کاهش زرق‌وبرق به نفع بازی‌سازان
جشنواره بازی‌های ویدئویی؛

کاهش زرق‌وبرق به نفع بازی‌سازان

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای گفت: هزینه‌های نمایشی و مصرفی هشتمین جشنواره بازی‌های ویدئویی کم شده و آن هزینه به جایزه برندگان اضافه شده است. بدون شک این جشنواره فرصتی برای رویش استعدادها و خلاقیت‌های توسعه‌دهندگان بازی از سراسر کشور خواهد بود. البته مهم‌ترین محرک برای برگزاری چنین جشنواره‌ای پیشرفت صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران است با توجه به اینکه بسیاری از آثار ساخته شده در استودیوها امکان معرفی شدن در فستیوال‌ها و رویدادهای خاص را ندارد اما می‌توانند دستاوردهای خاصی به ارمغان بیاورند که با نوآوری‌ها راه پیشرفت بازی‌سازان ایرانی را باز کنند.
صدور فرهنگ ایرانی با بازی‌های ویدئویی
لزون توسعه صنعت بازی سازی در ایران؛

صدور فرهنگ ایرانی با بازی‌های ویدئویی

امین شهیدی یکی از اعضای گروه سازنده بازی «بیستون» است که باور دارد صنعت بازی‌سازی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را در بازار بین‌المللی برای ایران به ارمغان بیاورد. قصه بیستون نام بازی جدید ایرانی است که داستان شیرین و فرهاد را به یک بازی جذاب و اکشن برای مخاطبان ایرانی و جهانی تبدیل کرده است. مخاطب در این بازی با فرهاد همراه می‌شوند و پابه‌پای او سختی‌های راه که همانا رسیدن به معشوق است را طی می‌کنند.
چگونه صنعت انیمیشن را بومی کنیم؟
بررسی صنعت انیمیشن کره جنوبی؛

چگونه صنعت انیمیشن را بومی کنیم؟

در حال حاضر انیمیشن کره توانایی رقابت با آمریکا و ژاپن را ندارد اما حداقل بازار داخلی خود را در اختیار گرفته و به دنبال جهانی شدن می گردد. صنعتی که با وجود تسلط فراگیر ژاپن و آمریکا در انیمیشن دنیا، خود را کنار نکشیده و به دنبال رشد و پیشرفت در این زمینه با دانش بومی می باشد.
جولان شخصیت‌های خارجی در مدارس کم می شود؟
ممنوعیت‌ها در راه است؛

جولان شخصیت‌های خارجی در مدارس کم می شود؟

پس از گذشت ۶ ماه از اعلام شعار سال با نام «حمایت از کالای ایرانی»، با شروع بازگشایی مدارس بار دیگر اهمیت لوازم التحریر مصرفی دانش آموزان در مدارس در صدر توجهات است.
بیم و امیدهای تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی
با حضور فعالان فرهنگی مطرح شد؛

بیم و امیدهای تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی

با دو برند کار را شروع کرده‌اند، در شش سال گذشته این تعداد به حدود ۱۰۰ تولیدکننده رسیده‌ است. تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی هرچند توانسته‌اند در شش سال گذشته توفیقاتی کسب کنند، اما وجود برخی مشکلات حیات آنها را تهدید می‌کند.
درآمد بازار بازی‌های دیجیتال به ۹۲۰ میلیارد تومان رسید
در سال 96 و با وجود 28 میلیون گیمر؛

درآمد بازار بازی‌های دیجیتال به ۹۲۰ میلیارد تومان رسید

۲۸ میلیون گیمر، حجم بازار ۹۲۰ میلیارد تومانی، سهم ۱۴ درصدی بازی‌های بومی از درآمد این بازار، دسترسی ۷۷ درصد جمعیت گیمرها به بازی از طریق گوشی‌های هوشمند، رشد ۴۸ درصدی استفاده از بازی آنلاین، رسیدن سرانه مصرف بازی‌های دیجیتال به ۳۱ دقیقه در روز به ازای هر ایرانی و... بخشی از گزارش چهارمین دور طرح ملی پیمایش ملی بازیکنان دیجیتال ایران در سال ۹۶ است که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شده است.
چرا تولید محتوا در کشور درآمدزا نیست؟
کارشناسان و فعالان حوزه فاوا پاسخ دادند؛

چرا تولید محتوا در کشور درآمدزا نیست؟

اخیراً خبری از قول سایت salary.com در یکی از روزنامه‌ها منتشر شد که نشان می‌دهد درآمد ماهانه تولید محتوا در کشورهای خارجی نزدیک به 5 هزار دلار است و سهم کشور ما از این درآمد به یک پنجم می‌رسد. از این‌رو این سؤال‌ها پیش می‌آید که براستی چالش‌های درآمدزایی تولید محتوا در کشور چیست؟ و برای رفع آنها چه باید کرد تا بتوان درآمدزایی در زمینه تولید محتوا در کشور را افزایش داد. برای پاسخ به این سؤال‌ها روزنامه ایران به سراغ کارشناسان و فعالان عرصه تولید محتوا رفته و نظر آنها را جویا شده است.
۳