زورگویی ترکیش ایرلاین به آژانس‌های ایرانی
چرا سازمان هواپیمایی سکوت کرده؟

زورگویی ترکیش ایرلاین به آژانس‌های ایرانی

مدیر یکی از آژانس‌های گردشگری با انتقاد از عدم نظارت جدی سازمان هواپیمایی کشوری بر روی ایرلاین‌های خارجی گفت: به تازگی ما و دیگر همکاران با جرایم سنگین از سوی ترکیش ایرلاین روبرو شده‌ایم که به نظرم این دفعه هم در رقم‌ها و هم در دلایل جریمه تفاوت بسیار زیادی نسبت به قبل را شاهد هستیم. نکته عجیب‌تر این که اصلا دلایل مطرح شده از سوی ترکیش منطقی و مستدل نیست.
مذاکره با چین برای ساخت فاز ۳ آزادراه تهران-شمال
مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها خبر داد:

مذاکره با چین برای ساخت فاز ۳ آزادراه تهران-شمال

محمود ملازینل مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها گفت: مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه آزادراه تهران-شمال را اجرا کنند؛ با وجود این در قرارداد‌ها ذکر شده که برای این پروژه ۸۰ درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده شود.
ترشی چند ساله آزاد راه
تکمیل پروژه ها؛

ترشی چند ساله آزاد راه

وقتی مدیریت پروزه ضعیف باشد. وقتی نظارت مردم و رسانه وجود نداشته باشد. وقتی سازمان های نظارتی و بازرسی لالا کرده باشند. یک طرح یکی دو ساله می شود، طرحی چند ده ساله. آن وقت یکطرفش را افتتاح می کنند تا کی بشود که طرف دومش هم افتتاح شود. ننگ بر مدیران ناکارامد در گام دوم انقلاب. کشور پاکسازی اساسی مدیریتی نیاز دارد. باید جارو کرد خیلی از کم خاصیت های اجرایی را .
گزارش آقای رئیس از صنعت هوانوردی و سوالاتی بی پاسخ
از احتمال خرید هواپیمای چینی تا ساخت هواپیمای بومی؛

گزارش آقای رئیس از صنعت هوانوردی و سوالاتی بی پاسخ

گویا بعضی ها فکر می کنند که مدیریت یعنی کت و شلوار پوشی و یک حکم و حقوق 50 میلیونی روی فیش و 50 میلیونی زیر فیش؟ مدیریت گزارش دادن و صرفا چی شده گفتن نیست اقای محمدبخش. مدیریت ،آستین بالا زدن برای رفع مشکل با سناریوهای مختلف است . واقعا عملکرد قابل بیانت برای توسعه صنعت هوانوردی تا الان چی بوده؟ تو رو خدا خجالت نکش و بگو. البته که مقصر تو و امثال تو نیستید. مقصر بعضی بی شرف های پشت پرده هستند که دخالت های نابجا و ناپیدا در انتصابات مدیریتی کشور می کنند. حال یا با رشوه و پول و درصد یا به اسم نوچه پروری و غیره . ان شاالله که انتصاب شما از این آسیب ها بدور بوده باشد.
واقعیات تجاری و ژئوپلیتیک کریدور شمال-جنوب
گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی:

واقعیات تجاری و ژئوپلیتیک کریدور شمال-جنوب

کریدور شمال-جنوب که به‌ویژه در دولت حاضر و پس از آغاز بحران اوکراین به کرات درباره آن صحبت شده، دستمایه گزارشی از سوی مرکز پژوهش‌های اتاق ایران است. این گزارش، نسبت به اغراق بیش از حدی که درباره عواید مالی و سیاسی این گذرگاه شده است، انتقاد می‌کند و با تکیه بر آمار نشان می‌دهد که سهم بالقوه این کریدور از تجارت جهان بسیار اندک بوده و تنها برش کوچکی از کیک تجارت جهانی است.
هواپیمای ترابری سیمرغ وارد مدار خدمت‌رسانی شد
مهرداد بذرپاش خبر داد:

هواپیمای ترابری سیمرغ وارد مدار خدمت‌رسانی شد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نخستین پرواز موفق هواپیمای ترابری سیمرغ در روز‌های گذشته گفت: توافق شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نخستین هواپیمای مسافری در قالب همکاری مشترک با سایر کشور‌ها به شبکه حمل و نقل مسافری کشور اضافه شود.
ایرلاین ها از جان مردم چه می خواهند؟ فساد و بی سوادی برخی از مدیران اجرایی،آفت کشور داری شده است
آزادسازی سوخت در برابر قیمت بلیت هواپیما!

ایرلاین ها از جان مردم چه می خواهند؟ فساد و بی سوادی برخی از مدیران اجرایی،آفت کشور داری شده است

انقدر به مشتی آدم ریز و درشت صاحب ایرلاین بشکلی نابجا امتیاز و رانت داده ایم که حالا نمی شود به هیچ صورتی با آنها مقابله نمود و به قانون مداری دعوت شان کرد. بنزین دو سنتی و خلبان 1200 دلاری و کادر پرواز 300-500 دلاری و هواپیمای عموما از رده خارج سه میلیون دلاری، می شود بهشت طیاره پرانی در روی زمین. چه کیفی می دهد با این هزینه ها ایرلاین داری کنی و تکان هم بخورند بگویی تحریم هستیم. خاک بر سر مدیران فاسد و بی دست و پای دولتی که توان کنترل چند ده ایرلاین داخلی و به نظم و نظام درآوردن انها را ندارند؟ راستی چه خبر از رئیسی که از خانه اش حدود هزار سکه دزدیده شده بود و جرات اعلام آن را به پلیس نداشت؟ از کجا آورده بودی جناب رئیس؟
عجیب ترین شغل ایران، شکارچی فرودگاه مهراباد
این گزارش جالب حتما شما را متعجب خواهد کرد؛

عجیب ترین شغل ایران، شکارچی فرودگاه مهراباد

فرودگاه مهرآباد و بقیه فرودگاه‌های کشور برای خودشان یک شکارچی مخصوص دارند که پرندگان مزاحم را از محیط پرواز هواپیماها دور نگه دارد. البته این شکارچی‌ها گاهی هم مجبور می‌شوند که آنها را شکار کنند چون دسته‌های بزرگ کبوترها یا سارها را هیچ طور دیگری نمی‌شود از محیط فرودگاه بیرون کرد.
۴