پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره پروژه LRT (قطار سبک شهری) گفت: توسعه سامانه ریلی در مرکز شهر تهران می تواند به کاهش آلاینده های پایتخت و بهبود هوای تهران کمک شایان توجهی کند.

شعارسال: سعید متصدی با بیان اینکع چرخه حمل و نقل عمومی در شهر تهران ناقص است، گفت: یکی از مطالبات جدی مردم پایتخت وجود سیستم حمل و نقل مناسب و به اندازه کافی است تا بتوانند از این وسایل استفاده کنند که متاسفانه در حال حاضر این چرخه کامل نیست.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به ضرورت راه اندازی LRT در منطقه مرکزی شهر تهران اظهار داشت: یکی از مسایلی که در شهر تهران مطرح شده و در کمیسیون ماده 5 شهرداری نیز مورد بررسی قرار گرفته است، بحث ساماندهی منطقه 12 به عنوان منطقه میراثی و تاریخی تهران است. در این منطقه موارد بسیار زیادی از میراث فرهنگی قرار دارد . در واقع این محدوده پایتخت، از مناطق مرکزی، تاریخی و قدیمی شهر تشکیل شده که چون محله های موجود نیازمند تجدید ساختار سکونت و ظرفیت لازم برای بهبود امکانات رفت و آمد هستند مقرر شده یکی از سیستم های رایج دنیا در حوزه حمل و نقل عمومی تحت عنوان قطار سبک شهری در این مناطق احداث شود.


وی اضافه کرد: در این راستا طرح ویژه ای تدوین شده که بتواند هم کارکرد میراثی داشته باشد و هم کارکرد مطلوب زیست محیطی و در نهایت فرایندهای مطلوبی نیز داشته باشد، بنابراین یکی از مباحثی که در این منطقه مطرح شده بحث داشتن LRT است. راه اندازی این سیستم ریلی می تواند نقطه عطفی در کاهش آلاینده های زیست محیطی باشد، البته این سیستم هم اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا در حال اجراست که در کشور ما می تواند در کنار مترو و اتوبوس به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و در کاهش آلاینده ها به ویژه در مناطق مرکزی شهر اثرگذار باشد.


جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل شهرداری تهران پیش از درباره احداث LRT گفته است که مطالعات این پروژه صورت گرفته و هزینه های اجرایی این طرح در بودجه پیشنهادی شهرداری تهران در سال 95 پیش بینی شده است که در صورتی که هزینه های لازم آن در بودجه سال ۹۵ شهرداری تصویب شود فاز نخست آن اجرایی خواهد شد.


به گفته معاون شهردار تهران، پروژه LRT بطول 12.5 کیلومتر در سه فاز طراحی شده است. فاز نخست آن، پیاده راه بازار را در مسیرهای باب همایون، داور، پانزده خرداد، محدوده بهارستان پوشش می دهد که به طول 5 کیلومتر خواهد بود. فاز دوم، از خیابان جمهوری حدفاصل بهارستان تا میدان جمهوری را به طول 5 کیلومتر پوشش می دهد و فاز سوم میدان حسن آباد و خیابان وحدت اسلامی به طول 2.5 کیلومتر را شامل می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار خبر 20 بهمن 1394، کدمطلب: 461479، www.pana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین