پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
وزیر نیرو گفت: شاخص بهره مندی مردم شهرهای کشور از پوشش شبکه فاضلاب تا پایان دولت یازدهم تا 9 درصد افزایش می یابد.

شعارسال: حمید چیت چیان روز سه شنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر قم بیان داشت: مساله فاضلاب برای کشور ما مساله مهمی است و هر سال در کشور قریب به 32 میلیارد متر مکعب فاضلاب داریم که پنج میلیارد متر مکعب فاضلاب شهری و مابقی زه آب کشاورزی است.

وی گفت: فاضلاب شهری در قیاس با کل مصرف آب کشور رقم قابل توجهی است و از آن جایی که فاضلاب های صنعتی و شهری رو به افزایش است، مساله فاضلاب به موضوعی زیست محیطی و بهداشتی بسیار نگران کننده در جامعه تبدیل شده است.

وی افزود: دفع فاضلاب و استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب مساله بسیار مهمی است و در کشور از حدود 25 سال قبل که شرکت های آب و فاضلاب ایجاد شدند فعالیت های بزرگی در این زمینه صورت گرفته است و اکنون 42.4 درصد از کل جمعیت شهری تحت پوشش شبکه های فاضلاب قرار دارند.

وزیر نیرو ابراز داشت: هنوز تا رسیدن به نقطه ای که بتوانیم تمام فاضلاب کشور را تصفیه کنیم فاصله طولانی داریم و همت ویژه ای در این زمینه به خرج دهیم و آن چه در دوره دولت یازدهم برنامه ریزی کرده ایم به مدار آمدن 76 تصفیه خانه فاضلاب است که در این بین 50 شهر جدید تحت پوشش شبکه و 5.3 میلیون نفر دیگر از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه های فاضلاب قرار می گیرند.

وی گفت: در زمینه فاضلاب روستاها نیز اقدام های جدی انجام شده است و در برخی روستاها نیازی به شبکه فاضلاب نیست و چاه جذبی کفایت می کند ولی در برخی روستاها که مشرف به دریاچه سدها هستند یا در جوار رودخانه ها قرار دارند مشکلات جدی داریم که نیازمند حل شدن می باشد.

وی اظهار داشت: 186 روستا در اولویت طرح های فاضلاب قرار گرفته و در 111 روستا اجرای شبکه فاضلاب با کمک بانک توسعه اسلامی در جریان است.

وزیر نیرو افزود: با سفر رهبر معظم انقلاب به قم گزارشی به ایشان داده شد و معظم له تاکید کردند در قسمتی از شهر که فاضلاب به صورت روان در کوی ها جاری می شد در اولویت قرار گیرند و آبفای قم بیشترین توسعه شبکه را در این منطقه ها انجام داد و اکنون شبکه فاضلاب در آن ها فعال است.

وی اظهار داشت: تصفیه خانه شماره سه که امروز افتتاح شد قادر است 50 درصد جمعیت شهر قم را تحت پوشش قرار دهد و با تکمیل شبکه ها در این تصفیه خانه می توان بیش از 60 درصد شهر قم را تحت پوشش قرار داد.

وی گفت: بیش از دو میلیون نفر تا سال آینده به دلیل اعتباراتی که تزریق می شود در روستاها از آب شرب مطلوب در منزل های خود استفاده خواهند کرد و بیش از 33 میلیون نفر از جمعیت شهرها و روستاهای ما از حاصل این کار بهره مند خواهند بود.

تصفیه خانه فاضلاب شهر قم با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و حمید چیت چیان وزیر نیرو افتتاح شد.

تصفیه خانه فاضلاب قم پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب کشور است که با اعتبار یک هزار و 30 میلیارد ریال احداث شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار خبر 20 بهمن 1394، کدمطلب: 461805، www.pana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین