دارند؛ بنابراین توجه کشور به این موضوع چه در حمایت از توسعه و چه در انعکاس دستاوردهای کشور، نیازمند تلاش بسیار ویژه و عزم جدی همه دستگاه‌ها است.
جمع کردن مدارک قربانیان جنگ توسط یک شرکت و ادعاها برای گرفتن غرامت جنگی از عراق ؟ آیا امنیتی ها و وزارت امور خارجه مطلع می باشند؟
حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم مدعی گردیده که اخیرا شرکتی با ادعای اخذ غرامت جنگی از عراق برای قربانیان و آسیب دیدگان جنگ تحمیلی ، اقدام به جمع کردن مدارک قربانیان جنگ می نماید. موضوعی که (از چنین قرادادی و چنین شرایطی) بوی سوء استفاده احتمالی داشته و باید بشکلی شفاف توسط نهادهای امنیتی ، وزارت کشور و وزارت امورخارجه ، درباره آن شفاف سازی های لازم انجام شود.فلاحت پیشه بیان داشته است که من از ابتدای مجلس هفتم، پیگیر غرامت جنگی بودم و می‌دانم که این غرامت به شکلی نیست که توسط یک شرکت اخذ شود. گرفتن غرامت از عراق ۲ پایه اصلی دارد؛ یکم، بند ۶ قطعنامه ۵۹۸ که در آن حق ایران می‌تواند منتج به گرفتن غرامت شود و این قطعنامه‌ای بین ایران و عراق و البته سازمان ملل است و باید توسط دولت پیگیری شود و ربطی به یک شرکت و افراد خاص ندارد و دوم، سلسه قوانینی که تحت عنوان گرفتن غرامت قربانیان جنگ تصویب شد که من از بانیان اصلی این قوانین بودم و عمدتا در مجلس هشتم تصویب شد.
حاشیه گویی‌های کریمی قدوسی درباره دستیابی یک هفته‌ای به سلاح هسته‌ای و توان ساخت موشک با برد ۱۲ هزار کیلومتری +دهن لقی، تلاش برای دیده شدن یا هشدار؟
کریمی قدوسی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی در اظهاراتی دوپهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. همزمان با انتشار این خبر، "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی مدعی شد که غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و نبود دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی آن، به نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن دامن می‌زند. ایران "چند هفته، نه چند ماه" با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن یک بمب اتمی فاصله دارد. اما به معنای این نیست که ایران سلاح اتمی دارد یا در این بازه در اختیار خواهد داشت. روزنامه ایران با انتقاد شدید از کریمی قدوسی نوشت: در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟
هشتاد هزار میلیارد ریال گاز ماهانه در سکوی فروزان دود می‌شود + ضرورت صدور کیفرخواست برای وزیر نفت به اتهام اهمال و قصور ۹۶همتی سالیانه در پارس جنوبی
مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر مدعی شده است که بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که فقط از محل فلرسوزی، ماهانه معادل ریالی هشتاد هزار میلیارد ریال گاز از سکوی میدان نفتی فروزان در خلیج فارس وارد فضا شده و دود می‌شود. نه تنها سکوی‌های نفتی فروزان بلکه چندین سکو و فلر در پارس جنوبی روزانه در حال سوختن گاز هستند که بازیافت گاز آن‌ها می‌تواند درآمد‌های هزاران میلیاردی برای کشور در بر داشته باشد و .... سوال اینجاست که چرا سازمان بازرسی کل کشور یا خود دادستانی استان بوشهر، برای وزیر نفت به اتهام اهمال و قصور، کیفرخواست ۹۶ همتی برای ضرر و زیان سالیانه وارد بر انفال و نابودی بیت المال، صادر نمی‌کنند؟
عقب نشینی تعزیرات و دو هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت به اتهام عدم تحویل به موقع و گرانفروشی + چرا دادستان در چنین موضوعاتی ورود موثر نمی کند؟
سپهر توکلی سخنگوی شورای رقابت از بررسی ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت خبر داد و افزود که شورای رقابت تعیین کننده قیمت خودرو نبوده و صرفا دستورالعمل قیمتگذاری را تدوین و ابلاغ می‌کند. طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود و .... سوال اینجاست که با توجه به عقب نشینی سازمان تعزیرات از بحث عدم ایفای تعهدات قانونی و همچنین با توجه به بد عهدی و زیاده خواهی خودروساز‌های داخلی که منجر به ثبت شکایات چند هزار نفری شده است، چرا دادستان کل کشور به موضوعاتی از این جنس ورود نمی‌کند؟ پشت پرده این صنعت کثیف چه مافیا و ارازلی حضور دارند که حتی دادستانی از ورود به بحث تحفظ می‌نماید؟ آقای قاضی القضات، منتظر توضیحات حضرتعالی و انعکاس آن برای افکار عمومی هستیم.
قدرت باید از رئیس و هیات رئیسه ، به نمایندگان برگردد +  اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
مجتبی ذوالنوری نماینده مجلس با اشاره به اینکه مجلس یازدهم قوانین خوبی تصویب کرده که مرتبط با زندگی مردم است، افزود، با این حال مردم نتیجه فعالیت های دولت و مجلس را به نحو محسوس در زندگی خود حس نمی کنند.مجلس شورای اسلامی به جای رئیس‌محوری باید نماینده‌محور شود. اگر بنده رئیس مجلس شدم و از بیرون به صورت اتوبوسی و قطاری افرادی بدون داشتن هیچ‌گونه شناخت با مجلس را آوردم و به آنها مسئولیت دادم، آن وقت تکلیف کارمندی که ۳۰ سال زحمت کشیده چه می‌شود؟
افکار عمومی و انتظار درباره انتشار اسامی صاحبان جت های خصوصی در ایران و شیوه برآورد مالیات سالیانه آنها + عجب داستانی درست کرد جناب محمدی بخش
بعد از حاشیه گویی‌های محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره خرید جت شخصی بخشی از واکنش‌ها بر انتقاد از فاز جدید زندگی لاکچری قشر ثروتمند جامعه کنونی ایران متمرکز شده و آن را «ولخرجی جدید رانتخواران» نامیده اند؟! قیمت هواپیمای شخصی از نوع تک‌موتوره فوق سبک که کاربرد تفریحی دارد، در بازار‌های جهانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است و در ایران بین ۵ تا ۷.۵میلیارد تومان فروخته می‌شود. از صحبت‌های رییس سازمان هواپیمایی نیز اینگونه بر می‌آید که همین الان ۲۵۰ فروند جت شخصی در کشور وجود دارد. اما مشخص نیست که آیا از این هواپیما‌ها برای سفر هم استفاده می‌شود یا اینکه فقط جنبه آموزشی یا تفریحی دارند؟ منتقدین با اشاره به ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار به عنوان کالای لوکس، می‌پرسند که چه طور می‌شود که آیفون ۱۴ به دلیل لوکس بودن رجیستر نمی‌شود، اما به از «ما بهتران» اجازه رجیستر جت شخصی می‌دهند؟ چرا مردم اجازه رانندگی با خودرو با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی به بالا را ندارند، اما ثروتمندان مجوز خرید جت شخصی را پیدا می‌کنند؟ همچنین افکار عمومی انتظار انتشار لیست اسامی صاحبان جت‌های شخصی و نوع استفاده از آن‌ها (شخصی، آموزشی، فنی-تخصصی) و روش محاسبه مالیات سالیانه را دارند.
ناتوانی بودجه در فقرزدایی از خانوار،رفع محرومیت منطقه ای و شعارگرایی در بحث تقویت تحقق عدالت؟ + سلام بر دیوان محاسباتی که خودش نیازمند محاسبه و حساب کشی است
بر اساس بودجه امسال، دولت در سال ۱۴۰۳ معادل ۵ میلیون تومان به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵ برای هر ایرانی هزینه خواهد کرد که دقیقا معادل همان مبلغ در سال ۱۳۹۰ است. به گفته کارشناسان مرکز پژوهش مجلس، بودجه ابتکار قابل توجهی برای تغییر رویکرد به منظور فقرزدایی از مجرای اثرگذاری مستقیم را پیش‌بینی نکرده و ظرفیت جدیدی را برای تخفیف فقر ایجاد نکرده است. در واقع در بودجه منابع یارانه‌ها و بودجه نهاد‌های حمایتی به عنوان مهم‌ترین منابع مقابله با فقر درآمدی کمتر از تورم رشد کرده است. این در حالی است که بودجه ۱۴۰۳، ادعای فقرزدایی، محرومیت زدایی منطقه‌ای، تحقق عدالت سرزمینی مبتنی بر آمایش و تقویت عدالت اجتماعی- اقتصادی را دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که اسناد برنامه‌های توسعه‌ای با حدود سی درصد تحقق جلو می‌روند. قوانین بودجه بسیار پرپیامد، کم اثر بوده و بنوعی تداوم بقا را دنباله گیری می‌کنند نه توسعه و تعالی را. در این بین هم نهاد‌های ناظر بر اجرای برنامه و جذب و مصرق بودجه هم گویا فیتیله را بشدت پائین کشیده اند. تداوم سکوت ما را نگران حال عزیزان مان در دیوان محاسبات کشور کرد. دوستان دیوان محاسبات همه خوبند ان شاالله؟ حسب وظیفه شرعی عرض می‌شود که این حد سکوت در بحث بیت المال و حق الناس، مسلما برای سلامتی دنیوی و اخروی شما خوب نیست. افزایش تعامل شما با رسانه و انتشار اسناد تفریق، آسیب شناسی و راهکار‌های اجرایی ارتقا کارامدی دستگاه‌ها، کمترین کاری است که می‌بایست انجام دهید که در اجرای آن دچار قصور، تقصیر، ترک فعل و اهمال هستید. شکایت از شما را به کجا ببریم دیگر؟
بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
حسین ریاضی رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران بیان داشته است که، اینکه دولت اجبار کرده این اپراتور از شرکت خاصی مودم خریداری کند حرف درستی نیست، البته که دولت دغدغه تولید و اشتغال و بومی سازی تکنولوژی را دارد و شکی نیست که این درخواست مردم است، اما نه به قیمت ارائه سرویس بی‌کیفیت به مشترکین که اپراتوری مجبور باشد از مودم تولید داخل استفاده کند؛ چراکه با همراهی دولت در این جهت گام برمی‌داریم که کیفیت ارائه سرویس به مردم دچار اشکال نشود.اپراتور ارتباطی که به دنبال مخفی کردن کیفیت نامطلوب سرویس اینترنتی خود به بهانه استفاده از مودم‌های تولید داخل است، در واقع به دنبال خرید کالاهای ارزان‌قیمت خارجی آنهم از نوع دست دوم و بنجل چینی است.
ادعای قاچاق حدود ده تن زعفران در ماه از ایران با حضور گسترده تاجران افغان
طبق آمار سال ۱۳۹۸، ایران با تولید سالانه ۳۳۰ تن و صادرات ۲۸۰ تن، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده زعفران در دنیا محسوب می‌شد، اما حالا بازار‌های جهانی را دودستی تقدیم رقیبان کرده است. در گذشته تولید‌کننده بیش از ۹۰ درصد زعفران دنیا بودیم، اما در حال حاضر این درصد کمتر شده و حتی پائین‌تر هم خواهد آمد. کشور‌های هند، یونان، مراکش و اسپانیا هم وارد عرصه شده و تولیدکنندگان قدری هستند. افغانستان نیز از دیگر تولیدکنندگان زعفران و همچنین خریداران این محصول به‌شمار می‌رود. افغانستان کمتر از ۲۰ تن زعفران تولید می‌کند، اما بالغ بر ۸۰ تن صادرات دارد. این یعنی زعفران ما به آنجا می‌رود و سپس بسته‌بندی و از آنجا صادر می‌شود. به‌گفته وی عمده‌ترین وارد‌کننده زعفران ایران، افغانستان و سپس امارات، اسپانیا و چین هستند. متاسفانه نگاه‌مان به تجارت زعفران نیز تنها خام‌فروشی و دلالی است. دلال‌ها منتظرند تا تعاون روستایی مزایده بگذارد و بقیه ماجرا. سه دلال اصلی محصول را هم همه می‌شناسند. مردانی که بعضا با رانت مولتی میلیاردر شدند. سربسته عرض می‌شود که حتی در بدنه مدیریتی وزارت جهادکشاورزی دلال غیر رسمی و خارج از ساعات اداری داریم. وزارتی که شاید کمترین توجه را به این محصول راهبردی دارد. در دهه ۵۰ تا ۶۰ در هر هکتار بین ۶ تا ۷ کیلو زعفران برداشت می‌کردیم، اما در حال حاضر این عدد به ۲ کیلو رسیده است (در هر مترمربع زمین باید یک گرم زعفران خشک تولید کنیم، اما در حال حاضر در هر هکتار ۲۰۰ میلی‌گرم تولید می‌شود). پیدا کنید پرتغال فروش داستان ما را. برنامت برای خروج از این وضعیت چیه آقای نیکبخت؟
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی + تحمیل هزینه برای پرگویی و حاشیه گویی رئیس سازمان هواپیمایی
موضوع مالکیت جت شخصی، هواپیماهای سبک و فوق سبک تولید داخل و وارداتی ،آموزشگا های خصوصی تعلیم خلبانی و مواردی همانند، مسئله جدیدی نیست. اما گویا رئیس محترم سازمان هواپیمایی با پرگویی ها و حاشیه گویی ها ، اسباب زحمت برای خودشان و تحمیل هزینه و فشار بر سازمان تحت امرش را فراهم کرده است. صحبت های رئیس سازمان هواپیمایی در دو موضوع واردات هواپیما و توان و اقدام به ساخت هواپیمای مسافربری در قبل هم، حاشیه ساز شده بود. ایمان آوردید که مدیریت صرفا به دانش نیست و تربیت و صلاحیت خاص خودش را می خواهد؟ ایمان آوردید که مدیران اجرایی صاحب سبک و صلاحیت می توانند کمک کار و تسهیل کننده جریان توسعه باشند و بعضی از مدیران ، با ندانم کاری ها، هزینه زا هستند؟واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی در ادامه متن آورده شده است.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید + یکی به این آقا ، معنای تعلیم و تربیت را بیاموزد تا اینقدر حاشیه روی نکرده و اولویت دار حرف بزند
قدرت نهاد تعلیم و تربیت یک کشور، پایه اصلی حرکت تمدنی آن کشور را تشکیل می دهد. حوزه آموزش و پرورش ما به چند دلیل شرایط اقتصادی کلان جامعه، وضعیت بودجه وزارت آموزش و پرورش ، انتصابات محفلی و سیاسی و غیرشایسته سالار و همچنین بحث سیاست زدگی و حاشیه روی در اولویت ها و محتوا ، دچار آسیب جدی شده است. بعنوان مصداق اثباتی داستان، به صحبت های وزیر توجه کنید. وزیری که گویا نمی داند وظیفه آموزش، توسعه توانمندی های دانش آموزان( دانشی، مهارتی، قدرت تفکر) و وظیفه پرورش، قوی کردن دانش آموزان در مقابله با ناتوانی های آنهاست ، طبیعی است که با طرح مباحث حاشیه ای و بجای کاهش آسیب ها ، دامن زننده به کج روی ها باشد. یعنی چه مدارس را باید به شرکت های دانش بنیان پیوند زد؟ آقای وزیر عزیز، مملکت هنوز نیروهای دلسوز خود را دارد و اگر تا زمان حاضر تقابل مستقیم با شما صورت نگرفته، صرفا بدلیل اهمیت حوزه فعالیتی تان بوده و اینکه نخواستیم باری بر بارهای موجود اضافه کنیم. شما را به حرکت در مسیر اولویت ها و پرهیز از حاشیه روی سفارش می کنم. مشفقانه عرض می شود که کم توجهی به این مهم ، برایتان هزینه قانونی خواهد داشت.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالیانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات + تا پایان برنامه هفتم توسعه تلفات جاده ای به حدود ده هزار نفر می رسد؟!
وزیر راه و شهرسازی از ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالیانه ۱۰ درصدی جان‌باختگان تصادفات بر اساس برنامه هفتم توسعه در شورای‌عالی هماهنگی و ایمنی حمل‌ونقل خبر داد.وزیر راه و شهرسازی، رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی‌ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدفگذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد و... . باید از وزیر محترم پرسید که برای دو بحث فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل جاده ای و استاندارد سازی بدنه، شاسی و سپر خودروهای داخلی با رویکرد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات، چه برنامه ای دارند؟
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
پشت پرده سفر رهبران حماس به ترکیه + تکذیب انتقال دفتر حماس از قطر به ترکیه
رئیس‌جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه، رهبر حماس دیدار کرد که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در ماه اکتبر به استانبول سفر کرده است. رجب طیب اردوغان در این دیدار چند ساعته بر لزوم حفظ تمرکز بر غزه در بحبوحه تنش میان اسرائیل و ایران تاکید کرد.رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از فلسطینی‌ها خواست تا در برابر حمله اسرائیل به غزه که بیش از ۳۴ هزار نفر را کشته است، «با اتحاد عمل کنند».بر اساس بیانیه ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان گفت: «قوی‌ترین پاسخ به اسرائیل و راه پیروزی در وحدت و یکپارچگی نهفته است.» این نشست چند روز پس از آن برگزار شد که اردوغان حماس را با نیرو‌های انقلابی ترکیه مقایسه کرد که در دهه ۱۹۲۰ به اخراج ارتش‌های خارجی از آناتولی کمک کردند.درخصوص سفر روز شنبه اسماعیل هنیه رییس‌دفتر سیاسی حماس به ترکیه و دیدار با اردوغان، تحلیل‌ها و اخبار مختلفی مطرح می‌شود؛ از جمله اینکه ادعا شده قرار است دفتر حماس از دوحه قطر به ترکیه منتقل شود که تکذیب گردید.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
۶۵ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شود + رقم ها بیش از این است خانم محمدبیگی
«فاطمه محمدبیگی» در جلسه علنی روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد که در کنار حفظ امنیت و مرز‌های جغرافیایی کشور، تامین امنیت غذایی و توجه به معیشت مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان اهمیت زیادی دارد. با حذف ارز ترجیحی قرار بود ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی جبران شود، اما در حال حاضر می‌بینیم که بیش از ۶۵ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شود. برخی از دستگاه‌ها از پرداخت حق بیمه استنکاف می‌کنند و همچنین شاهد عدم همکاری برخی از سازمان‌های بیمه‌گر هستیم و این شرایط باعث خواهد شد به زودی شاهد شرایط بغرنج دارویی در کشور باشیم و .... خدمت این نماینده محترم باید عرض شود که تعریف بروکراسی زاید اداری در بحث بیمه (شائبه عمدی بودن وجود دارد) و پرداخت تبعی بعد از پرداخت هزینه‌ها توسط بیمار بیمه شده، لایه کشی سازمان‌های بیمه گر در بیمه دارو‌ها (مثلا فلان دارو برای سن زیر ۱۲ سال شامل بیمه می‌شود و بالای ۱۲ سال آزاد است)، بحث مسخره عدم استحقاق درمان کارگر بدلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه توسط کارفرما، تعریف فرانشیز‌ها بشکلی سلیقه‌ای و مواردی همانند، باعث شده که هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت، به بالای ۶۵ درصد شیفت پیدا کند.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
ادعای رئیس سازمان مالیات: دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد + مردم اعتراض به مالیات ندارند، مردم خسته شیوه مالیات ستانی و رفتار زننده همکاران شما هستن
رئیس سازمان مالیاتی کشور با شرکت در نشست هم اندیشی با نخبگان بیان داشت که امروز دو وظیفه مهم را به عنوان نظام مالیاتی برعهده داریم که باید به نتیجه برسانیم؛ نخستین وظیفه ما تامین مالی پایدار و غیر تورمی برای دولت است و دومین وظیفه نظام مالیاتی حفظ رضایت مردم می‌باشد. موضوعی که بنظر می‌رسد، سازمان امور مالیاتی در هر دو مورد درمانده شده است. مالیات ستانی به ضرب و زور فشار بر اقشار مبتنی بر سلیقه گرایی ممیز‌ها (اگر سند می‌خواهید حاضر به اثبات هستیم) پدر تولید و توسعه اقتصادی را درآورده است. شیوه مالیات ستانی هم نوبری است برای خودش. جناب رئیس سازمان، چقدر از فساد‌های مالی و اخلاقی ممیزان خبر دارند (انکار نکنید که رسوایتان می‌کنیم و کم کاری سنواتی تان را به دیوان، نظام‌های بازرسی و امنیتی کشور می‌کشیم). چرا یک شرکت کوچک برای انواع فرم‌های رنگارنگ شما باید مجبور به استخدام حسابدار شده و یکصد میلیون تومان خرج کند که مثلا به شما بیست میلیون تومان مالیات بدهد؟ چرا اولویت‌های وظیفه‌ای دستگاه تحت امرتان را فراموش کرده اید؟ آقای محترم، اهمال، قصور، تقصیر، ترک فعل سازمان تحت امر شما، کم کم در حال تبدیل شدن به عاملی بر ضد امنیت ملی است. چرا خودتان را به خواب خرگوشی زده اید؟ در زمان انتصاب تان، ده فرمان را برایتان ارسال کردیم. بنظر می‌رسد وقت حساب کشی قانونی از شما فرا رسیده است. یا بشکل کارآمدتر خدمات رسانی می‌کنی و انجام وظیفه با رویکرد اصلاح و تقویت سیستم تحت امرت را خواهی داشت، یا خودت را آماده پرداخت هزینه‌های قضایی، نظارتی و حتی امنیتی عملکردت بکن. گام دوم انقلاب، با مدیران اجرایی تعارف ندارد. سربسته عرض شد.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
هشدار به قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل +الگوی مصرف من درآوردی و خدمات رسانی با طعم تهدید و منت؟!
مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند، گفت: این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد. اگر شهروندان به فکر رعایت الگوی مصرف خود نباشند ناچار به پرداخت قبض‌های سنگین برق هستند. سوال اینجاست که چرا کسی از این آقای مدیرعامل نمی‌پرسد که این الگوی مصرف من درآوردی را از کجا استخراج کرده است و چرا جرات مناظره تلویزیونی یا دانشگاهی درباره این الگوی سرتا به پا مشکل دار را ندارد (غیرت کاری داری، بیان میدون آقای مدیرعامل). چرا کسی نمی‌پرسد که به چه دلیل بهره وری نیروگاه‌های تولید برق بعضا تا نزدیک به ۲۰ درصد می‌رسد و پرتی انرژی در خط انتقال و شبکه توزیع بی داد می‌کند؟ چرا باید هزینه این حجم فشل کاری را شهروندان بپردازند؟ چرا کسی از این آقای مدیرعامل درباره تعارض منافع در صنعت برق سوال نمی‌کند؟ و .... هرچند ما هم معتقدیم که مصرف بهینه امر توصیه شده عقلی، شرعی و قانونی می‌باشد، اما اجازه نخواهیم داد که کم کاری سنواتی آقایان با فیش‌های نجومی ماهیانه اخذ شده، به حساب مردم نوشته شده و پشت مصرف خانگی خودشان را، چون کپک مخفی کنند. مجددا جناب مدیرعامل را به مناظره دانشگاهی یا رسانه‌ای دعوت می‌کنیم. منتظریم جناب رجبی.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
تکذیب رهگیری موشک‌های ایرانی توسط ترکیه در کنار تائید اشتراک اطلاعات با هم پیمانان ناتو + آشنایی با مرکز مبارزه با اخبار و ادعاهای گمراه‌کننده ترکیه
«مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» اعلام کرد که ادعای مقابله و رهگیری موشک‌های ایرانی شلیک شده به سوی اسرائیل تواسط پایگاه راداری کوراجیک در منطقه ملاتیا در ترکیه صحت ندارد.این در حالی است که همین مرکز اعتراف نموده که اطلاعات راداری رصد شده با هم پیمانان ترکیه در آتلانتیک شمال ( ناتو) به اشتراک گذاشته شده است. سوال اینجاست که آیا ، هم پیمانان ترکیه، نمی توانند این اطلاعات را به اسرائیل داده باشند؟ دومین نکته این خبر، نقل قول از مرکزی بنام «مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» است. ایا ضرورت ندارد که چنین اداره ای ذیل ، روابط عمومی یا سخنگوی نهاد ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود؟
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
ورود عمومی معاون پارلمانی رئیس جمهور به موضوعات تخصصی برای چیست؟  + تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
تضارب آرای مخالفان و موافقان درخصوص تعطیلی روز پنج شنبه یا شنبه بعنوان تعطیل رسمی هفته بالا گرفته است. موافقان شنبه به افزایش روزهای تعامل با اقتصاد جهانی اشاره دارند و موافقان تعطیلی پنج شنبه با نگاهی ارزشی به مسئله نگریسته و در عین حال با رویکردی سلبی معتقدند که تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند و به دلیل اختلافات زمانی شب و روز ،همه کشورهای جهان در یک ساعت مشخص سرکار نمی روند. در این بین شاهد ورود معاون پارلمانی رئیس جمهور ( سیدمحمد حسینی) به موضوعات ریز و درشت نظیر موضوع حاضر هستیم. بشکل خاص باید از ایشان پرسید که وظیفه معاون پارلمانی رئیس جمهور چیست؟ چرا جناب حسینی به این میزان افراطی تمایل به اظهار نظر و دیده شدن رسانه ای دارند؟ آقای دکتر حسینی می دانند که اختلاف ساعت ما با اروپا بطور متوسط در حد پنج ساعت است و ما ارتباط محدودی با آمریکای شمالی و جنوبی داریم؟
سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ:
بزرگراه ها، قتلگاه عابران پیاده در تهران + اسامی سه بزرگراه با بیشترین تلفات
رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت،۴۱ درصد فوتیان تصادفات تهران بزرگ، عابرین پیاده ای هستند که از عرض بزرگراه ها تردد می کنند.بزرگراه آزادگان رتبه اول تصادفات عابرین پیاده را داراست و بعد از آن، بزرگراه آیت الله سعیدی و بعد از آن بزرگراه شهید همت سه محور بزرگراهی در بحث تصادفات عابرین پیاده هستند .خیلی از بزرگراه ها دارای روشنایی کافی و لازم نیستند و دید راننده فقط و تنها معطوف به نور و روشنایی چراغ های جلوی خودروی خود است و کل وسعت و میدان دید او در واقع فضای جلویی خودرو و محدوده آن می شود.لذا از ساعت ۲۰ تا ۲۴، بیشترین تصادفات فوتی عابرین پیاده در بزرگراه ها رخ می دهد.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
ادعای باز شدن مجدد پای هادی تیزهوش تابان به ماجرای سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه + حاشیه های استانداری
جوابیه ارسالی اتاق بازگانی استان گیلان نه تنها مبهم بوده بلکه با این جوابیه سؤالات جدیدی ایجاد شده که همچنان بدون پاسخ مانده است/ اتاق بازرگانی استان گیلان جهت پاسخگویی به سؤالات مطرح شده در مورد سرای تجاری ایرانیان آستراخان روسیه، جوابیه ای را به این رسانه ارسال کردند اما همچنان سؤالات اصلی مطروحه در گزارش با عنوان «آیا هزینه سفر استاندار و برخی کارمندان گیلان به روسیه با خرج دولت بوده یا اتاق بازرگانی؟» بدون پاسخ باقی‌مانده که پاسخ به آن‌ها می‌تواند کمک شایانی به شفافیت و رفع ابهامات داشته باشد.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
حکمرانی معیوب نخبگان را انزوا نشین و ناکارآمدان را بر مسند قدرت نشاند + درست می فرمائید اما در دوره دولت دوازدهم وضع چطور بود؟
سیدرضا صالحی امیری در نشست آسیب شناسی مهاجرت نخبگان گفت ، حکمرانی معیوب بر نسل نخبه باعث شد نسل استارت‌آپی و مدیریتی فرار را بر قرار ترجیح دهند . چه کردید با این جامعه که ۶۰ درصد ترجیح می‌دهند اینجا زندگی نکنند!؟؟ وقتی عقلانیت در بخشی از نظام تصمیم‌گیری وجود ندارد و با مسائل آب و خشکسالی و محیط زیست، مسئله دخالت در حریم خصوصی، حجاب و مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی روبه رو می‌شویم حق بدهیم نگرانی در جامعه زیاد می‌شود و ... .ضمن تائید فرمایشات آقای صالحی باید از ایشان پرسید که در دوره دولت یازدهم و دوازدهم ، وضع چگونه بوده است؟ آیا شما خودتان متعهد به این انتقادات بودید؟ تنها تفاوت دولت چپ و راست در نوع ورود به این مسئله است جناب صالحی امیری. جناح چپ باندباز رفیق باز است و جناح راست پوپولیست محفل گرا. دو طائفه هم تیشه به ریشه انقلاب اسلامی،منافع ملی و رفاه عمومی زده اید و باید روزی حساب کشی شوید.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
جان باختن ۲ نفر در حادثه اسکله پتروشیمی رازی بندر ماهشهر + ورود دادستان بندر امام به حادثه اسکله پتروشیمی رازی؟
سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: سقوط یک دستگاه جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی ماهشهر سبب جان باختن دو نفر و مجروح شدن چهار نفر شد. درخصوص حوادث کار، برخی از گزارشات بیانگر وضعیت نامناسب در این خصوص می‌باشد. بعنوان نمونه در سال ۱۳۹۸ شاهد مرگ یک راننده کامیون شوشتری در گرمای بندر امام خمینی در زمان بارگیری بودیم. سال ۱۴۰۰ همت شریفی راننده کامیون در زمان بارگیری، زیر چرخ لودر رفت و کشته شد و در فروردین ۱۴۰۳ نیز شاهد کشته و زخمی شدن شش نفر بر اثر سقوط چرثقیل می‌باشیم. موضوعی که ضرورت دارد با توجه به جایگاه این بندر صادراتی بزرگ کشور، مورد توجه خاص قرار گیرد.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
عدم حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی و ارایه اطلاعات با یک بارکد + غافل از کارهای اصلی و چسبیده به خرده ریزها؟!
انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اینکه چرا اسم پدر و مادر از کارت ملی حذف می‌شود و چه چیزی جایگزین آن می‌ شود؛ اظهار داشت: اسم پدر و مادر در ظاهر حذف شده ولی در واقع هم اسم پدر و مادر و هم سایر مشخصات وجود دارد و در قالب بارکد اطلاعاتی منعکس گردیده است. بعضی از کارشناسان ، دنباله گیری فعالیت هایی در این سطح را هم جزو عملکرد مطلوب انیسه خزعلی قلمداد می کنند و گروهی دیگر، او را فردی درگیر در خرده ریزها و غافل و یا ناتوان در دنباله گیری طرح های کلان و بنیادین حوزه زنان می دانند. بدلیل اهمیت موضوع زنان و اثرات توسعه ای و تمدنی آن، آماده همکاری با این معاونت محترم با موضوع حساس سازی و اگاه سازی، انعکاس عملکرد ها در حوزه های ماموریتی کلان، پیگیری و انعکاس چالش های بنیادین فرا قوه ای می باشیم.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
یادداشت و دیدگاه ها
مسجدسازی در پارک قیطریه: از حصار تا تخریب،از تکذیب تا ماجرای وقف
سیدآرش حسینی‌میلانی، عضو سابق شورای شهر سابق تهران:
طنز و کاریکاتور
گفتگو و گزارش
حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟
رانت قدرت ، اقتصاد چگونه به تسخیر گروه‌های ذی‌نفع درآمد؟ + ذی نفعان بدکار کردن اقتصاد چه کسانی هستند؟
چشم‌انداز فساد در اقتصاد ایران در گفت‌وگوی نوید رئیسی با مسعود نیلی:
نقد و بررسی
جهان پهلوان یا کریم شیره‌ای، مسئله این است!
تحلیل و نقد دکتر فرشاد قوشچی :
وبلاگستان
فقر(کمبود)، احمق می کند
اثر سندهیل مولاینیتن و الدار شفیر، مترجم امیرحسین میرابوطالبی،خلاصه از رضا عبدی:
انتشار کتاب راهنمای «ثبت و ضبط تاریخ شفاهی» توسط سوره مهر
اثر والری رالی یو با ترجمه حسین فراهانی:
خواندنیها و دانستنیها
نظرسنجی در شعار سال
با توجه به چینش کابینه و نهایی شدن معرفی وزرا ، موفقیت دولت سیزدهم را چطور پیش بینی می کنید؟
کم
متوسط
زیاد
نظرات و گلایه ها
شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ ها
نکته ها و گاف ها
پرطرفدارترین
اقتصادی
پزشکی و سلامت
صنعت و خدمات
علم و فناوری
حقوقی و قضایی
مدیریتی و برنامه ریزی
سیاسی
سایر حوزه ها