در پیاده‌رو پارک کنید جریمه می‌شوید + بی خیال کور شدن رانندگان و کاهش تسلط با شیشه های دودی و لامپ زنون
پلیس راهور و سلیقه ورزی های غیر اولویت دار:

در پیاده‌رو پارک کنید جریمه می‌شوید + بی خیال کور شدن رانندگان و کاهش تسلط با شیشه های دودی و لامپ زنون

ضعف مشهود نهادهای نظارتی خصوصا سازمان بازرسی کل کشور در امور مختلف ، کار دست توسعه کشور داده و مدیران را بنوعی سلیقه گرایی و اقدامات غیر اولویت دار سوق داده است. از پلیس راهور می پرسیم که مقابله با عمل قبح و زشت پارک در پیاده روها مهمتر است یا مقابله با دودی شدن شیشه های خودروها و سلب دید ؟ مقابله با پارک در پیاده روها مهمتر است یا کثافت کاری بنام سرعت گیرهای غیر استاندارد و لعنت و نفرین روزانه ای که نثار برنامه ریزان آن می شود؟ از پلیس راهور می پرسیم که مقابله با پارک در پیاده رو مهمتر است یا مقابله با لامپ های زنون موتور سیکلت ها و خودروهای دارای رانندگان بعضا احمق؟ منتظر دریافت توضیحات هستیم جناب رئیس پلیس عزیز راهور.
آقای سردار هادیانفر، ما از شیشه های دودی و نور لامپ های زنون ماشین و موتور ، قادر به رانندگی نیستیم + تهران پلیس راهور ندارد؟
هشدار قانونی برای کم کاری های پلیس راهور:

آقای سردار هادیانفر، ما از شیشه های دودی و نور لامپ های زنون ماشین و موتور ، قادر به رانندگی نیستیم + تهران پلیس راهور ندارد؟

خیابان ها و معابر شهر با چراغ هایی عموما خاموش ، سرعت گیرهای غیر مجاز قندیلی در خیابان های فرعی و اخیرا هم دودی کردن های شیشه عقب و جلو و استفاده از لامپ های زنون یا لامپ های تقویت شده با عدسی و فیلتر، به معنای واقعی تبدیل به محیطی زجرآور برای رانندگی در شب شده است. ضمن تشکر از همه زحمات پلیس راهور ، تقاضای ورود موثر و مداخله فوری در خصوص لامپ های زنون و یا فیلتری خودروها و موتور سیکلت ها و همچنین دودی کردن شیشه عقب خودروها را داریم.
طرح تشدید برخورد با پارک در پیاده رو مهم است یا برخورد با شیشه های دودی و لامپ های زنون
آقای پلیس راهور ، ما در شب کور شدیم، شما چطور:

طرح تشدید برخورد با پارک در پیاده رو مهم است یا برخورد با شیشه های دودی و لامپ های زنون

چند وقتی است که دو تخلف حادثه ساز و آزار دهنده استفاده از لامپ های زنون و دودی کردن شیشه های عقب و جلوی خودرو در حوزه رانندگی ( خصوصا رانندگی در شب) تشدید شده و پلیس راهور متاسفانه با اهمال به مسئله نگاه می کند. دودی کردن شیشه های عقب و جلوی خودرو (در کنار دودی کردن شیشه های جانبی خودرو با درجه بالای 40)دید راننده عقبی را مختل کرده و باعث کاهش سرعت و بعضا تصادف از پشت می شود. لامپ های زنون خصوصا برای موتورها نیز که دیگر چشمی برای رانندگی در شب برای رانندگان نگذاشته و این در حالی رخ می دهد که پلیس راهور، حساسیت های برخوردی لازم را نشان نمی دهد. اخیرا سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات توقف در پیاده‌روها شهر تهران خبر می دهد. جناب سرهنگ، ما گرسنه ایم، شما خربزه تعارف می کنید؟
۲۰ درصد
ایران ، جزیره خوشبختی ارابه سازهای صنعت خودرو :

۲۰ درصد "خودروهای نو" در آزمون‌های معاینه فنی برتر مردود می‌شوند!

شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران مدعی شده است که ۲۰ درصد خودروهای نو در آزمون‌های معاینه فنی برتر مردود می‌شوند! اگر این حرف درست باشد، از دو حالت بیشتر خارج نیست. یا استانداردهای معاینه فنی برتر کشور بالاتر از استانداردهای فنی تولید است که مطلقا این فرضیه نمی تواند درست باشد( تست آلایندگی برای دور تند موتور در معاینه فنی برتر). یا اینکه، تشکیلات کم حساسیت ناظر بر ابعاد فنی خودروسازان و تولیدات نهایی آنها در سازمان استاندارد ، در وزارت صمت و در پلیس راهور ،کارشان را درست انجام نداده و حیف حقوق تشریف دارند. چقدر انسان باید دچار آنومی یا بی هنجاری شده باشد که در برابر فعل نادرست در کشورش سکوت کند. فعل نادرستی که می تواند حتی زندگی خانواده و فرزندان خودش را هم در معرض خطر قرار دهد.
جناب سردار مومنی ، خرابی جاده ها و ضعف علائم ، نبود نور کافی و ناایمنی خودروهای تولید داخل ، چقدر در تصادفات نقش دارند؟! بلندتر لطفا ، نشنیدیم
تحلیل علل تصادفات جاده ای از زبان رئیس پلیس راه کشور:

جناب سردار مومنی ، خرابی جاده ها و ضعف علائم ، نبود نور کافی و ناایمنی خودروهای تولید داخل ، چقدر در تصادفات نقش دارند؟! بلندتر لطفا ، نشنیدیم

مسئولان و مدیران ما در پلیس راه و راهور، بشکلی سنتی یاد گرفته اند که از آمار‌های کلی و کلیشه‌ای حرف بزنند و در برابر ارایه امار‌های تخصصی سکوت کنند. مثلا حرفی جز سکوت در برابر نقش خرابی جاده‌ها و ضعف علائم، نبود نور کافی و ناایمنی خودرو‌های تولید داخل در تصادفات ندارند؟ صحبتی از تعداد تصادفات رخ داده پشت سرعت گیر‌های غیراستاندارد خصوصا در جاده‌های شمالی کشور نمی‌کنند؟ حرفی از تعداد کودکان زیر ۱۲ سال یا زیر ۱۵ سال کشته شده در کشور نمی‌زنند. صحبتی از امار و تعداد ماموریت‌های نیروی پلیس در شرایط نامساعد جوی نظیر بارندگی‌های شدید و مه و طوفان غبار که نیازمند حضور پر رنگ‌تر پلیس است، زده نمی‌شود. نمی‌گویند که در برخی مسیر‌ها مثل جاده ساوه و جاده امام زاده هاشم گیلان، کامیون‌ها چه بلایی سر خودرو‌های سواری می‌آورند. نمی‌گوید که شیشه دودی خودرو‌ها که امروزه مد شده و لامپ زنون خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها، مردم را کور کرده است و ... جناب رئیس پلیس راه عزیز، این شیوه فعالیت هر اسمی که داشته باشد، مدیریت موثر و حضور کارامد پلیس راه در صحنه نیست. منتظر دریافت پاسخ شما هستیم. از کادر وظیفه پلیس راهور و پلیس راه تقاضا می‌کنیم، دست بدست کنند برسد بدست سردار مومنی عزیز. نمک در نمکدان شوری ندارد، دل ما طاقت دوری ندارد (سربسته عرض شد).
انتقاد رییس کانون انجمن‌های صنفی مربیان رانندگی از نبود نمایندگان این صنف در تصمیم گیری‌های مربوطه
مشکلات مربیان آموزشگاه‌های رانندگی؛

انتقاد رییس کانون انجمن‌های صنفی مربیان رانندگی از نبود نمایندگان این صنف در تصمیم گیری‌های مربوطه

رییس کانون کشوری انجمن‌های صنفی کارگری مربیان تعلیم رانندگی خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل برداشت غلط و به اشتباه تفسیرکردن قانون و بهره گیری از آن به سود کارفرمایان، مربیان تعلیم رانندگی به عنوان خویش فرما و پیمانکار شناخته می‌شدند که کاملا با نوع فعالیت مربیان منافات داشته و تعریف پیمانکار و مقاطعه کار کاملا مخالف با نوع فعالیت مربیان تعلیم رانندگی می‌باشد. وی از جمله مشکلات مربیان آموزشگاه‌های رانندگی را عدم حضور نماینده‌ای از این قشر برای تبیین آئین نامه ها، بخشنامه‌ها وابلاغیه‌ها دانست و گفت: از طرفی حقوق مربیان به اندازه زحمت و تلاشی که انجام می‌دهند نیست و بیشتر دریافتی از هنرجو بابت ثبت نام سهم آموزشگاه می‌شود.
جناب سردار محمد شرفی، می دانی تو چندمین سرداری هستی که وعده کروکی الکترونیک را می دهی؟
بوالعجب از ابوالوعدگی در فراجا؟

جناب سردار محمد شرفی، می دانی تو چندمین سرداری هستی که وعده کروکی الکترونیک را می دهی؟

وقتی از بی انضباطی دستگاه های نظارتی و بازرسی کشور انتقاد می کنیم، گروهی از دوستان ما را متهم به سیاه نمایی و تضعیف می کنند. غافل از اینکه اگر امثال ما نباشد، تنبل ها تمایل چندانی به حرکت نخواهند داشت. ما با حفظ چارچوب ها و همگرا با راهبری راهبردی نظام، نقد می کنیم و تشکیلات اداری و مدیران دستگاه های مختلف را با صحبت مشفقانه، تذکر، پیگیری نظارتی و بازرسی ، اقامه دعوی حقوقی ،جریان سازی مبتنی بر آگاه سازی عمومی و حساس سازی مدیریتی و سایر روش ها،در راستای توسعه کشور و جریان تمدنی، به حرکت درآورده و ممانعت کننده از جریان قصور، تقصیر، ترک فعل و اهمال می شویم. جناب سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا از ضرورت اجرا شدن طرح کروکی الکترونیک می گوید ،غافل از اینکه ده ها سردار ، قبل از او در این مورد وعده دادند و اجرایی نشد. بدلیل حوزه فعالیتی تان از شما نمی پرسیم که ماهی چند حقوق از بیت المال می گیری؟! جناب سردار هادیانفر عزیز، شما را که بعنوان رئیس نسبتا خوب در راهور می شناسیم ، شما چرا در این خصوص قصور و اهمال داری؟ می دانی فرق وعده صادق با برنامه ، واقعیت اجرایی آن است.
ادعای اجرای طرح شکار توسط پلیس راهور برای برخورد با تخلفات حادثه ساز شبانه وسائل نقلیه + کم توجهی راهور به نور زنون موتورها و خودروها
طرح شکار شبانه توسط راهور؛

ادعای اجرای طرح شکار توسط پلیس راهور برای برخورد با تخلفات حادثه ساز شبانه وسائل نقلیه + کم توجهی راهور به نور زنون موتورها و خودروها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اجرای «طرح شکار» از تشدید برخورد با تخلفات‌ حادثه‌ساز رانندگی در طول شب خبر داد. طرحی که جای دارد برای اجرای ان شاالله درست، موثر و غیر نمایشی آن از پلیس راهور تشکر هم گردد. اما افکار عمومی از پلیس راهور می پرسد که کدام بخش از پلیس راهور و استاندارد، مجوز استفاده گسترده از لامپ زنون را به موتورها و خودروها داده است؟ اگر پلیس راهور این مورد را جزو تخلف می داند، چرا برخورد موثر نمی کند؟ کماکان منتظر پاسخ پلیس راهور هستیم. پاسخ هایی که هیچگاه دریافت نکردیم و مجبوریم فعلا از لقب پلیس راهور سایلنت ( خاموش) استفاده کنیم.
اجباری شدن معاینه فنی موتور سیکلت ها + سرعقل آمدن ندریجی بعضی ها در بحث آلودگی هوا
برای اجرای قانون هوای پاک؛

اجباری شدن معاینه فنی موتور سیکلت ها + سرعقل آمدن ندریجی بعضی ها در بحث آلودگی هوا

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از الزامی شدن معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: باید الزامات تشویقی برقرار شود تا راکبین موتورسیکلت کارت معاینه فنی دریافت کنند.