بارنامه های صوری عامل تشدید قاچاق و ناترازی سوخت + متولی اصلاح ، کدام بی عرضه خیانکاری است؟ سازمان بازرسی چرا چرت می زند؟
عضو کمیسیون انرژی مجلس :

بارنامه های صوری عامل تشدید قاچاق و ناترازی سوخت + متولی اصلاح ، کدام بی عرضه خیانکاری است؟ سازمان بازرسی چرا چرت می زند؟

استفاده از بارنامه‌های جعلی به امری سهل برای قاچاق سوخت مخصوصا گازوئیل در کشور تبدیل شده و موضوعی است که مربوط به امروز دیروز نیست و یکی از مقصرین اصلی ازدیاد مصرف سوخت کشور محسوب می‌شود. باید از سازمان بازرسی کل کشور پرسید که علت سکوت سازمان درباره پیگیری این تخلف آنهم بشکل ادواری برای چیست؟ اگر در سال‌های ماضی بررسی شده، چرا اجرایی نگردیده و اگر بررسی نکرده اند، علت چه بوده است. بار‌ها و بار‌ها از ریاست قوه قضائیه درخواست نموده ایم که در کنار پیگیری فساد در دستگاه‌های اجرایی باید تشکیلات هم عرض آن در سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات، مورد بازخواست قرار گیرند. موضوعی که احتمالا بدلیل پاره‌ای تعارفات، تمایل چندانی به پیاده سازی آن وجود ندارد. منتظر دریافت توضیحات از کلیه ذی نفعان و ذی مدخلان هستیم.
سوتی مدیریتی سید صولت مرتضوی در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
بازهم چالش پرچم:

سوتی مدیریتی سید صولت مرتضوی در دیدار کارگران با رهبر انقلاب

بعنوان سربازان کوچک انقلاب در سه سنگر سیاستگذاری، علم و فناوری و همچنین سنگر بسیار حساس رسانه، بارها و بارها درخصوص کم توانی برخی از مدیران دولت سیزدهم و لزوم کنار نهادن تعارفات رفاقتی و گعده گرایی ، هشدار داده و می دهیم. بارها گفتیم که دوست عزیزمان جناب سیدصولت مرتضوی ، انسان شایسته ای است اما وزن وزارت ندارد. موضوعی که باعث رنجش و اعتراض برخی دوستان مشترک را هم فراهم ساخته است. گویا دلایل فنی کافی نبود که باید شاهد سوتی تشکیلات تحت امر ایشان در دیدار با رهبر انقلاب باشیم. رنگ آرم الله وسط پرچم جمهوری اسلامی، قرمز است نه مشکی جناب صولت مرتضوی. قانون پرچم و مصادیق توهین به چشم را می دانید؟ این اشتباه در دیدار با رهبر انقلاب ، چه معنایی می تواند داشته باشد؟
حکمرانی معیوب نخبگان را انزوا نشین و ناکارآمدان را بر مسند قدرت نشاند + درست می فرمائید اما در دوره دولت دوازدهم وضع چطور بود؟
سیدرضا صالحی امیری در نشست آسیب شناسی مهاجرت نخبگان:

حکمرانی معیوب نخبگان را انزوا نشین و ناکارآمدان را بر مسند قدرت نشاند + درست می فرمائید اما در دوره دولت دوازدهم وضع چطور بود؟

سیدرضا صالحی امیری در نشست آسیب شناسی مهاجرت نخبگان گفت ، حکمرانی معیوب بر نسل نخبه باعث شد نسل استارت‌آپی و مدیریتی فرار را بر قرار ترجیح دهند . چه کردید با این جامعه که ۶۰ درصد ترجیح می‌دهند اینجا زندگی نکنند!؟؟ وقتی عقلانیت در بخشی از نظام تصمیم‌گیری وجود ندارد و با مسائل آب و خشکسالی و محیط زیست، مسئله دخالت در حریم خصوصی، حجاب و مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی روبه رو می‌شویم حق بدهیم نگرانی در جامعه زیاد می‌شود و ... .ضمن تائید فرمایشات آقای صالحی باید از ایشان پرسید که در دوره دولت یازدهم و دوازدهم ، وضع چگونه بوده است؟ آیا شما خودتان متعهد به این انتقادات بودید؟ تنها تفاوت دولت چپ و راست در نوع ورود به این مسئله است جناب صالحی امیری. جناح چپ باندباز رفیق باز است و جناح راست پوپولیست محفل گرا. دو طائفه هم تیشه به ریشه انقلاب اسلامی،منافع ملی و رفاه عمومی زده اید و باید روزی حساب کشی شوید.
توضیح از قالیباف برای بلاتکلیفی گزارش آماده شده تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی و غیرمتعارف مدیران دولت قبل + اصرار کمیسیون برنامه بودجه، برای عدم قرائت گزارش برای چیست؟
تذکر مالک شریعتی نیاسر:

توضیح از قالیباف برای بلاتکلیفی گزارش آماده شده تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی و غیرمتعارف مدیران دولت قبل + اصرار کمیسیون برنامه بودجه، برای عدم قرائت گزارش برای چیست؟

مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس از هیات رییسه مجلس خواست تا در تذکری به کمیسیون برنامه و بودجه، نسبت به ارائه گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی دولت قبل اقدام کند.طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در سال ۱۴۰۰ تصویب شد و گزارش آن سال گذشته با حداکثر رای اعضای هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی، نهایی شد. حدود ۶ ماه است که گزارش نهایی تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی به این کمیسیون ارائه شده اما متاسفانه کمیسیون آن را در دستور قرار نمی دهد که به صحن ارائه شود. این گزارش بنا بر یکسری الزامات و ضرورت ها، باید پیش از اتمام مجلس یازدهم قرائت شود.لازم به توضیح است که برخی از نمایندگان مجلس با مطرح کردن احتمال سواستفاده رسانه های بیگانه از این گزارش، قصد سرپوش نهادن روی تخلفات را دارند.از طرف دیگر در اوائل تیرماه ۱۴۰۲ ، شاهد افشار فیش حقوقی مالک شریعتی نیاسر برای فشار بر او جهت کنار کشیدن از طرح تحقیق و تفحص از فیش های نجومی بودیم.
مسئولیت ناپذیر مثل وزیر ارتباطات، اختلال و قطعی اینترنت تقصیر کیست؟ + لزوم تصویب پرداخت جریمه سه برابری به مشترکان
وقتی مدیریت دولتی جای حکمرانی را غصب می کند:

مسئولیت ناپذیر مثل وزیر ارتباطات، اختلال و قطعی اینترنت تقصیر کیست؟ + لزوم تصویب پرداخت جریمه سه برابری به مشترکان

نت‌بلاکس، اختلال اخیر در اینترنت ایران را تایید کرده و در توییتی نوشت: «شاخص‌ها نشان می‌دهند از اوایل صبح روز (دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳)، اختلال متوسطی در اینترنت ایران بر چندین شبکه تاثیر می‌گذارد. بررسی این رویداد ادامه دارد.» در تصویر رادار منتشرشده توسط نت‌بلاکس، اختلال در اپراتور‌های شاتل، مبین‌نت و افرانت دیده می‌شود. شرکت ارتباطات زیرساخت در توضیح این اختلال اعلام کرد که هیچ اختلالی در شبکه زیرساخت کشور نیست و احتمال می‌رود مشکل و اختلال از یکی از اپراتور‌های مخابراتی باشد که توسط مسئولان مربوطه بررسی می‌شود. البته که گردن گیر یک مشت جماعت حقوق بگیر سرماه دولتی همیشه ضعیف بوده و هست. وقتی که بجای استقرار نظام حکمرانی (تعامل سه جانبه دولت گرایی با بخش خصوصی و حقوق عامه) و دولت خوب، مدیریت دولتی و نگاه بالا به پائین را حاکم می‌کنیم، نتیجه بهتر از این نمی‌شود. وقت و زمان چند میلیون ایرانی بدلیل همین اختلال به هدر رفته است؟ چقدر از اقتصاد خرد و یا فعالیت‌های تخصصی در کشور دچار زیان و چالش شده است؟ آیا وقت ان نرسیده که مجلس دست از سیب زمینی بازی برداشته و جریمه حداقل سه برابر مدت اختلال را تصویب کند؟ آیا زمان آن نرسیده که دادستان محترم بدلیل پایمال شدن حقوق عامه، ورود موثر داشته باشند؟
تکرار بی تدبیری های وزیر نفت با بیان الزام به استفاده از کارت سوخت شخصی برای سوخت گیری از ۱۰ روز دیگر + واقعا کی باید بفهمید و اقداماتی شایسته و شکیل را شاهد باشیم؟
تداوم بی تدبیری ها در وزارت نفت:

تکرار بی تدبیری های وزیر نفت با بیان الزام به استفاده از کارت سوخت شخصی برای سوخت گیری از ۱۰ روز دیگر + واقعا کی باید بفهمید و اقداماتی شایسته و شکیل را شاهد باشیم؟

وزیر نفت در توجیه اطلاع رسانی صورت پذیرفته در خصوص سوخت گیری کارت پایه خودرو از ۱۰ روز دیگر (سوخت گیری با کارت شخصی هر خودرو) گفت: در قانون و بودجه ۱۴۰۳، قانون گذار وزارت نفت را مکلف کرده که در سال ۱۴۰۳ باید ۹۵ درصد عملیات سوخت گیری توسط کارت سوخت شخصی انجام شود. باید از این آقای جواد آقا اوجی پرسید که در کشوری که خودرو‌های تولید داخل آن متوسط مصرف ۷-۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته و با در نظرگیری ترافیک، این رقم بطور متوسط به ۱۰ لیتر می‌رسد و با توجه به پیمایش متوسط ۴۰-۵۰ کیلومتری مورد نیاز در روز برای شهروندان صاحب وسیله نقلیه (کار - منزل)، سهمیه ۶۰ لیتری حداکثر تا ۱۵ روز ماه کفایت می‌کند، ۱۵ روز دیگر را باید چه کرد؟ اگر گفته شود که از کارت خودشان، استفاده کنند و سهمیه آزاد بزنند باید گفت بر این اساس، احتمالا هدف اصلی خالی کردن کارت‌های سوخت از سهمیه ذخیره شده و ترویج سوختگیری کارت محور می‌باشد. توضیحات درست، اما کسانی که کارت را گم کرده اند، کارت را جا گذاشته اند و ..، چه کنند؟ که مسلما پاسخ، استفاده از کارت جایگاه است. بر اساس توضیحات بالا، آیا بهتر نیست بجای قائم موشک بازی، بشکل شفاف با مردم در خصوص همین مراحل صحبت کنیم و با اطلاع رسانی و آماده سازی کافی، وارد برنامه افزایش قیمت حامل‌های انرژی شویم و با قائم باشک بازی های کودکانه ، به اعتماد عمومی مردم لطمه نزنیم. آیا بهتر نیست بجای شوک درمانی قیمتی یا کم توجهی به اصلاح تصورات مردم از شوک درمانی و بی اعتمادی اذهان به شما، در خصوص دامنه های احتمالی افزایش قیمت حامل‌های انرژی صحبت کنیم؟ آیا بهتر نیست منطق ابلهانه و سرتا به پا احمقانه مقایسه قیمت بنزین در ایران و سایر کشور‌ها را کنار گذاشته و با محاسبه قدرت خرید مردم و انطباق آن با افزایش قیمت بنزین و اثرات احتمالی اندک ان روی تورم، با مردم حرف بزنیم. متاسفیم برای خودمان و کشورمان که در برخی موارد، لابی‌ها تعیین کننده وزیر و وکیل هستند نه شایستگی‌ها و صلاحیت ها. آقا جواد ،منتظر دریافت توضیحات از روابط عمومی همیشه خاموشت هستیم.
ایران، در مسیر مرگ تدریجی ست،گروهی مشغول به غارت منابع باقی‌مانده بوده و گروهی دیگر با جهل و تعصب،تسریع کننده مسیر رو به مرگند
مسعود نیلی:

ایران، در مسیر مرگ تدریجی ست،گروهی مشغول به غارت منابع باقی‌مانده بوده و گروهی دیگر با جهل و تعصب،تسریع کننده مسیر رو به مرگند

دکتر مسعود نیلی اقتصاددان: کشوری که در گاز رتبه دوم جهانی را دارد، حتما می‌توانسته اقلاً به اندازه نصف همسایه‌اش قطر، گاز صادر کند .کشوری که دارای رتبه چهارم در برخورداری از ذخایر نفتی است، یقیناً می‌توانسته به اندازه ۴ میلیون بشکه نفت در روز صادر کند.توسعه‌یافتگی ایران را در گاز با قطر، در نفت با عربستان، در توریسم و صنعت با ترکیه و در موقعیت ممتاز جغرافیایی با امارات به عنوان کشور‌هایی که هرکدام به‌طور منفرد فقط یکی از مواهب ما را دارند، مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهم
آقای قالیباف ، شما فقط یک ابوالوعده بودید و خواهید بود + در وقت انتخابات بی اخلاقی است که بیش از این نقدت کنیم
نقدی بر عملکرد قالیباف:

آقای قالیباف ، شما فقط یک ابوالوعده بودید و خواهید بود + در وقت انتخابات بی اخلاقی است که بیش از این نقدت کنیم

زمان انتخابات است و ممکن است نقد مورد سو استفاده گروه های رقیب قرار گیرد و یا شائبه تخریب ایجاد کند. بر این قاعده نمی توانیم از حد و حدود بیشتری اقدام به نقد عملکرد جناب محمدباقر خان قالیباف کنیم. آقای قالیباف، منظومه فکری شما توان تحلیل راهبردی و تفکر درون زا ندارد. روحیه تان بیشتر گرایش به ویترین چینی و تائید دارد تا ارایه عملکرد بنیادین. تمایلات بالا به محفل سازی دارید و .... . برادر عزیز، ده وعده ای که به مردم داده ای و بدان عمل کرده ای را فقط برای ما نام ببر. اگر خواستی ما پنجاه وعده ای که دادی و عمل نکردی را نام می بریم. جناب قالیباف، بر قاعده امر به معروف و نهی از منکر بیان می کنیم که با سرنوشت یک کشور و دین و دنیای خودتان بازی نکنید. شما ممکن است نظامی خوبی بوده باشید، اما مدیر مناسب و سیاستمدار استانداردی نبوده و نخواهید بود. بعد از انتخابات ، چنانچه مایل باشید شخص شما را به مناظره در دانشگاه یا رسانه( البته الزاما با پخش زنده) دعوت می کنیم.
از شایعه تا واقعیت خانه ۶/۵ میلیون دلاری علیرضا نادری معاون شهرسازی قالیباف در کانادا
از کجا آوردی؟قانون در حال خواب رسیدگی به دارایی مسئولان:

از شایعه تا واقعیت خانه ۶/۵ میلیون دلاری علیرضا نادری معاون شهرسازی قالیباف در کانادا

اوایل سال ۱۴۰۲بود که فروش یک خانه نه و نیم میلیون دلاری در کانادا حاشیه ساز شد. علت حاشیه ها هم نه قیمت خانه، بلکه تزئینات ایرانی داخل ان بود. اخیرا شایعاتی مطرح گردیده که این منزل شش و نیم میلیون دلار قیمت داشته( سه میلیون کمتر از خبر قبلی) و متعلق به علیرضا نادری معاون شهرسازی دوره شهرداری محمدباقر قالیباف بوده است. ورای درست یا نادرست بودن این شنیده ها و شایعات،سوال اینجاست که چرا نباید در جمهوری اسلامی ایران ، قانون از کجا اورده ای اجرا شود؟ چرا دارایی مسئولان در قبل و بعد از انتصاب در پست های مدیریتی محاسبه و اعلام عمومی نمی گردد؟ چه کسانی متمایل هستند که جمهوری اسلامی ایران،آلوده به بدعت گذاری های اموی شود؟ منتظر دریافت توضیحات علیرضا نادری معاون سابق شهرسازی شهرداری تهران هستیم.
چرا چالش های ما حل نمی شود ؟! + چون علاوه بر نداشتن تفکر سیستمی، فاقد تفکر شبکه ای و عقلانیت بحران هستیم
نقدی بر نظر سجاد رحیمی مدیسه پژوهشگر حوزه مدیریت:

چرا چالش های ما حل نمی شود ؟! + چون علاوه بر نداشتن تفکر سیستمی، فاقد تفکر شبکه ای و عقلانیت بحران هستیم

پژوهشگر حوزه مدیریت جناب آقای سجاد رحیمی مدیسه در متنی زیبا با عنوان چرا چالش های ما حل نمی شود ،پرسیده است که چرا با وجود این حجم نیروی انسانی توانمند تحصیل کرده در کشور، مشکلات کشور حل نمی گردد و شاهد تکرار بحران ها هستیم؟چرا رویکردهای تفکر سیستمی با ماهیت بومی شده ​​​​​​​که مفاهیمی نظری هستند، هیچ وقت در حل مسائل و مشکلات جاری کشور، مؤثر واقع نمی‌شوند؟ و عملاً جایگاهی در خصوص این رویکرد جدید مدیریتی نیست؟ وی در متن مقاله به این استنتاج رسیده که تفکر سیستمی در نظام های آموزشی ،فرهنگی و اداری کشور نهادینه نشده است و علت وجود این حد از چالش ها،کم توجهی به این نوع تفکر است و ... . فرمایشات ایشان قابل نقض نیست، اما فرض می کنیم که آحاد یک جامعه یا بخش فرهیخته ان ، صاحب این نوع تفکر تخصص محور، شده باشند،آیا چالش های کشور در آن شرایط حل خواهد شد؟ پاسخ مسلما منفی است چرا که انسان ترکیب عقل و نفس بوده و تعادل عقل و نفس، زمینه ایجاد تعادل و ارتقا است( عقل بواسطه توسعه تعلیم تقویت می شود و نفس بواسطه توسعه تربیت). حتی با وجود افراد صاحب تفکر سیستمی، ذات تکامل یابی تدریجی جامعه و نیازمندی به مدارا ( در مقابل نگاه هؤمونیک تفکر سیستمی) قابل انکار نیست. لذا حاکمیت تفکر سیستمی بدلیل ذات غلبه گرایی آن، واقعیت وجود آسیب ها و آحاد ناتوان در تفکر سیستمی و در نهایت وجود افراد متمایل به کسب قدرت بدون داشتن توانمندی تفکر سیستمی، باعث برهم زدن مستمر نظم توصیه شده در تفکر سیستمی گردیده و ضرورت تثبیت تفکر شبکه ای کاملا احساس می شود. سوال اینجاست که آیا سوالات نویسنده متن با استقرار و تثبیت تفکر شبکه ای حل می شود؟ باز پاسخ ما خیر است. تفکر شبکه ای با وجود قابلیت های بالای همدلی و لایه برداری از ابعاد مکنون آسیب ها ، توان تحول آفرینی بنیادین را نداشته و ضرورت استقرار تفکر مدیریت بحران احساس می شود. تفکری بسیار قوی که در درون خود شش نوع تفکر (کلاسیک یا سیستماتیک و تخصص محور، تفکر انطباقی با توان حل مسئله ، تفکر پایه یا تفکر تعادل بخش به سه حوزه عقلانیت و نفس و دین ، تفکر القایی و شهودی، تفکر مجبور یا تفکر قادر به حل مسائل اقتصادی و مدیریتی و سیاسی ، تفکر توفیق طلب یا جبرانی وابسته به باورهای ارزشی با توان ایجاد جهش شناختی- اجرایی) را دارد. با وجود و استقرار این نوع تفکر در افراد پیشرو ، توسعه از حالت فنی ، امنیتی ،سیاسی و غیره خارج شده و ماهیت تحول آفزینی و تمدن گرایی وابسته به افراد خودبنیاد متعهد ( قابلیت توامان تخصص و تعهد) را دنباله گیری می کند. بر این قاعده، مباحث بیان شده توسط نویسنده متن، می تواند بعنوان اولین قدم حرکتی در این مسیر باشد. برای فهم و بهره برداری مطلوبتر، عین بیانات نویسنده، تقدیم حضور می گردد.