چرا تحقق طرح نهضت ملی و ساخت ۴ میلیون مسکن مورد ابهام است؟
مسیر سخت ساخت مسکن؛

چرا تحقق طرح نهضت ملی و ساخت ۴ میلیون مسکن مورد ابهام است؟

تنگنا‌ها و چالش‌های اساسی طرح نهضت ملی مسکن هر روز بیشتر از قبل نمایان می‌شود. به رغم اعلام مکرر مسوولان در راستای پیشبرد بستر‌های ساخت یک میلیون مسکن در سال و در مجموع ۴ میلیون مسکن در ۴ سال، مشاهدات از عدم پیشروی این طرح در سراسر کشور خبر می‌دهد.
۲.۳ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن تایید شدند
ردصلاحیت ۳.۱ میلیون متقاضی؛

۲.۳ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن تایید شدند

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه از تایید صلاحیت ۲.۳ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: این متقاضیان با تایید سه شرط به ادارات کل راه و شهرسازی، شهر‌های جدید و بنیاد مسکن معرفی شدند.
چه کسی درباره جاده هزار دروغ می‌گوید! فعالیت معدنی یا رانش!
جزئیات حادثه جاده هراز؛

چه کسی درباره جاده هزار دروغ می‌گوید! فعالیت معدنی یا رانش!

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی که نشان می‌داد در بخشی از جاده هراز ریزش و رانش کوه اتفاق افتاده است، معاون سازمان راهداری این گردوخاک را ناشی از فعالیت در معدنی در حوالی این منطقه دانست و گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت.
نیاز کشور به ۱۰ میلیون واحد مسکونی
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

نیاز کشور به ۱۰ میلیون واحد مسکونی

بر اساس طرح جامع مسکن باید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی احداث شود؛ وزیر راه و شهرسازی نیز اخیرا از نیاز کشور به ۱۰ میلیون واحد مسکونی سخن گفته است.
۸۶۰ هزار واحد مسکونی امسال واگذار می‌شود
نهضت ملی مسکن؛

۸۶۰ هزار واحد مسکونی امسال واگذار می‌شود

قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای جهش تولید برای ساخت یک میلیون مسکن در سال برنامه ریزی کردیم که بیش از دو سوم آن یعنی ۸۶۰ هزار واحد در دست اجرا است و در سال جدید نیز اقدام به واگذاری واحد‌ها خواهیم کرد.
آقای وزیر راه جناب رستم قاسمی، بفرمائید مسافرت با جاده های دوره قاجاری!
جاده‌هایی نامناسب؛

آقای وزیر راه جناب رستم قاسمی، بفرمائید مسافرت با جاده های دوره قاجاری!

وضعیت جاده‌های کشور به هیچ وجه خوب نیست. این بد بودگی فاجعه آمیز را نباید صرفا به حساب کمبود بودجه یا تحریم گذاشت. دزدی‌های احتمالی برخی از پیمانکاران و ضعف نظارت بر پروژه‌های عمرانی، یکی از مهمترین علل تخریب جاده‌ها می‌باشد. چرا باید شهروندان هزینه دزدی احتمالی پیمانکاران یا ضعف نظارت احتمالی یک مشت مدیر دولتی چلغوز را بدهند؟ جلو بندی هر خودرو با یک مسافرت چند ساعته پائین می‌آید و هزینه میلیونی برای بازسازی و تعمییر می‌طلبد. وضعیت سرعت گیر‌ها (شما بخوانید تلمبار کثافت و دستگاه تولید فحش) هم جای خود دارد. آقای وزیر، صرفا اسمت نباید وزیر باشد، رسمت هم باید به وزارت بخورد. با قید فوریت دستور تشکیل بانک اطلاعات ساخت و بازسازی راه‌های کشور را بدهید. در این بانک اطلاعات، باید اسم پیمانکار و ناظر، تاریخ شروع و اتمام، نوع مصالح مورد استفاده، حداقل مدت زمان دوام آوری، بودجه صرف شده (اصل قرارداد و کلیه متمم‌های آن) و مواردی همانند بشکل متمرکز وجود داشته باشد. با این بانک اطلاعات (واحد پایه را روی ۱۰۰ متر قرار دهید)، دزدی به حداقل رسیده و ضعف و اهمال نظارتی، به راحتی قابل ردیابی بوده و برخی از زد و بند‌ها هم بخوبی خود را نشان می‌دهد. این یک پیشنهاد نیست آقای وزیر، یک الزام است که در صورت کم توجهی، می‌تواند شما را به دادگاه بکشاند، لطفا جدی بگیرید.
مذاکره با ترک‌ها برای مشارکت در صنعتی‌سازی مسکن در ایران
ساخت مسکن؛

مذاکره با ترک‌ها برای مشارکت در صنعتی‌سازی مسکن در ایران

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن درباره مذاکرات با شرکت ساختمانی ترکیه‌ای اظهار داشت: یکی از بزرگترین شرکت‌های ساختمانی ترکیه وارد ایران شده تا در صورت توافق در صنعتی سازی مسکن در ایران مشارکت داشته باشند.
۴