با اژه‌ای شوخی نکنین داداشی‌ها!
محسنی اژه ای و این بار باب الحوائج!

با اژه‌ای شوخی نکنین داداشی‌ها!

طرف خودش این کاره است. از همه مهمتر اینکه صراحت لهجه داره. مدیران متملق دستمال بدست، لطفا من بعد با اژه‌ای شوخی نکنید، ضایع می‌شید داداشی‌ها. از ما گفتن بود. این چندمین باره که ازش خوردید؟ از آیت الله گفتناتون تا باب الحوائج نامی ایشون!
مسوولیت حقوقی در کسب‌وکار‌های اینترنتی
جرایم اینترنتی؛

مسوولیت حقوقی در کسب‌وکار‌های اینترنتی

این روز‌ها ماجرای محکومیت مدیر یکی از پلت‌فرم‌های معروف کشور، موضوع بحث‌های داغ حقوقی در خصوص مدیریت استارت‌آپ‌ها شده است؛ گرچه اولین‌بار نیست که از پلت‌فرمی به دلیل اقدام کاربرانش شکایت می‌شود. در حالی عنوان اتهامی اخیر، یعنی «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن فروش» عنوان شده است؛ این در حالی است که حدود یک‌سال قبل نیز مدیر یکی از پلت‌فرم‌های پخش ویدئو، به دلیل اینکه یک کاربر، ویدئو‌های نامناسبی روی آن پلت‌فرم آپلود کرده بود، در دادگاه بدوی به ۱۰سال حبس محکوم شد.
پرداخت دیه متوفیان سانحه سانچی به وراث
سازمان بنادر و دریانوردی:

پرداخت دیه متوفیان سانحه سانچی به وراث

چکیده: پرونده سانچی حاشیه‌های مگوی زیادی دارد. در یکی از جلسات غیرمرتبط با یکی از مطلعین این پرونده صحبت‌هایی داشتیم که متاسفانه بنا بر ملاحظاتی، امکان انتشار رسانه‌ای آن‌ها فراهم نیست. اما توجه خوانندگان را به چند نکته اثبات فوت قطعی، توضیح در خصوص تماس‌های گاه و بیگاه صورت پذیرفته بعد از ماجرا، تفاوت احتمالی بین دیه سرنشینان کشتی با دیه پرداختی و مواردی همانند جلب می‌کنیم
سحر تبر ۱۰ سال، ولی الله سیف ۱۰ سال!
توئیت؛

سحر تبر ۱۰ سال، ولی الله سیف ۱۰ سال!

پذیرای این مهم هستیم که دانش حقوقی- قضایی ما پائین است و صلاحیت ورود به مباحث تخصصی را نداریم. اما واقعا برای ما و افکار عمومی سوال ایجاد شده که سحر تبر ۱۰ سال، ولی الله سیف هم ۱۰ سال؟ داود مدرسی یان در توئیتی انتقادی به عدم بازدارندگی احکام اشاراتی داشته است.
سوتی بیوک میرزایی و قالتاق نامیدن محسنی اژه ای!
در برنامه زنده شبکه پنج؛

سوتی بیوک میرزایی و قالتاق نامیدن محسنی اژه ای!

در برنامه زنده شبکه پنج، بیوک میرزایی با دیدن تصاویر برخی از افراد اقدام به معرفی آن‌ها و صفتی که از آن‌ها به ذهنش می‌رسد، نموده است. وقتی به عکس محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه می‌رسند در سوتی بد، از لفظ قالتاق استفاده می‌کند. هرچند برخی از منتقدین این لفظ را معادل رند (زرنگ دارای توان حرکات پوشیده که عموما توسط سعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد) دانسته و با توجه سوابق امنیتی و قضایی آقای محسنی اژه ای، وی را فردی مناسب برای پست حساسی نظیر مقام ارشد قضا ارزیابی می‌کنند.
آیا اجبار به واکسیناسیون مخالف حقوق شهروندی است؟
نعمت احمدی:

آیا اجبار به واکسیناسیون مخالف حقوق شهروندی است؟

بعد از گذشت چندین ماه بالاخره واردات واکسن کرونا در کشور سرعت گرفته و برهمین اساس تزریق واکسن هم با شدت در جریان است. اما گفته می‌شود در برخی استان‌ها مانند فارس نزدیک به یک چهارم مردم واجد شرایط برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند.
۴