شورای اقتصاد با طرح جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس فرسوده موافقت کرد
به ریاست معاون اول رئیس جمهور؛

شورای اقتصاد با طرح جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس فرسوده موافقت کرد

شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور با درخواست مشترک وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی تحت عنوان طرح جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای ۱۰ تن، اتوبوس و مینی بوس فرسوده موافقت کرد.
ترک فعل در سازمان هواپیمایی کشوری؛

پانزده ماه از وعده فارسی سازی کارت‌های پرواز گذشت، عمل یوخ + کی رو تعقیب قضایی کنیم؟

سازمان هواپیمایی کشوری، سازمانی مملو از کم کاری و فعالیت غیر تخصصی است. سازمانی به ظاهر رگولاتوری و صاحب اختیار برای قانونگذاری و نظارت راهبردی که خودش مملو از انواع مشکلات است و ما ریشه بخش زیادی از مشکلات صنعت هوانوردی غیر نظامی کشور را در ضعف مدیریت همین سازمان در ادوار می‌دانیم. حالا پای فارسی سازی کارت‌های پرواز و وعده ۱۵ ماهه پیش آمده است. وعده‌ای که اگر ظرف چهار ماه (تا دی کاه ۱۴۰۲) عملیاتی نشود، پای مدیران مرتبط در سازمان را به اتهام ترک فعل و اهمال، به دادگاه باز می‌کند.
پناه بر خدا از این همه ناز و ادای چند جوجه ایرلاین ایرانی + دکان باز کردن چند نبش تا کی؟
افاضات بازرس انجمن شرکت‌های هواپیمایی؛

پناه بر خدا از این همه ناز و ادای چند جوجه ایرلاین ایرانی + دکان باز کردن چند نبش تا کی؟

چپ می‌رویم نق می‌زنند، راست می‌رویم نق می‌زنند. دائم در حال دبه کردن مستقیم و غیرمستقیم هستند. حجم بالایی از مسافران ناراضی و بسیاری از شاکیان، ناامید از رسیدن به حداقل حقوق خود می‌باشند. کیفیت خدمات پروازی افتضاح و پول درخواستی در حد پرواز نیویورک به اوتاوا؟! خدا لعنت کند هرچه انحصار کثیف و رانت وابسته به لابی را که قصدش به حاک سیاه نشاندن کشور است. جالب اینکه با افشاگری‌ها، حیا هم نمی‌کنند. وقتی بنزین جت را به قیمت ۷۵۰ تومان می‌خرند (حدود ۱۵ برابر ارزانتر از چیزی که فکرش را کنید. یک سوم هزینه‌های پرواز مربوط به سوخت است) و وقتی حقوق ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلاری به خلبان می‌دهند (حدود ۴ برابر ارزانتر از آنچه که فکر می‌کنید. حقوق خلبان در حدود ۱۰-۱۲ هزار دلار است. هزینه کادر پرواز هم یک سوم هزینه پرواز را بطور متوسط تشکیل می‌دهد). وقتی بجای هواپیمای ۱۵-۲۵ میلیون دلاری از دست چندم‌های ۳-۵ میلیون دلاری برای پرواز استفاده می‌شود. وقتی هزینه فرودگاه را با تاخیر شش ماهه تا دو سال می‌پردازند و ... پناه بر خدا از این همه ادعا و ادا. تنها موردی که در آن، هزینه بیشتری توسط ایرلاین‌ها پرداخت می‌شود، هزینه تامین قطعات یدکی است. برایتان سوال ایجاد نمی‌شود که چرا با وجود آنکه همه این موارد را تقریبا همه فعالان بخش و سازمان‌های نظارتی می‌دانند و از آن مطلع هستند، به جماعت ایرلاین چی اجازه بهانه گیری‌های مکرر داده می‌شود؟ کجای سیستم بنظر شما درز دارد؟ جنس آلودگی‌ها قابل حدس زدن نیست؟ اگر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، خود را صاحب حق می‌داند پاسخ ما را بدهد. از الان هم می‌گوییم که دادن پاسخ را روی یخ بنویسید. پاسخی وجود ندارد.
بهره برداری یک سوم از جمعیت ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۲۸ نفری زائران مرز‌های زمینی اربعین از اتوبوس
لجستیک اربعین:

بهره برداری یک سوم از جمعیت ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۲۸ نفری زائران مرز‌های زمینی اربعین از اتوبوس

لجستیک اربعین در واقعیت امری ساده و متاسفانه در اجرا ، واقعیتی تاسف بار و پیچیده برای برخی از مثلا مدیران اجرایی است( شما بخوانید حقوق بگیرهای کم خاصیت اجرایی). وضعیت خروجی ها از مرزهای زمینی در حدود چهار میلیون نفر بوده و یک سوم این جمعیت از اتوبوس و مینی بوس ، استفاده می کنند. وضعیت تناوب بازگشت هم تقریبا مشخص است، پیدا کنید تعداد وسایل نقلیه عمومی مورد نیاز برای بازگشت زوار محترم را . منابع تامین وسایل نقلیه هم می تواند در طیفی از اتوبوس های دارای مالکیت خصوصی فعال در خطوط بین شهری، بخشی از ظرفیت ناوگان درون شهری، بخشی از ظرفیت ناوگان نظامی ، بخشی از ظرفیت ناوگان در اختیار دستگاه های دولتی و مواردی همانند باشد. بنظر شما با برنامه ریزی کانون گرا( انتقال متعهدانه زوار به نقاط کانونی و واسپاری ادامه مسیر مویرگی به خودشان) ،میزان زمین گیری زوار در مرزهای ورودی ،به چند ساعت تقلیل خواهد یافت. آقایان مدیران بالادست در زمان انتصاب، حداقل به سطح هوشی افراد منتصب شده هم خرده نگاهی داشته باشند. سربسته اما با درد ، عرض شد. باید خانواده ات با خستگی وافر در کف ترمینال های مهران، آواره باشند تا بفهمید از چه چیز صحبت می کنیم و چطور اهمال چند ریز و درشت نامدیر، کل حلاوت اربعین را به کام زوار تلخ می کند.
پیاده کردن مسافران فرودگاه امام در فرودگاه پیام کرج توسط هواپیمایی تابان
پاسخ هواپیمایی تابان چیست؟

پیاده کردن مسافران فرودگاه امام در فرودگاه پیام کرج توسط هواپیمایی تابان

شرکت هواپیمایی تابان در اقدامی عجیب مسافران یک پرواز را بجای فرودگاه امام خمینی در فرودگاه پیام کرج پیاده کرد. وقتی مسافران به این اقدام اعتراض کردند، کادر پرواز که پاسخگو نبودند مجبور به پاسخگویی شدند و گفتند برای شما چه فرقی می‌کند؟
رئیس سازمان هواپیمایی کشور ، مشخصات ، سال ساخت و تاریخ ورود ۶۰ هواپیمای جدید وارد شده به کشور را منتشر کند
کشور با غلو و توجیه اداره نمی شود آقای مدیر:

رئیس سازمان هواپیمایی کشور ، مشخصات ، سال ساخت و تاریخ ورود ۶۰ هواپیمای جدید وارد شده به کشور را منتشر کند

رییس سازمان هواپیمایی از افزایش تعداد هواپیما‌های فعال به ۲۵۰ فروند تا پایان سال خبر داد و گفت، در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده که ۳۰ فروند از این هواپیما‌ها تاکنون عملیاتی شده است. وفق قانون از ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری درخواست می‌گردد که مشخصات، سال ساخت و تاریخ ورود ۶۰ هواپیمایی جدید ادعایی وارد شده به کشور را منتشر کند. جناب ایشان مستحضر هستند که در صورت کم توجهی می‌توان با نامه نگاری رسمی و ارایه فرصت ده روزه کاری، مجددا درخواست را تکرار نمود و یا ثبت سامانه شفافیت کرد. می‌توان جریان را از طریق نهاد‌های نظارتی نظیر سازمان بازرسی دنباله گیری کرد. ان شاالله حساسیت لازم حقوقی به چهار حوزه ترک فعل، قصور، تقصیر و اهمال هم دارند. بار‌ها درباره فاصله گرفتن از غلو به مدیران عزیز هشدار داده ایم. در خصوص ریاست محترم سازمان هواپیمایی نیز، هشدار‌هایی درخصوص ادعای ایشان درباره توان ساخت هواپیمای مسافربری داخلی، تامین موتور بومی و اویونیک، قبلا داده شده است. لازم به توضیح است که ادعای محرمانه بودن اطلاعات درخواستی بدلیل ثبت کلیه نقل و انتقالات در سازمان جهانی هواپیمایی و ثبت پرواز‌ها در فلای ۲۴، مردود خواهد بود.
روزانه ۴ میلیارد زیان برای هواپیمایی چابهار
احتمال تعطیلی؛

روزانه ۴ میلیارد زیان برای هواپیمایی چابهار

هواپیمایی چابهار که با ۳ فروند هواپیما ملکی و ۱ فروند استیجاری از ایرلاین‌های فعال ایران می‌باشد پس از پرواز تهران به کیش چند شب گذشته اش به دلیل عدم تامین قطعه و اخذ مجوز پرواز زمین گیر و از مدار پروازی خارج خواهد شد.
زورگویی ترکیش ایرلاین به آژانس‌های ایرانی
چرا سازمان هواپیمایی سکوت کرده؟

زورگویی ترکیش ایرلاین به آژانس‌های ایرانی

مدیر یکی از آژانس‌های گردشگری با انتقاد از عدم نظارت جدی سازمان هواپیمایی کشوری بر روی ایرلاین‌های خارجی گفت: به تازگی ما و دیگر همکاران با جرایم سنگین از سوی ترکیش ایرلاین روبرو شده‌ایم که به نظرم این دفعه هم در رقم‌ها و هم در دلایل جریمه تفاوت بسیار زیادی نسبت به قبل را شاهد هستیم. نکته عجیب‌تر این که اصلا دلایل مطرح شده از سوی ترکیش منطقی و مستدل نیست.
مذاکره با چین برای ساخت فاز ۳ آزادراه تهران-شمال
مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها خبر داد:

مذاکره با چین برای ساخت فاز ۳ آزادراه تهران-شمال

محمود ملازینل مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها گفت: مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه آزادراه تهران-شمال را اجرا کنند؛ با وجود این در قرارداد‌ها ذکر شده که برای این پروژه ۸۰ درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده شود.
۳